افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
12
فرماندار ماکو؛

هنر به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای توسعه فرهنگی جامعه می باشد

  • کد خبر : 23284
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
هنر به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای توسعه فرهنگی جامعه می باشد
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی جمعی از هنرمندان شهرستان در معیت فرماندار و رییس اداره ارشاد اسلامی ماکو با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی جمعی از هنرمندان شهرستان در معیت فرماندار و رییس اداره ارشاد اسلامی ماکو با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

در این برنامه که توسط اداره ارشاد اسلامی ماکو برگزار شد تعدادی از هنرمندان انجمن های تئاتر و نمایش،شعر و ادب فارسی، موسیقی، خوشنویسی و قرآنی ضمن حضور در مزار شهدای گمنام ماکو به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و سپس با امام جمعه شهرستان ماکو دیدار کردند.

در این دیدار ، رئیس اداره ارشاد اسلامی ماکو به ارائه گزارش و بیان مختصری از فعالیت های اداره ارشاد اسلامی پرداخت.

ملائکه اصغر زاده ضمن بر شمردن مشکلات و دغدغه های هنرمندان گفت: شهرستان ماکو فاقد مجتمع فرهنگی و هنریست که یکی از اساسی ترین مشکلات و مطالبه اصلی جامعه فرهنگ و هنری شهرستان می باشد علیرغم مشکلات و کمبودهای دیگر در حال حاضر ، نبود مجتمع فرهنگی و هنری دغدغه همه هنرمندان می باشد.

وی افزود: احداث مجتمع فرهنگی هنری مصوبه سفر استاندار به ماکو بوده است که امید است در اسرع وقت مسئولین محترم منطقه ای و شهرستان قطعه زمینی متناسب با این پروژه که در شان فرهنگ و هنرمندان شهرستان ماکو باشد تامین و در اختیار اداره ارشاد قرار گیرد.

رئیس اداره ارشاد ماکو همچنین با تاکید بر اینکه در برنامه های فرهنگی هنری ، ادبی و مناسبت‌های مختلف شهرستان از هنرمندان بومی استفاده شود ، افزود : هنرمندان فعال ، شاخص و نامی زیادی در شهرستان ماکو وجود دارد که استفاده و حمایت از این هنرمندان در برنامه های فرهنگی و ادبی شهرستان می تواند باعث افزایش انگیزه و ارتقاء جایگاه فرهنگ و هنر در شهرستان شده و جوانان زیادی را به این سمت سوق دهد. کما اینکه استفاده از هنرمندان غیر بومی و سایر شهرستانها باعث سلب انگیزه و روحیه همکاری هنرمندان خواهد شد .

وی با اشاره به کسب مقام پنجم توسط انجمن نمایش ماکو از بین ۱۸ شهرستان استان گفت: اگر انجمن ها در برنامه ها حمایت و استفاده کافی صورت گیرد این رتبه به مقام اول و دوم نیز می رسد.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو گفت: در آستانه روز جهانی قدس هستیم که از آرمان های مقدس حضرت امام راحل بوده و برگرفته از آیات وحیانی قرآن کریم بوده است که انشالله به صورت پرشور در این روز جهانی شرکت کنیم و بتوانیم قدمی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص پیامی که در مورد روز قدس دادند، برداریم.

وی افزود: هنر مندان میتوانند در راستای تحقق شعار سال برنامه ها و نمایش هایی در خصوص فروش ارزان و مبارزه با گرانی تنظیم و تدوین کنند چرا که هم مهار تورم نیازمند فرهنگ سازی می باشد و هم رشد تولید؛ که در بحث رشد تولید خرید کالای ایرانی ملاک است.

امام جمعه ماکو تصریح داشت: در بحث فرهنگ سازی مهمترین نقش را تبلیغ شنیداری و دیداری ایفا می کند لذا اثر روحی و روانی که تبلیغ شنیداری و دیداری می گذارد مهم است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه شهید آوینی عمر خود را در راستای هنرهای انقلاب اسلامی صرف کرد، گفت: وظیفه هنرمندان در بحث انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی نقش آفرینی می باشد و هنرمند می تواند حوادثی که مثبت است را با هنرنمایی خود تقویت کند لذا هنرمند می تواند طوری نقش ایفا کند که دشمنان نتوانند اهداف خود را به کرسی بنشانند.

وی تاکید داشت: اگر میتوانید در بحث فرهنگی انقلاب اسلامی قدمی بردارید اجر و پاداش آن را در آخرت یقین خواهید دید چراکه هر کسی اگر یک نفر را از گمراهی و ضلالت به دین الهی هدایت کند خداوند اجر و ثواب هدایت تمامی مخلوقات به دین الهی را به وی اعطا می کند.

وی ادامه داد: کسی که از دنیا می‌رود میتواند باقیات صالحات از خود به جای گذارد از جمله ملکی که صرف کار خیر گردد که اجر و ثواب آن باقی است و یا کتابی که نوشته است که می تواند به عنوان ثواب باقیات صالحات باقی بماند.

وی با بیان اینکه اطمینان قلبی نیازمند نمایش می باشد به دو داستان قرانی اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: پیامبر به یاد بیاور زمانی که حضرت ابراهیم از خدا خواست که چگونگی قیامت و زنده شدن مردگان را به وی نشان دهد و خداوند می‌فرماید: ای ابراهیم آیا اطمینان نداری و ایمان به قیامت نیاوردی؟حضرت ابراهیم فرمود: آورده ام فقط میخواهم به اطمینان قلبی برسم و داستان کشتن چهار پرنده و گذاشتن اجزای آنها بر روی چهار کوه و زنده شدن هر پرنده به صورت جداگانه برای حضرت ابراهیم به نمایش درآم که همان اطمینان قلبی به صورت دیداری و شنیداری می باشد لذا اطمینان قلبی نیازمند نمایش می باشد چون تاثیر آن بیشتر از گفتار می‌باشد.

امام جمعه ماکو افزود: بنابراین شما اگر بتوانید از هنر خود در راستای ترویج دین الهی بهره بگیرید خداوند اجر و ثواب زیادی به آن می دهد.

در ادامه این برنامه فرماندار شهرستان ماکو گفت: در آستانه راهپیمایی روز قدس هستیم، فلسطین مسئله دنیای اسلام است و فلسطین از زمان انقلاب از مسائل راهبردی است.

نادر گاظمی افزود: از منظر مقام معظم رهبری اولین مسئله جهان اسلام، مسئله فلسطین است و دلایلی که مقام معظم رهبری برای این مسئله بیان کرده اند به شرح زیر می باشد:

مردم فلسطین مظلوم ترین مردم دنیا می باشند، عصب یک کشور مسلمان و سپردن آن به یک جامعه جعلی، تهدید قبله اول مسلمین و تهدید به نابودی، کشتار و حمله به یک کشور به بهانه غضب آن، استفاده صهیونیست از فلسطین برای گسترش سلطه خود بر جهان اسلام، تحمیل هزینه های سنگین مالی

وی تاکید داشت: امسال روز قدس باید متفاوت تر از سالهای گذشته باشد چرا که شاهد آن بودیم که مسجد الاقصی توسط اسرائیل مورد حمله قرار گرفته و نمازگزاران آزار و اذیت شدند.

فرماندار ماکو اظهار داشت: هنر می تواند هم نقش مثبت داشته باشد هم نقش منفی لذا گریزی به اغتشاشات اخیر مهر ماه می‌زنیم بعضی در سفره نظام اسلام نان خورده و به جایگاه بالایی رسیده اند اما علیه نظام اسلامی موضع گرفتند. همچون تعدادی هنرمند، بازیگر و ورزشکار.

وی با بیان اینکه بینش و دیدگاه شما وظیفه و مسئولیت ما را زیاد میکند، گفت: اول باید به داشته ها و بعد به نداشته ها نگاه کرد اما سلبریتی ها آمدند و در زمین دشمن قرار گرفته و نقشه های آنان را اجرا کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی گفت: شهید بزرگوار در عرصه هنر شهید آوینی است؛ او مسائلی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده بود را به صحنه کشید و در این راه شهید شد.

نادر کاظمی با بیان اینکه هنر به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای توسعه فرهنگی جامعه، میتواند نقش اساسی ایفا کند، گفت:اگر ما نتوانیم از هنر درست و صحیح استفاده کنیم آسیب های فراوان در جامعه گردنگیر می شود لذا هنرمند فقط یک بازیگر نیست بلکه تمامی عرصه ها در جایگاه خود میتواند هنرمند باشد مثلا: معمار ، ورزشکار و غیره.

وی تاکید داشت: ما باید از ظرفیت هنرمندان جهت توسعه مسائل فرهنگی و باور های دینی و ارزش های اسلامی استفاده کنیم.

فرماندار ماکو گفت: انتقاد داریم که چرا مسئولین در مراسم های ملی و مذهبی نیستند؟ دیروز شهادت امام علی (ع) بود اما مسئولین به تعداد انگشتان دست حضور داشتند اگر امروز من اگر حضور نداشته باشم کارمند من نیز شرکت نخواهد کرد لذا اگر امروز من نماز جمعه نیایم کارمند من نیز شرکت نمیکند امروز نماز به عنوان مقوله مهم تبلیغ دین است.

وی با اشاره به شعار سال گفت: حضرت آقا امسال در بحث شعار های اقتصادی تاکید کرده در بحث اقتصادی و فعالیت فرهنگی تاکید داشتند لذا هنرمند نقش اساسی در ایجاد چالش های فرهنگی دارد لذا باید مسائل مهم جامعه از جمله خودکشی و طلاق و مواد مخدر و فرزندآوری از طریق هنر به تصویر کشیده شود.

نادر کاظمی اذعان داشت: امروز جوانی که توله سگ در دست خود می‌گرداند باید با هنر قبح این مسائل را به تصویر کشید لذا نقش هنرمند در اینجا زیاد است باید مسائل دفاع مقدس و خاطرات شهدا نیز به تصویر کشیده شود لذا فیلم سازان و فیلم برداران، عکاسان، خبرنگاران و خوشنویسان می‌توانند در این زمینه و ترویج انتقال فرهنگ به نسل آینده نقش ایفا کنند.

وی در خصوص زمین ارائه شده برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان گفت: برای مجتمع فرهنگی و هنری باید بیشترین و بهترین زمین در نظر گرفته شود و دسترسی به آن راحت باشد.

فرماندار ماکو در پایان سخنان خود گفت: از مسائلی که در خصوص آن یگیر آن هستیم مراسم تجلیل از هنرمندان و نخبگان  اختصاص قطعه ای در وادی رحمت ماکو به هنرمندان می باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23284
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 290 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هنر به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای توسعه فرهنگی جامعه می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.