افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
14
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی؛

حمایت از تولید و اشتغال، باعث کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم می شود

  • کد خبر : 23745
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
حمایت از تولید و اشتغال، باعث کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم می شود
رئيس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: هر چقدر تولید توسعه پیدا کند اشتغال ایجاد شده و جرائم و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند و رضایتمندی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی مرزداران؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حمایت از تولید و اشتغال باعث کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم در جامعه می شود.

ناصر عتباتی در جلسه شورای حقوقی منطقه آزاد ماکو افزود:‌ به منظور حمایت از تولید در سال جاری سه جلسه کمیته حمایت از تولید و سرمایه گذاری برای استان آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی از رویکرد حمایتی دستگاه قضا از تولیدکنندگان خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال مسیر حرکت و سیاستگذاری را بر مبنای مهار تورم و رشد تولید تبیین نمودند و برای تحقق این مهم باید همه مسئولین بصورت عملی لبیک بگویند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: هر چقدر تولید توسعه پیدا کند اشتغال ایجاد شده و جرائم و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند و رضایتمندی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تحقق اهداف مناطق آزاد و توسعه اقتصادی را ضروری خوانده و تصریح کرد: هر قدمی که برای رشد اقتصاد، تولید و اشتغال برداشته شود باید حمایت شود و از اقدامات بخش خصوصی در حوزه تولید و اشتغال باید صیانت کرد.

سعید عمرانی دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و معاون سابق قضایی دادستان کل کشور نیز در این جلسه، دستگاه قضایی آذربایجان غربی را از پیشگامان حمایت از تولید در کشور و رئیس دادگستری آذربایجان غربی را از سرداران جبهه اقتصادی و حمایت از تولید در کشور توصیف کرد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس شهدا به امام لبیک گفتند و جانشان را تقدیم انقلاب و حراست از مردم کردند اضافه کرد: امروز هم اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید شبانه روزی به این مردم خدمت کنیم.

عمرانی تاکید کرد: هر جا که سرمایه گذاران بخاطر برخی موازی کاری های قانونی با مشکل مواجه می شوند مسئولین باید ضمن رفع سریع مشکل از آنان عذرخواهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید خدمتگذار واقعی مردم باشیم، گفت: مراجعه کنندگان به ما همان حوائج الناس و فرستادگان خدا هستند و ما باید با جان و دل به آنان خدمت کنیم.

معاون سابق قضایی دادستان کل کشور و قاضی دیوان عالی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه قدردان فعالان سنگر دفاع در جنگ اقتصادی هستیم گفت:‌ بر همه مدیران واجب است در این برهه از زمان که معیشت مردم تحت تاثیر فشار اقتصادی است، هرآنچه در توان دارند برای حمایت از تولید و مهار تورم بر طبق اخلاص بگذارند.

رضا خشنودی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی، بر استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد و توسعه صادرات تاکید کردند لذا به تبع آن باید تمامی مسئولین اعم از دولت و دستگاه قضا برای رونق بخشیدن بیش از پیش به این مناطق همراه باشند.

در این جلسه مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بررسی و برای رفع آنان دستور صادر گردید.

حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه از تعامل خوب بین دستگاه قضا و سازمان منطقه آزاد خبر داد و گفت: رویکرد ما و دستگاه قضا وحدت و همدلی  در راستای رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است .

وی از تشکیل اتاق تسهیل و خدمات سرمایه گذاری در راستای حمایت از سرمایه گذاران منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری برای این منطقه آماده شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و از مرحله صفر تا بهره برداری کارشناسان این اتاق، همراه سرمایه گذار و برای رفع مشکلاتشان اقدام می کنند.

گروسی با بیان اینکه تمام قراردادهای منعقد شده در سایت سازمان منطقه آزاد درج می شود، اضافه کرد: همکاران ما در مجموعه منطقه آزاد ماکو با جدیت پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی هستند و شورای حقوقی منطقه آزاد ماکو نیز به همین منظور در این سازمان تشکیل شده است.

شایان ذکر است: در این جلسه دستور حل مشکل یکی از سرمایه گذاران هتل بیمارستان جواهر در منطقه آزاد ماکو با اشتغالزایی ۷۰۰ نفر صادر شد.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23745
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 205 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حمایت از تولید و اشتغال، باعث کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.