افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 25 April , 2024
11
مدیر پایانه مرزی بازرگان خبر داد؛

رشد ۲۹ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

  • کد خبر : 23667
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۴
رشد ۲۹ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در فروردین سال ۱۴۰۲، تردد مسافر از طریق این مرز ۱۱۶هزار و ۷۴۸ نفر است.

به گزارش گروه اقتصادی مرزداران؛ با توجه اتمام وضعیت کرونایی، سفید شدن وضع سلامت در گمرک بازرگان و شهرستان ماکو و تسریع در ترخیص خودرو ها و مسافرین از مرزها، تردد مسافر از مرز بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور رشد چشم گیری داشته است؛ لذا خبرنگار مرزداران مصاحبه ی ویژه ای با بهرام سلمان زاده مدیر پایانه مرزی بازرگان در این خصوص انجام داده است.

مرزداران: تعداد مسافران وارد شده در سال ۱۴۰۲ از مرز بازرگان چه تعداد است؟

بهران سلمان زاده: در فروردین امسال ، از طریق این مرز  ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ نفر مسافر از طریق مرز بازرگان تردد کرده‌اند درحالی‌که میزان تردد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۹۱ هزار و ۷۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد دارد. 

مرزداران: از این تعداد مسافر چه تعداد ایرانی می‌باشند؟

مدیر پایانه مرزی بازرگان: تعداد مسافران ورودی ایرانی ۴۲هزار و ۱۴۸ نفر و مسافران خروجی ایرانی ۳۰ هزار و ۵۰۹ نفر می‌باشد که ورودی ایرانی ۸درصد کاهش و خروجی ایرانی نیز ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

مرزداران: آیا تعداد ورودی و خروجی مسافران خارجی همانند مسافران ایرانی روند کاهشی دارد؟

مدیر پایانه مرزی بازرگان: خیر، شمار ورودی مسافران خارجی ۲۴ هزار و ۶۷۵ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۱۹ هزار و ۴۱۶ نفر می‌باشد که به ترتیب ۱۲۴ و ۱۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مرزداران: این تعداد آیا به‌صورت انفرادی سفرکرده‌اند یا با اتوبوس به‌صورت جمعی بوده‌اند؟ و در صورت جمعی بودن چه تعداد اتوبوس از مرز بازرگان در امسال ورود و خروج داشته‌اند؟

سلمان‌زاده مدیر پایانه مرزی بازرگان: میزان آماری که داده می‌شود بر حسب تعداد پاسپورت ثبت شده ورود و خروج می‌باشد و تفاوتی ندارد به‌صورت فردی و یا جمعی سفرکرده باشند؛ چون برای هر نفر به‌صورت فردی ورود و خروج صادر می‌گردد و در پاسپورت وی مهر می‌خورد و در خصوص تعداد تردد اتوبوس در این مدت تعداد تردد اتوبوس از طریق مرز بازرگان، ۵۴۱ دستگاه می‌باشد که از این تعداد ۲۶۸ دستگاه ورودی و ۲۷۳ دستگاه نیز خروجی است.

به گزارش مرزداران، گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23667
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 291 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رشد ۲۹ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.