افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
10

راه‌اندازی مسیر تاکسی هوایی و کارگو بین ایران و ترکیه در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 23915
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
راه‌اندازی مسیر تاکسی هوایی و کارگو بین ایران و ترکیه در منطقه آزاد ماکو
مسیرهای هوایی بین ایران و ترکیه با ورود یک فروند هواپیمای کارگو و یک تاکسی هوایی ۱۰ نفره در فرودگاه منطقه آزاد اقتصادی و صنعتی ماکو در استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی مرزداران، مسیرهای هوایی بین ایران و ترکیه با ورود یک فروند هواپیمای کارگو و یک تاکسی هوایی ۱۰ نفره در فرودگاه منطقه آزاد اقتصادی و صنعتی ماکو در استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

یک فروند هواپیمای تاکسی ۱۰ نفره به همراه یک فروند هواپیمای کارگو در فرودگاه منطقه آزاد اقتصادی صنعتی ماکو کنترل پروازی ( Fly chek ) کردند تا خط‌هوایی ویژه باربری و تاکسی هوایی بین این شهر و شهرهای ترابزون، وان و ازمیر ترکیه راه‌اندازی شود.

اسدالله علیزاده، قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو  در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی در خصوص راه‌اندازی مسیر هوایی باربری و تاکسی هوایی اظهار کرد: فرودگاه ماکو دو مزیت اصلی برخوردار است؛ یکی اینکه مرز رسمی هوایی است و دوم اینکه در داخل منطقه آزاد قرار گرفته و از مزایای آن برخوردار است.

وی افزود: ما بنا داریم هاب خدمات فرودگاهی را در این مکان ایجاد کنیم که خدمات کارگو، تجاری، آموزشی و گردشگری را ارائه دهیم؛ لذا با یک شرکت هواپیمایی تفاهم‌نامه‌ای را دراین‌رابطه امضا و این خدمات هوایی چهارگانه را رسماً راه‌اندازی می‌شود.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه راه‌اندازی این هاب خدمات فرودگاهی مقدمه‌ای برای توسعه منطقه و مراودات با ترکیه باشد اذعان کرد: پروازهایی به فرودگاه وان و فرودگاه ازمیر که ارتباطات خوبی با آنها داریم خواهیم داشت. همچنین توافقنامه‌ای با فرودگاه نجف داریم و پرواز به آن شهر نیز در آینده راه‌اندازی می شود و قصد داریم به مقصد عربستان نیز در آینده خط‌هوایی راه‌اندازی کنیم.

قربان محرم نژاد، سرپرست فرودگاه ماکو و دبیر کارگروه هوانوردی و توسعه فرودگاه ماکو نیز دراین‌خصوص در گفتگو با خبرنگار آناتولی گفت: با سیاست‌هایی که سازمان منطقه آزاد دارد پروازهای تاکسی هوایی برای مقاصد نزدیک و محلی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این امر باعث رفت‌وآمد راحت فعالان اقتصادی و تجار می‌شود، گفت: فعلاً دو فروند هواپیما برای این امر در نظر گرفته شده که برای شهرهای خارج از کشور همچون شهرهای وان یا ترابزون که به منطقه ماکو نزدیک است می‌توانیم از ظرفیت این هواپیماها استفاده کنیم .

به گفته حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد اقتصادی صنعتی ماکو، پیش‌نویس توافقنامه ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ترکیه و ایران به امضا رسیده است و با امضای نهایی منطقه و بازار مشترک بین دو کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: از طرف دیگر راه‌اندازی هاب خدمات هوایی نیز به فعالان اقتصادی برای مراودات بیشتر کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=23915
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 234 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی مسیر تاکسی هوایی و کارگو بین ایران و ترکیه در منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.