افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
11

هفت هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی جدید در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود

  • کد خبر : 23280
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۴۸
هفت هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی جدید در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ در سال ۱۴۰۲، قریب به ۷۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ جدید با هفت هزار میلیارد در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

به گزارش گروه عمرانی مرزداران؛ معاون فنی وزیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ در سال ۱۴۰۲، قریب به ۷۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ جدید با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار که هزار و پانصد میلیارد ریال آن از محل فروش اوراق صکوک و مابقی از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو پیش بینی شده در این منطقه آزاد اجرا می شود.

علی داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار مرزداران افزود: از ابتدای تشکیل منطقه آزاد ماکو تا کنون بیش از ۷۵ درصد درآمدهای سازمان صرف پروژه های عمرانی و تکمیل زیرساخت های منطقه شده و هم اکنون نیز درحال انجام است .

وی با اشاره به سیاست های مدیرعامل سازمان و خط و مشی و اهداف تعیین شده اذعان داشت: بیشتر پروژه های عمرانی در دو راستا برنامه ریزی شده که یکی تامین زیرساخت ها و تکمیل آنها و دیگری احداث و اماده سازی فضاهایی برای جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال و رونق منطقه می باشد.

داداش زاده افزود: برای اجرای این پروژه ها طی قراردادی با قرارگاه خاتم در قالب هفت بسته عمرانی پروژه ها اجرایی می شود که دو بسته در حال حاضردر مرحله بهره برداری است .

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد:‌ سه بسته عمرانی نیز تا ۶ ماهه نخست سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد که شامل پروژه های زیرساختی و محرومیت زدایی می باشند، دو بسته عمرانی نیز شامل احداث شهرک خدمات تجارت بین الملل در ۱۱۶ هکتار از زمین های پسکرانه مرزی و ۹۰ هکتار برای تامین نیازهای تجاری، مسکونی و اداری منطقه اجرایی می شود.

داداش زاده از ۵۵ کیلومتر بزرگراه اجرا شده در منطقه آزاد ماکو خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ کیلومتر احداث بزرگراه نیز در حال اجراست که طی دو ماه آینده به بهره برداری میرسد. همچنین ۲۲ کیلومتر نیز در دستور کار قرار داده ایم که با اتمام آن ها حدوداً نزدیک ۱۰۰ کیلومتر از جاده های منطقه به بزرگراه مطابق با طرح جامع تکمیل می شود .

وی از تکمیل فرودگاه و توسعه آن خبرداد و اظهار داشت: عملیات عمرانی سوخت رسانی و لایتینگ فرودگاه نیز انشاله امسال به بهره برداری می رسد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص پروژه های آب رسانی به روستاهای منطقه نیز گفت: طرح آب رسانی و اجرای طرح های بهسازی روستاها همچنین احیای تالاب ها و راه اندازی ایستگاه های پایش آلایندگی در محدوده منطقه از جمله برنامه های سال جاری در منطقه آزاد ماکو می باشد.

وی با اشاره به تاکید مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر رفع چالش های آبی منطقه اظهار داشت: با دستور مدیرعامل سازمان، در راستای رفع تنش آبی جلسات مختلف برگزار و اقدامات خوبی انجام آغاز شده که از جمله ۳۰۰ میلیارد ریال از درآمدهای سازمان در قالب خط انتقال تامین آب، اصلاح شبکه و تصفیه خانه کمک شده است.

داداش زاده تصریح کرد: طی مطالعات انجام شده در سه شهرستان منطقه بیش از ۵۰ روستا با تنش آبی مواجه هستند که برای رفع آن ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و از آنجا که تامین تمام این اعتبار از توان سازمان منطقه آزاد خارج می باشد، به منابع مالی دولتی نیاز است .

داداش زاده از تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای اجرای پروژه های در دست اجرای آب رسانی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی گیت ورودی و احداث ساختمان گمرک نیز بزودی آغاز می شود. فاز اول فنس کشی منطقه آزاد ماکو نیز به اتمام رسیده و فاز دوم در حال اجرا است که در سال جاری تمام گیت ها تکمیل خواهند شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23280
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 262 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هفت هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی جدید در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.