افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
11

آمادگی منطقه آزاد ماکو برای میزبانی مسافران نوروزی

  • کد خبر : 22434
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
آمادگی منطقه آزاد ماکو برای میزبانی مسافران نوروزی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آمادگی این منطقه برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی خبر داده و گفت: اقدامات لازم برای حضور گردشگران در منطقه انجام شده است.

به گزارش گروه گردشگری مرزداران؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص عید نوروز از آمادگی این منطقه برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی خبر داد.

حسین گروسی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای حضور گردشگران در منطقه آزاد ماکو انجام شده است؟ گفت: اقدامات لازم برای حضور گردشگران در منطقه از جمله استقرار چادرهای امداد،‌ راهنمای گردشگر و غیره در ورودی های منطقه، خطکشی و آسفالت نکات حادثه خیز، استقرار راهنمایی و رانندگی برای کنترل تردد انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در خصوص اسکان میهمانان نوروزی چه اقداماتی صورت گرفته است؟ با بیان اینکه از ۲۳۹ روستای منطقه آزاد ماکو پنج روستا به عنوان روستای گردشگری آماده حضور گردشگران از سراسر کشور می باشد اضافه کرد: چهار واحد بوم گردی و ۲۸ واحد اقامتی با ۸۳۰ تخت علاوه بر ۹ مدرسه و سه ورزشگاه برای اسکان مسافران آماده ارائه خدمات نوروزی می باشد.

رئیس ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در پاسخ به این سوال که به نظر شما این منطقه در ایام نوروز میزبان چه تعداد مسافر خواهد بود؟ گفت: مسافرین منطقه آزاد ماکو دو دسته می باشند؛ بطور متوسط یک میلیون مسافر از منطقه آزاد ماکو به کشورهای همسایه سفر می کنند لذا پیش بینی می شود اقامت شبانه در این منطقه نیز به حدود ۳۲ هزار نفر برسد.

گروسی از آمادگی مراکز بهداشتی،‌ درمانی، اورژانس و سرویس های بهداشتی در مسیر تردد مسافران خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد کارگروه فرهنگی حجاب و عفاف در معاونت فرهنگی این سازمان خبرداد و گفت: نگاه ما به سمت مردمی رفتن فرهنگسازی است. در این خصوص بسته های فرهنگی در ورودی های منطقه و در بازارچه های مرزی توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان چه اقداماتی در خصوص غذای مسافرانی که فقط چند روز در این منطقه میهمان هستند، صورت گرفته است؟ ۱۲ رستوران در ایام رمضان برای خدمت رسانی برای مسافران فعال می باشد.

رئیس ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در پایان در پایان این مصاحبه خاطر نشان کرد: ترکیه آماده بهره برداری از منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه می باشد لذا ما باید هرچه سریعتر نسبت به آماده سازی این منطقه در سوی ایران اقدام نماییم.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22434
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 193 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آمادگی منطقه آزاد ماکو برای میزبانی مسافران نوروزی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.