افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
11
امام جمعه ماکو؛

عدم رفع معایب طرح فول باک کامیون‌ها باعث ضایع شدن حق رانندگان ایرانی می‌شود

  • کد خبر : 23892
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
عدم رفع معایب طرح فول باک کامیون‌ها باعث ضایع شدن حق رانندگان ایرانی می‌شود
امام جمعه ماکو گفت: اجرای طرح فول باک کامیون ها معایبی دارد که اگر اصلاح نشود، در حق مردم منطقه و رانندگان کامیون‌های ایرانی ظلم بزرگی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه با اشاره به زیست عفیفانه در نگاه قرآن گفت: مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و عفاف تأکید بیشتری به زیست عفیفانه دارند. البته این بیان رهبری الهام گرفته آیات وحیانی قرآن کریم و روایات اهل‌بیت عصمت طهارت می‌باشد.

وی افزود: وقتی انسان به آیات وحیانی قرآن کریم می‌نگرد می‌بیند، خداوند تبارک‌وتعالی برای زیست عفیفانه مردان، حضرت یوسف را مثال می‌زند و برای زیست عفیفانه زنان نیز حضرت مریم را. اما در نگاه قرآن، زیست عفیفانه برای زنان بیشتر تأکید شده و زیست عفیفانهٔ زنان مقدم بر مردان است؛ بنابراین این بانوان هستند که باید مریم‌وار وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزهٔ الهی عفاف و حجاب شوند و «جهاد عفاف» نمایند

امام جمعه ماکو تصریح کرد: متأسفانه امروز رسانه‌های معاند و بیگانه و مخصوصاً جریان لیبرال غربی، وقتی می‌بینند در تفکر لیبرال، زن، هویت خودش را در جهان غرب ازدست‌داده است و خانواده بر اثر همین فکر از هم فروپاشیده است، تلاش دارند این نگاه را به جامعهٔ ایرانی نیز تسری دهند؛ اما زنان ایرانی، با درایت و هوشیاری دراین‌خصوص عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز زن، در عرصهٔ حکمرانی غرب، به یک ابزار تبلیغی تبدیل شده است، درحالی‌که در جمهوری اسلامی ایران، همه ظرفیت‌های زن مسلمان مورد تأکید قرار می‌گیرد. بعد از انقلاب، وقتی بستر برای نقش‌آفرینی اجتماعی و سیاسی زنان آماده شد، این فرصت برای آنها فراهم شد تا در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند و خوشبختانه الان زن ایرانی به یک نقطه تعالی در این زمینه رسیده است.

امام‌جمعه ماکو اظهار کرد: امروزه بسیاری از فرهیختگان، نخبگان، دانشمندان و فعالان اقتصادی کشور، از جامعه زنان هستند. جمهوری اسلامی ایران نیز، به این ظرفیت احترام گذاشته شده است و بستر را برای رشد و شکوفایی زنان فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه روحیه ایثارگری یکی از ویژگی‌های خدمتگزاران هلال‌احمر است گفت: در هفته هلال‌احمر قرار گرفته‌ایم. باتوجه‌به آموزه‌های دینی، عزیزانی که در هلال‌احمر مشغول خدمت هستند، با نجات جان انسان‌ها در حوادث طبیعی به‌مانند سیل و زلزله و حوادث غیرطبیعی به‌مانند حوادث جاده‌ای، مشمول اجر و ثواب مضاعف خداوند تبارک‌وتعالی می‌گردند؛ لذا در بسیاری از حوادث اتفاق افتاده که این عزیزان، از جان خود گذشته و جان هم نوع خود را نجات دادند و چه‌بسا در این راه به درجهٔ رفیع شهادت نائل آمدند؛ لذا مصداق آیهٔ شریفه؛ ﴿ وَ یُؤْثِرُونَ عَلَی أنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کَانَ بهِمْ خَصَاصَهٌ ﴾ ؛ می‌باشند.

وی با بیان اینکه کاپیتولاسیون، یک قانون ننگ بر ملت ایران بود گفت:بیست و سوم اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد. در واقع این روز، روز آزادی ملت ایران از یوغ استکبار بود. قانون کاپیتولاسیون که مایهٔ ننگی برای ملت ایران بود، بعد از تصویب در مجلس سنای ایران، در ۲۱ مهرماه ۱۳۴۳ در مجلس شورای ملی به تصویب رسید. حضرت امام در آن زمان شدیداً در مقابل این قانون ننگ‌آور و خفت‌بار عکس‌العمل نشان دادند؛ لذا رژیم منحوس پهلوی، حضرت امام را در سیزدهم آبان‌ماه همان سال، دستگیر کرده و به ترکیه تبعید نمود.

امام‌جمعه ماکو افزود: حضرت امام دراین‌خصوص می‌فرمایند: ملت ایران را از سگ‌های آمریکا پست‌تر کرده‌اند. اگر چنانچه شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، او را بازخواست می‌کنند، اما اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، هیچ‌کس حق اعتراض ندارد. این یک قانون ننگی بود که در زمان رژیم پهلوی به پیشانی ملت ایران زده بودند. بحمدالله بعد پیروزی انقلاب این ننگ از پیشانی ملت ایران پاک شد.

وی در پیگیری مطالبات رهبری گفت: از منظر مقام معظم رهبری، تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، مبارزهٔ با استبداد داخلی و استعمار خارجی بود. معظمٌ‌له دراین‌خصوص می‌فرمایند: میرزای شیرازی، عالم بزرگ تاریخ روحانیت و پرچم‌دار یک مبارزهٔ پرمغز و پرمعنا علیه مراکز فساد و کانون‌ها طغیان و انحراف است. آن یک‌سطری که میرزای شیرازی نوشت و آن روز بساط کمپانی انگلیسی را از ایران بیرون کرد و سلطهٔ استعماری را موقتاً از کشور قطع کرد، اولاً؛ مبارزهٔ با دستگاه استبدادی سلطنت مطلقهٔ ناصرالدین‌شاهی بود و ثانیاً؛ مبارزهٔ با استعمار و نفوذ خارجی بود.

حجت‌الاسلام هاشمی در پیگیری مطالبات مردم شهرستان ماکو گفت:چند ماه است که مسئولین شهرستانی و استانی برای پیشگیری از قاچاق سوخت طرح فول باک را برای کامیون‌های ترانزیت ایرانی اجرا می‌کنند. البته این طرح برای پیشگیری از قاچاق سوخت یک طرح بسیار خوبی است. البته اجرای این طرح معایبی نیز دارد که اگر اصلاح نشود، در حق مردم منطقه و رانندگان کامیون‌های ایرانی ظلم بزرگی می‌شود. اصلاح این نواقص از جملهٔ مطالبات مردم منطقه و رانندگان ترانزیت می‌باشد.

وی با اشاره به نواقصات طرح فول باک گفت: اما نواقصی که این طرح دارد و باید اصلاح شود. اولاً این طرح باید در گمرکات کل کشور اجرا شود، و الا در طولانی‌مدت، تردد کامیون‌های ایرانی از بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور کم خواهد شد. ثانیاً در تعیین قیمت فول باک گازوئیل در کلیهٔ مرزهای کشور، عدالت باید رعایت شود؛ چون اگر این اتفاق نیفتد، آسیبش را مردم منطقه خواهند دید و ثالثاً این طرح برای کامیون‌های کشور مقابل نیز اجرا شود. چون اگر این اتفاق نیفتد، سوخت توسط آنها قاچاق می‌شود، لذا قیمت سوخت آنها پایین می‌آید و نرخ حمل بار آنها پایین می‌آید و تاجر برای کامیون‌های ایرانی بار نمی‌دهد. این امر، به نفع کامیون‌های کشور مقابل و به ضرر کامیون‌های ایرانی خواهد بود.

امام‌جمعه ماکو در پایان سخنان خود گفت: متأسفانه برخی از مسئولین در گزارش‌های خود به مقامات بالا می‌گویند طرح فول باک، چند روز است که برای کامیون‌های کشور مقابل نیز اجرا می‌شود، اما بنده به همراه امام‌جمعه محترم پلدشت موضوع را در روز چهارشنبه گذشته بررسی کردیم و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که گزارش کاملاً کذب است. این مسئولین با این کارشان می‌خواهند مردم را نسبت به‌نظام اسلامی و دولت سیزدهم بدبین می‌کنند، اما غافل از اینکه، مردم پایبند به‌نظام و رهبری هستند، اعتراض خودشان را تا زمانی که برای آنان پاسخ مثبت دهند، انجام خواهند داد، اما نسبت به‌نظام رهبری بدبین نخواهند شد. دولت انقلابی سیزدهم نیز نباید اجازه بدهد تا یک عده نان این نظام را بخورند و به دست خود تیشه گرفته و بخواهند ریشهٔ این نظام را بکنند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23892
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 245 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عدم رفع معایب طرح فول باک کامیون‌ها باعث ضایع شدن حق رانندگان ایرانی می‌شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.