افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
13

ارزش پرونده‌های قاچاق در مرز بازرگان ۲۳ درصد افزایش داشت

  • کد خبر : 23144
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۵۳
ارزش پرونده‌های قاچاق در مرز بازرگان ۲۳ درصد افزایش داشت
مدیرکل گمرک بازرگان گفت: سال گذشته، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده با موضوع کشف کالای قاچاق در گمرک بازرگان به دو میلیارد و 277 میلیون ریال رسید.

به گزارش گروه اقتصادی مرزداران؛ مدیرکل گمرک بازرگان گفت: سال گذشته، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده با موضوع کشف کالای قاچاق در این گمرک به دو میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن ۲۳ درصد کاهش داشته است.

رامین ظهیری در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در پاسخ به این سوال که تعداد رونده های قاچاق در سال گذشته چه تعداد بود؟ گفت: ۷۵۹ پرونده قضایی مربوط به قاچاق طی سال گذشته در این گمرک تشکیل شد، که این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع عمده پرونده های قاچاق تشکیل شده چه بود؟ اظهار داشت: عمده پرونده های قضایی تشکیل شده در گمرک بازرگان که یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی فعال است مربوط به گازوییل، مشروبات الکلی، انواع مواد مخدر، کود شیمیایی، البسه ، لوازم یدکی، سیگار، رله و دستگیره در و کلوخه فلورین است.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: بیشتر کالاهای قاچاق این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود به کمک دستگاه‌های کنترلی و سامانه ایکس‌ری حین ورود و خروج کامیون‌ها کشف و ضبط می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارزش ریالی همه پرونده های تشکیل شده به یک میزان می باشد؟ گفت : خیر؛ از ۷۵۹ پرونده تشکیل شده درخصوص قاچاق، ارزش ریالی ۱۷۶ مورد آن بالای ۱۰ میلیون ریال و ۵۸۳ مورد کمتر از ۱۰ میلیون ریال بود.

آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23144
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 364 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ارزش پرونده‌های قاچاق در مرز بازرگان ۲۳ درصد افزایش داشت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.