افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
13

انتقاد صریح فرماندار ماکو به شایعات در خصوص زلزله

  • کد خبر : 23638
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
انتقاد صریح فرماندار ماکو به شایعات در خصوص زلزله
فرماندار ماکو گفت: نظام مهندسی به جای اینکه در مورد زلزله اقدام به پیشگویی نموده و تشویش اذهان عمومی نماید نظارت خود را بر ساخت و سازهای غیر مجاز ساختمان های بلند مرتبه زیاد کند.

به گزارش گروه حوادث مرزداران؛ نادر کاظمی در جلسه ستاد بحران شهرستان ماکو با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی با مصاحبه در رسانه ها در خصوص وقوع زلزله شایعه پراکنی نکرده و موجب وحشت مردم نشود، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی به جای اینکه در مورد زلزله اقدام به پیشگویی نموده و تشویش اذهان عمومی نماید نظارت خود را بر ساخت و سازهای غیر مجاز ساختمان های بلند مرتبه زیاد کند تا در مواقع بحرانی دچار مشکل نشویم .

وی همچنین با اشاره به اینکه عوامل طبیعی از تقدیر های الهی است، ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت نمایند.

فرماندار ماکو در ادامه با بیان اینکه مردم عزیز آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات هیچگونه توجهی نکنند، افزود: هیچ زلزله ای قابل پیش بینی نبوده و ستاد بحران شهرستان ماکو برای مقابله با هرگونه بحران در آمادگی کامل می باشد.

کاظمی در خصوص اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از هرگونه بحران احتمالی فرهنگ سازی در جامعه است، اضافه کرد: رسانه ها در خصوص اقناع سازی مردم برای مقاوم سازی ساختمان های قدیمی در روستاها با بنیاد مسکن همکاری نمایند.

وی همچنین تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز در مناطق زیر کوهی اقدام و نسبت به رفع آنها عمل نمایند .

به گزارش مرزداران، در چند روز اخیر زلزله ای به ریشترهای ۳٫۷  و ۳٫۶ شهرستان ماکو در شمال استان آذربایجان غربی لرزاند و اظهار و نظر ها و پیشگویی های مختلف باعث رعب و وحشت بین مردم منطقه شده بود که چندین روز در خارج خانه گذارند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23638
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 445 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای انتقاد صریح فرماندار ماکو به شایعات در خصوص زلزله بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.