افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
10
امام جمعه ماکو :

۱۲فروردین؛ روز تثبیت و معروفی نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ در عرصه بین‌المللی است

  • کد خبر : 22983
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
۱۲فروردین؛ روز تثبیت و معروفی نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ در عرصه بین‌المللی است
امام جمعه ماکو گفت: همانطوری که حضور اکثریت مردم در پای صندوقهای رأی، موجب تثبیت جمهوری اسلامی در جهان شد، این حضورها در طول تاریخ انقلاب اسلامی، تمامی فتنه‌های دشمن را خنثی کرده است.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به وظایف روزه‌داران در ماه رمضان گفت: دعاهایی که در ماه مبارک رمضان از ناحیه‌ی پیغمبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت وارد شده، هرچند خواندن آن دعاها خود موضوعیت دارد، اما در کنار آن برای روزه‌داران عزیز نیز پیامی دارد، و آن پیام عبارت از وظایف روزه‌داران در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود : از جمله‌ی این دعاها، دعایی است که از رسول مکرم اسلام نقل شده که حضرت فرمودند این دعا را بعد از هر نماز واجبی در ماه مبارک رمضان بخوانیم، و مرحوم شیخ عباس قمی آن دعا را در کتاب شریف مفاتیح الجنان نقل کرده‌اند. روزه‌داران عزیز هر روز بعد از نمازهای واجب این دعا را می‌خوانند اما شاید تا به حال توجهی به مفهوم آن نکرده باشند.

وی با اشاره به این دعاها تصریح داشت: اللَّهُمَّ أغْنِ کُلَّ فَقِیر؛ اللَّهُم أشْبِع کُلَّ جَائِع؛ اللَّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیَان ؛ این بخش از دعا به ما این پیام را دارد که انسان در ماه مبارک رمضان باید به یاد فقراء و مستمندان و گرسنگان و نیازمندان باشد، اصلا در بیان حضرت امام صادق از جمله‌ی اهدافی که خداوند تبارک و تعالی روزه را واجب کرده، رسیدگی به فقرا است.

امام جمعه ماکو در ادامه بیانات خود با اشاره به وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س) و ایمان مستحکم حضرت خدیجه در بقای اسلام گفت: نبی مکرم اسلام (ص) برترین معرِّف حضرت خدیجه (ع) بودند. بعد از آنکه حضرت خدیجه (ع) از دار دنیا رحلت نمودند، رسول مکرم اسلام (ص) مدام از ایشان سخن می‌گفت و از ایشان تعریف می‌کرد و وقتی نام ایشان را می‌شنید، اشک از چشمان آن حضرت جاری می‌شد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات پیش می‌آمد که برخی از مردم خطاب به پیغمبر اکرم (ص) عرضه می‌داشتند که چرا اینقدر برای همسرتان خدیجه (س) اشک می‌ریزید و از ایشان یاد می‌کنید، حضرت درپاسخ به آنان می‌فرمود: «خدیجه زنی بود که وقتی همه مردم مرا تکذیب کردند او به من ایمان آورد، در پیشرفت دین خدا به من کمک کرد و تمام دارایی‌اش را برای اسلام صرف کرد و خداوند تبارک و تعالی مرا مأمور نمود تا خانه‌ای در بهشت را به او بشارت بدهم.»

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: حضرت خدیجه بااین کارش به این درس را آموخت که برای نگه داشتن دین باید بها داد. گاها بهای نگهداری دین، مال انسان است، گاها بهای نگهداری دین، جان است، و گاها بهای نگهداری دین آبروی انسان است. امروز مؤمنین با تذکر لسانی، باید اجازه ندهند تا یک عده با روزه‌خواری در ملأ عام، حرمت ماه مبارک رمضان را بشکنند. امروز مسئولین نظام باید اجازه ندهند تا یک عده با کشف حجاب، عفت عمومی را، در جامعه اسلامی بشکنند. ما حجاب و عفاف را در این نظام، به سادگی به دست نیاورده‌ایم تا به این سادگی از دست بدهیم. بهای حجاب و عفاف در نظام اسلامی، خون صدها هزار شهید است که ریشه انقلاب اسلامی، با خون آن شهیدان آبیاری شده است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به انتظار امام حسن مجتبی از شیعیان گفت: از جمله مهم‏ترین انتظاراتی که امام حسن مجتبی از شیعیان خویش داشته و دارند، عبارت از این است که اهل اندیشه و تفکر باشند.

امام حسن مجتبی (ع) در حدیثی گفت: در تعجّبم از کسی که در چگونگی استفاده از غذاهای خود فکر می ‏کند، ولی در مورد معقولات خویش تفکر نمی‏کند. پس از آنچه که به معده‏ اش اذیت می ‏نماید دوری می‏ کند، در حالی که سینه و روح خود را از پست‏ ترین و مسموم‌ترین چیز پر می‏ کند.

وی افزود: متأسفانه امروز بعضی از جوانان بدون اینکه تفکر کنند، وارد جلسات و حلقه‌های عرفانهای کاذب می‌شوند، و با عقائد شیطانی آنان افکار خود را مسموم می‌کنند. این عزیزان قبل از اینکه این کار را انجام بدهند، بهتر است اول در آن مورد تفکر کنند و با متخصصین دین مشورت کنند تا در دام این فرقه‌های شیطانی گرفتار نشوند.

امام جمعه ماکو با اشاره به روز ۱۲ فروردین گفت: یوم الله دوازدهم فروردین ماه روزی است که با تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (رض) در کمتر از دو ماه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ ملت ایران به فرمان حضرت امام در پای صندوقهای رأی حضور پیدا کرده، و بیش از ۹۸ درصد از آرای خود را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صندوقهای رأی ریخته و با آرای خود، حکومت اسلامی را بر پایه دو اصل جمهوریت و اسلامیت، و با محوریت ولایت فقیه پایه‌ریزی کردند.

وی تصریح داشت در واقع روز دوازدهم فروردین ماه، روز تثبیت و معروفی نظام مقدس جمهوری اسلامی‌درعرصه بین‌المللی است. همانطوری که حضور اکثریت مردم در پای صندوقهای رأی، موجب تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان شد، در طول تاریخ انقلاب اسلامی، مخصوصا در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۱، این حضور در صحنه‌های انقلاب، تمامی فتنه‌های دشمن را خنثی کرده است.

امام جمعه ماکو با اشاره به روز طبیعت و حفظ حرمت ماه رمضان گفت: سیزدهم فروردین ماه هرسال، روز طبیعت نامگذاری شده. در این روز، مردم با توجه به سنت و فرهنگی که دارند، از خانه ‏ها بیرون می ‏آیند و به دامن دشت و صحرا و باغ و طبیعت پناه می‌برند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ‏ها و جویبارها سپری کنند.

وی تاکید داشت: روزسیزدهم فروردین روزی است، در عین حال که از طبیعت و آب و هوای خوب آن استفاده خواهیم کرد، امسال به خاطر تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، باید سعی کنیم حرمت ماه مبارک رمضان را نیز حفظ کنیم.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه باید در مسیر پیشرفت و ضعف‌های اقتصادی حرکت انقلابی شود گفت: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال به نام مهار تورم و رشد اقتصادی خواست به مسئولین نظام اسلامی این پیام را بدهد: راه‌مقابله باهمه نقشه‌های اقتصادی اتاق ‌فکرهای آمریکایی، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است. بدون شک امروز مهم‌ترین اولویت کشور، تلاش شبانه‌روزی مسئولان در جهت رشد اقتصادی، مهار تورم، بالابردن سطح رفاه جامعه و رفع کاستی‌های معیشتی مردم عزیز است.

وی با اشاره به حوادثی که اخیر در سرزمینهای اشغالی رخ داد گفت: این حوادث نشان می‌دهد که، اوضاع رژیم‌صهیونیستی، دقیقا طبق همان پیش‌بینی جلو می‌رود که برخی مقامات این دولت جعلی گفته‌اند و آن اینکه، صهیونیستها باید با کابوس فروپاشی قبل از هشتاد سالگی، روزگار فلاکتبار خود را سپری کنند. همانطوری که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده‌اند، زمینه فروپاشی رژیم صهیونیستی فراهم می‌شود. انشاء الله روزی برسد که رژیم صهیونیستی به طور کلی از صفحه‌ی روزگار محو و ناشود شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین در بیانات مختلف خود اظهار داشتند که از جمله‌ی مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرتِ ملتِ ایران، پیشرفتهای علمی کشور است. لذا دشمن در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با با کشاندن اغتشاشات به مدارس و دانشگاه‌ها، خواست جلوی پیشرفت علمی جوانان عزیز را بگیرد. اما با حضور مردم در صحنه انقلاب، این توطئه‌ی دشمن نیز ناکام ماند.

امام جمعه ماکو ادامه داد: دشمن در دامه‌ی همان فتنه، سریال مسمومیت دانش آموزان عزیز را در مدارس شروع کرد، که به حمد با ورود به موقع نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی، این فتنه‌ی دشمن نیز در آستانه‌ی سال جدید خنثی شد. انشاء الله دانش آموزان عزیز در سال جدید با حضور خود مدارس، و با تحصیل و تهذیب نفس خود، دشمن را در راستای رسیدن به هدف خود ناکام خواهند گذاشت.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22983
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 174 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۱۲فروردین؛ روز تثبیت و معروفی نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ در عرصه بین‌المللی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.