افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 5 May , 2024
15

سیب، پرتقال و خیار پرطرفداراترین میوه در بازار ماکو

  • کد خبر : 22057
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
سیب، پرتقال و خیار پرطرفداراترین میوه در بازار ماکو
پرطرفدار ترین میوه ها در بازار ماکو با اینکه سیب، پرتغال و خیار هستند اما سیب و پرتقال با توجه به قیمت مناسب آنها نسبت به سایر اقلام مناسب تر برای طبقه متوسط هستند.

به گزارش مرزداران؛ میوه به عنوان یکی از  پر مصرف ترین منبع ویتامین در سبد خانوار، نقش مهمی در سلامت مردم دارد که به منظور بررسی وضعیت بازار میوه در ماکو، خبرنگار مرزداران به بررسی و مقایسه قیمت ها پرداخته است.

مشاهدات میدانی و بررسی ها از میدان میوه و تره بار و فروشندگان نشان می دهد که قیمت ها از میادین تا مغازه ها اختلاف حدود ۳۰ درصدی داشته و در برخی موارد بیشتر و حتی در برخی اقلام نیز کمتر بوده است.

بر اساس پیگیری های خبرنگار مرزداران از میوه فروشان و میدان میوه و تره بار ، قیمت انواع میوه پرمصرف و پرفروش در بازار شامل پرتقال، سیب، خیار، گیوی و موز بسته به نوع، بر اساس میزان (کیلویی یا با جعبه)، بسته به نوع خرید (دَرهم یا انتخابی) آنها متفاوت بوده و این تفاوت قیمت ها در سطح بازار نیز به خوبی نمایان است.

بر این اساس، قیمت اعلامی به خبرنگار مرزداران در میدان میوه و تره بار از سوی فروشندگان برای هر کیلو موز ۶۰ هزار تومان، کیوی و خیار ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان، سیب بسته به نوع آن از ۱۷ تا ۲۳ هزار تومان، پرتقال از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بوده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار مرزداران از بازار نیز حاکی از آن است که هر کیلو موز بسته به کیفیت آن از ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان، کیوی تک ردیف از ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و کیوی فله ای از ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان، سیب بسته به کیفیت از ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان سیب سفید و ۳۲ هزار تومان سیب قرمز، پرتقال از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، خیار از نوع ورامین ۲۵ هزار تومان، خیار از نوع بستان ۲۴ هزار تومان و از نوع یزد ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

گفتنی است بر اساس بررسی های خبرنگار مرزداران از فروشندگان در بازار میوه، با اینکه سیب، پرتغال و خیار پرطرفدار ترین میوه ها در بازار ماکو هستند اما سیب و پرتقال با توجه به میزان قیمت مناسب آنها نسبت به سایر اقلام مناسب تر برای طبقه متوسط بوده و قابل دسترس تر هستند.

لازم به ذکر است سایر میوه ها مانند لیمو شیرین، انار نیز در بازار موجود هستند که قیمت لیمو شیرین بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان در بازار و قیمت انار نیز بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان متغیر است.

طبق بررسی های انجام شده در میدان میوه و تره بار و فروشندگان قیمت سبزی از  همه نوع (خورشتی، خوردن و سبزی آش) کیلویی از هر سبزی ۲۵ هزار تومان و قیمت عمده آن ۲۰ هزار تومان می باشد.

هم چنین بررسی ها نشان می دهد که قیمت میوه در مغازه ها نسبت به فروشندگان پشت وانت بالاتر بوده و از سوی دیگر قیمت ها در مناطق مختلف شهر نیز با یکدیگر دو تا پنج هزار تومانی تفاوت دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22057
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 402 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سیب، پرتقال و خیار پرطرفداراترین میوه در بازار ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.