افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
12

اولین جشنواره رنگ آمیزی تخم مرغ های غول پیکر در سالن نمایشگاه منطقه آزاد ماکو آغاز شد

  • کد خبر : 22495
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۴
اولین جشنواره رنگ آمیزی تخم مرغ های غول پیکر در سالن نمایشگاه منطقه آزاد ماکو آغاز شد
جشنواره رنگامیزی روی تخم مرغ های غول پیكر در منطقه آزاد ماکو در قالب ویژه برنامه های نوروز ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی مرزداران؛ مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزدران در حاشیه این برنامه با بیان اینکه این جشنواره به مدت ۲ روز برگزار می شود گفت: بخش کارگاهی این جشنواره شامل اجرای طرح های برگزیده بر روی تخم مرغ های غول پیکر در مرکز همایش ها و نمایشکاه بین المللی منطقه آزاد ماکو با حضور هنرمندان برتر از سراسر کشور در حال برگزاری است.

علی فرج پور با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندانی از شهرهای قزوین، تبریز،‌ کرج،‌ ارومیه، اردبیل،‌ جلفا و هنرمندان بومی منطقه حضور داشتند، افزود: در بخش کارگاهی این جشنوراه یک عدد ماکت تخم مرغ به ارتفاع یک و نیم متر  در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت تا طرح ارسالی برگزیده خود را بر روی ماکت اجرا کنند.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی در حوزه‌های زیباسازی شهری بوده است لذا آثار تولید شده مرتبط با نوروز، در میادین شهرهای ماکو می توانند جانمایی شوند.

فرج پور با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا این اتفاقات در همه‌ی حوزه‌ها تسری پیدا کند، افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو برای ایام پایانی و ایام نوروز، اجرای ویژه برنامه‌های شاد و نشاط آفرین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان ساخت: این جشنواره برای حفظ آئین و سنت‌های باستانی با الویت طراحی و نقش های سنتی منطقه باحضور بیش از ۱۵ هنرمند حوزه طراحی و نقاشی برگزار  و بیش از ۳۰ اثر طراحی روی تخم های کوچک تا به امروز برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری جوایز نفیسی به نفرات برتر اهدا می شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22495
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 270 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اولین جشنواره رنگ آمیزی تخم مرغ های غول پیکر در سالن نمایشگاه منطقه آزاد ماکو آغاز شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.