افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
10

جشن بزرگ میلاد علی اکبر (ع) و روز جوان در ماکو برگزار شد

  • کد خبر : 22167
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
جشن بزرگ میلاد علی اکبر (ع) و روز جوان در ماکو برگزار شد
جشن بزرگ میلاد علی اکبر (ع) و روز جوان با حضور سخنران و مداح کشوری و حضور پرشور عشقان اهلبیت (ع) در مسجد علی ابن ابیطالب ماکو برگزار شد.

به گزارش مرزداران؛ جشن بزرگ میلاد علی اکبر (ع) و روز جوان با حضور حجت الاسلام رحیم موذن اردبیلی و دکتر بهزاد حسنی اهری از مداحان نامی آذربایجان و حضور پرشور عشقان اهلبیت (ع) در مسجد علی ابن ابیطالب ماکو برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رحیم موذن اردبیلی گفت: امام جعفر صادق (ع) فرمود: دنیا به منزله بازار است؛ بعضی سود و بعضی ضرر می کنند لذا اگر امروز به یاد علی اکبر (ع) وارد جشن میلاد وی شدید سود معنوی زیادی کرده اید.

وی افزود: اولاد نور چشم پدر و مادر است لذا پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر زمان من به اولاد خود نگاه می کردم فخر می کردم و امام حسین (ع) نیز فرمود: هرگاه دلتنگ نبی می شدم به علی اکبر نگاه می کردم.

وی در مورد خصوصیات حضرت علی اکبر (ع) گفت: اوصاف و اخلاق حضرت علی اکبر (ع) از همه لحاظ شبیه پیامبر (ص) بود لذا اگر شب تولد و روز تولد علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است، یعنی جوانان باید حضرت علی اکبر را به عنوان الگو برای خود انتخاب کنند.

حجت الاسلام موذن تصریح داشت: اگر امروز حسین فهمیده ها و حججی ها شهید شدند علی اکبر (ع) را الگوی خود قرار دادند لذا امروز جوانان باید حضرت علی اکبر (ع) را از لحاظ رفتار با پدر و مادر، رفتار با همسایه، رفتار با دشمن، رفتار با خانواده، رفتار با امام و غیره  الگوی خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: اوصاف حمیده و پسندیده علی اکبر (ع) در خانواده زبانزد بود لذا امروز شهیدان حضرت علی اکبر (ع) را بر خود الگو قرار دادند و اگر از جوانانی که آرزوی شهادت را در سر دارند بپرسید حضرت علی اکبر (ع) را به عنوان الگوی خود معرفی می کنند.

وی با اشاره به خصلت ادب علی اکبر (ع) گفت: امیر المومین علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: بالاترین میراث از پدر و مادر ادب است، معرفت است و از مهمترین امور در زندگی تصحیح عقیده است که اگر عقیده درست باشد حول حالنا الی احسن الحال است و اگر حول حالنا باشد انسان به کمال می رسد.

خطیب این مراسم اظهار داشت: همه میگویند اول برنامه امام زمان (عج) و اخر برنامه هم امام زمان (ع)؛ این جمله درست است اما اگر امروز گفتند امام زمان (عج) ظهور کردند و اگه ایشان از جوانان سوال کردند چند درصد از جوانان حاضر میشوند گوشی خود را بدهند امام زمان (عج) بررسی کند؟؟ اکنون از جوان وقتی میپرسی نماز چگونه است؟ نمی داند، ترتیب و اسامی امامان را نمی داند، فرایض و واجبات شرعی خود را نمی داند اما اگر اسامی بازیکنان تیم فوتبال یوونتوس را بپرسی می داند.

حجت الاسلام موذن تاکید کرد: امروز جوانان باید رفتاری و کرداری داشته باشند که رفتار و کردار و در کل بوی حضرت علی اکبر (ع) از آنها حس شود لذا از مهم ترین امور انسان تصحیح عقیده است.

در ادامه این برنامه بهزاد حسنی از مداحان نامی آذربایجان به مولودی خوانی و مداخی پرداخت.

لازم به ذکر میباشد در این برنامه مداح نوجوان ششهرستان امیر محمدی طالبی نیز به مولودی خوانی پرداخت و در پایان این مراسم نور افشانی انجام شد.

انتهای پیام/

#اعیاد_شعبانیه

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22167
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 270 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جشن بزرگ میلاد علی اکبر (ع) و روز جوان در ماکو برگزار شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.