افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 25 April , 2024
11

سالانه ۲ میلیون گردشگر از ماکو بازدید می‌کنند

  • کد خبر : 22237
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۵۷
سالانه ۲ میلیون گردشگر از ماکو بازدید می‌کنند
رئيس كميته زيرساخت ستاد اجرايي خدمات سفر منطقه آزاد ماكو گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز و افزایش ورود گردشگر، ساماندهی مبلمان شهری، رفع آلاینده های دیداری و زیبا سازی سیما و منظر شهری بخصوص در مسیر اتوبان ماکو – بازرگان ضروری می باشد.

به گزارش مرزداران؛ علی داداش رئیس کمیته زیرساخت ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در پاسخ به این سوال که اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به فرا رسیدن عید نوروز چه می باشد؟ گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز و افزایش ورود گردشگر، ساماندهی مبلمان شهری، رفع آلاینده های دیداری و زیباسازی سیما و منظر شهری بخصوص در مسیر اتوبان ماکو–بازرگان ضروری می باشد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد انسجام در رفع مشکلات باید تمام دستگاه های خدمات رسان در شهرستان ها بسیج شوند، افزود: اقدامات زیرساختی کلان و زیباسازی های منظر و مبلمان شهری و بهداشت عمومی منطقه آزاد ماکو به واسطه وسعت بسیار زیاد و تازه تاسیس بودن آن در مقایسه با سایر مناطق آزاد دیگر به چشم نمی آید.

وی با تاکید بر اینکه باید در شأن و جایگاه مردم منطقه خدمات دهیم اضافه کرد: مسیر ماکو–بازرگان یکی از مسیرهای پرتردد و مهم می باشد که ساماندهی حاشیه این جاده برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

داداش زاده افزود: مدیرعامل سازمان به موضوع جذب توریست و زیباسازی منظر شهری تاکید زیادی دارد لذا باید از فرصت و مزیت های منحصر به فرد ماکو استفاده شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو در پاسخ به این سوال که ظرفیت های منطقه آزاد ماکو چه تاثیری در جذب توریست دارد؟ گفت: تعدد شرایط اقلیمی منطقه آزاد ماکو فرصتی ارزشمند برای جذب توریست می باشد لذا از زیرساخت های توریستی، گردشگری، طبیعت گردی و آثار تاریخی باید به نحو احسن استفاده شده و این ظرفیت ها از طریق مسافران نوروزی به دیگر نقاط کشور معرفی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که جذب گردشگر چه تاثیری در اشتغال دارد؟ گفت: جذب گردشگر تاثیرات بسزایی در اشتغال تولید و خدمات دارد چرا که سالانه دو میلیون مسافری که از منطقه آزاد ماکو تردد می کنند، لزوم توجه به گردشگری و ایجاد شرایط اقامت پذیری آنان در این منطقه را دوچندان می کند.

داداش زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به فرا رسیدن عید نوروز اقدامات سازمان منطقه آزاد در خصوص مسیر ماکو–بازرگان به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد و مهم چه می باشد؟ از ساماندهی و رسیدگی به حاشیه این جاده ده کیلومتری خبر داده و اظهار داشت: مشکلات این مسیر از جمله تغییرکاربری های غیرمجاز حاشیه جاده ها، عرضه مواد غذایی و خوراکی غیربهداشتی و غیر اصولی سیار، مشکلات بهداشتی،‌ گنداب و زباله های حاشیه این جاده، توقف و پارک کامیون ها و غیره با همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان منطقه و شهرستان ماکو برطرف می شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22237
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 282 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سالانه ۲ میلیون گردشگر از ماکو بازدید می‌کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.