افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
14
مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا؛

شهید مطهری در زمان زندگی می کرد

  • کد خبر : 23758
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
شهید مطهری در زمان زندگی می کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: اولین درسی که ما از فتنه‌هایی که برای نظام و انقلاب پیش‌آمده می‌گیریم ملاک حق بودن هر فرد به میزان اطاعت‌پذیری و تبعیت او از رهبری در جامعه است.

به گزارش گروه سیاسی مرزداران؛ مراسم بزرگداشت استاد مرتضی مطهری به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی با حضور مسئولان شهرستانی در ماکو برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام کاظم عبدالی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن خیرمقدم گویی، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه های استاد شهید مطهری است.

در ادامه حجت‌الاسلام جلیلی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا با بیان اینکه شهید مطهری در زمان زندگی می‌کرد، گفت: از وظایف ما این است که به‌روز باشیم لذا خدا نعمتی را به کسی نمی‌دهد که اگر آن را بدهد، پس نمی‌گیرد مگر اینکه آن ملت بخواهد ناسپاسی کند.

وی افزود: ما در زمان و برهه‌ای از تاریخ زندگی و به سر می‌بریم که حوادث، اتفاقات و پدیده‌های فراوان را در چهل و چهار سال سپری کرده‌ایم لذا اگر تصور کنیم این اتفاقات تمام شده است در خواب هستیم چون فتنه دشمن تمام‌شدنی نیست.

وی با بیان اینکه طراحی و توطئه فتنه دشمن تمام ناپذیر است گفت: این حوادث و اغتشاشات که در جامعه اسلامی ما رخ می‌دهد، عبرت‌های زیادی دارد لذا عبرت دهنده زیاد است اما عبرت گیرنده کم است؛ اگر عبرت بگیریم و درس بیاموزیم مایه پویایی جامعه و کم‌شدن مشکلات می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیلی تصریح کرد: در شرایطی که ما زندگی می‌کنیم بعد این پدیده‌ها، اتفاقات که در ۴۴ سال افتاده است، چه اتفاقاتی به سرکردگی دشمن پیش‌آمده؟
اولین متغیری که بین نظام سلطه و جمهوری اسلامی رخ‌داده دشمن از جنگ سخت و نیمه‌سخت و نرم عبور کرده به جنگ ترکیبی تمام‌عیار روی آورده است لذا باتوجه‌به این اتفاقات در دنیا، ما چه عبرت‌های باید از اینها بگیریم؟

وی با اشاره به عبرت‌هایی که از اتفاقات پیش‌آمده در ۴۴ سال گذشته باید بگیریم گفت: اولین عبرت سازش‌ناپذیری دشمنان و تداوم جبهه حق علیه باطل است. در طول تاریخ بشر هیچ زمان توطئه علیه جبهه حق تعطیل نشده است لذا جبهه حق و باطل همیشه درگیر بوده و هست و همیشه تداوم دارد.

وی افزود: نکته دوم در بحث عبرت‌ها در چهل و چهار سال کسانی که سر سفره انقلاب و شهدا نشسته بودند و هنوز هم نشسته‌اند پیمان هم‌بستگی بین عوامل داخلی و نهضت خارجی بستند مثل فدائیان خلق و غیره و عبرت بعدی قدرت‌طلبی، فرصت‌طلبی و موج‌سواری و بی‌بصیرتی بود؛ ما در فتنه دیدیم بعضی مثل خوارج که نماز شبشان ترک نمی‌شد اما بی‌بصیرت بودند و عده‌ای قدرت‌طلب.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا اظهار کرد: این فتنه چندلایه بود و عناصری پشت‌صحنه خود را نشان نمی‌دادند، یک عده عناصر همراه و بازیچه بودند
و عده‌ای که خطرناک‌تر بودند عناصر راضی و ساکت بودند که می‌دانستند جبهه حق کجاست و باطل کجاست اما به‌خاطر منافع خود لب به سخن وا نکردن و ساکت شدند و دنیای خود را فروختند، به‌خاطر دنیا و  اینکه کسی به آنها تشر نزند، ساکت شدند.

وی اضافه کرد: عبرت بعدی عبرت جریان کفر و تکفیری‌ها بود که به اسم پیامبر و «اشهد ان لا اله الا الله» می‌آمدند جنایت می‌کردند و در سوریه قبل اینکه گلوله و خمپاره‌ای شلیک کنند با این ذکر را می‌گفتند؛ این بی‌بصیرتی است.

وی آخرین عبرت را پدیدارشدن چهره‌هایی تحت عنوان چهره‌ها عنوان کرده و گفت: کسانی که نظام آنها را بزرگ کرد و سر سفره این انقلاب متنعم شدند آمدند هم صدا و هم خط و هم سفره دشمن شدند لذا ما غفلت کردیم چرا که کسی که سر سفره این نظام بزرگ شده و همین ملت او را بزرگ کرد در مقابل این نظام و ملت قد علم کرد.

حجت‌الاسلام با بیان اینکه جنگ ما امروز با دشمن، عقیدتی است خاطرنشان کرد: امروز دشمن با نظام سلطه و با اسلامی که در ترکیه و عربستان ترویج می‌شود مشکل ندارد بلکه با اسلام ناب محمدی که از دامن پیامبر و اهل‌بیت او صادر شده مشکل دارد، با اسلام علوی و نبوی مشکل دارد نه با اسلام تکفیری.

وی با تأکید بر اینکه اولین درسی که ما از فتنه‌ها و پدیده‌های که برای نظام و انقلاب پیش‌آمده و هزینه درست کرده می‌گیریم ملاک حق بودن هر فرد به میزان اطاعت‌پذیری و تبعیت او از رهبری در جامعه است، گفت: میزان پیوستگی فرد با رهبری جامعه در زمان و عصر خودش ملاک است لذا خداوند می‌فرماید ای پیامبر اگر این ملت اسلام را قبول و در برابر تمام احکام سر خم کرده و کرنش کرده اما تو را قبول نکردند به هیچ دردی نمی‌خورد.

وی با اشاره به درس دوم ما از فتنه‌ها و پدیده‌ها گفت: درس دوم ما در برابر نظام سلطه که با تمامی امکانات و تجهیزات به میدان آمده این است که چند راه بیشتر نداریم یا تسلیم یا جنگ یا مقاومت فعال در میدان بکنیم.

وی افزود: جنگ در قاموس ما نیست و تسلیم هم ما نداریم لذا این مقاومت فعال در میدان است که درس دوم ما می باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا دشمن این همه دست و پا می‌زند و برای ما ایجاد مزاحمت می کند مگر چه اتفاقی افتاده است؟ گفت: این ها برمی گردد به عکس العملی که در مقابل، انقلاب اسلامی نشان می‌دهد؛ مگر اسلام چکار کرده است؟ شما در میدان جنگ وقتی حمله می کنید خاکریز و سنگر مقابل را تصرف میکنید دشمن پاتک به شما می‌زند تا سنگر خود را بگیرد لذا انقلاب اسلامی در صدور انقلاب، در حفظ و صدور آرمانهای و ارزشهای اسلامی صد در صد موفق عمل کرده است.

وی اضافه کرد: امروز عمق راهبردی ایران از دریای عمان تا دریای مدیترانه و حتی تا داخل کاخ سفید است لذا دشمن از قدرت موشکی، هسته ای، نظامی، پهبادی و اقتدار ایران ترس دارد که یک فرمانده آمریکایی می گوید: من در مقابل قدرت دفاعی، موشکی و پهبادی ایران کرنش و تعظیم میکنم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا اذعان کرد: در این ۴۴ سال چه کسی ضایع شد؟؟ هر کدوم از آن توطئه ها و حیله ها می توانست یک نظام را سرنگون کند اما این نشان میدهد که ایران در صدور انقلاب عالی عمل کرده که دشمن ناراحت است لذا امروز قدرت به جایی رسیده است که دلاوران نیروی دریایی میروند و نفت سرقت شده توسط ناو آمریکایی را پس می گیرند و نفتکش متخلف که نفت ایران را به سرقت برده بود توقیف می کنند؛ این به برکت نظام و اسلام و انقلاب است.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما باید این اتفاقات را برای نسل جوان تبیین کنیم که همین چند قدمی ما چه اتفاقاتی افتاده است و اتفاقات ۵۰ ساله باید تبیین بشود اینکه کشورهای همسایه برای چه کشوری بوده که این از بی‌لیاقتی های امرا بوده است که با بی کفایتی واگذار کردند که الان کشور فسقلی افغانستان برای ما شاه شده است بروید و تاریخ را ببینید هیرمند و افغانستان برای چه کسی بوده است .

در ادامه این برنامه گروه سرود پایگاه شهید پیراحمدی به اجرای سرود پرداخته و در پایان از هادیان و مربیان و فعالین عقیدتی و سیاسی تجلیل به عمل آمد

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23758
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 238 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شهید مطهری در زمان زندگی می کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.