افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 4 May , 2024
11

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از عملکرد ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو قدردانی کرد

  • کد خبر : 23072
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۴۵
دبیر شورایعالی مناطق آزاد از عملکرد ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو قدردانی کرد
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت:‌ الحمدلله در نوروز امسال فضای بانشاط و خوبی در منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است.

به گزارش گروه گردشگری مرزداران؛ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ضمن قدردانی از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو گفت:‌ الحمدلله در نوروز امسال فضای بانشاط و خوبی در منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است.
حجت الله عبدالملکی در نشست شورای معاونان و مدیران منطقه آزاد ماکو افزود: در مناطق آزاد نظم و انظباط بیشتر و ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برای مسافران و گردشگران و همچنین مردم محلی توسط متولیان مناطق آزاد متناسب با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن از مشخصه های عید نوروز امسال بودکه با استقبال عامه مردم و گردشگران مواجه شد.

در این نشست معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو گفت:‌ ۳۴۳ هزار و ۱۴۵نفر کل مسافر و گردشگر ورودی به منطقه آزاد ماکو ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است البته به دلیل مجهز نبودن گیت ورودی به پلاک خوان و تردد شمار امکان ثبت دقیق آمار در سال گذشته مقدور نبود.

بهنام امیریان افزود: از مبادی ورودی منطقه نیز ۳۰۹ هزار و ۳۹۹ نفر وارد منطقه آزاد ماکو شده اند که از این تعداد، ۴۱ هزار و ۲۰۵ نفر از چهار جاذبه گردشگری منطقه بازدید کرده اند.

وی تعداد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی منطقه را در ایام نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۲۷% رشد داشته ایم و ضریب اشغال تخت های مراکز اقامی رسمی ۶۵% بوده است.

امیریان در ادامه به تشریح برنامه های اجرا شده در طول نوروز برای شهروندان و مسافران نوروزی پرداخت.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23072
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 309 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دبیر شورایعالی مناطق آزاد از عملکرد ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو قدردانی کرد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.