افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
12
امام جمعه ماکو:

کسی که امام هشتم را نپذیرد یعنی تمام امامان را قبول نکرده است

  • کد خبر : 24263
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۶
کسی که امام هشتم را نپذیرد یعنی تمام امامان را قبول نکرده است
جشن میلاد امام مهربانی ها حضرت امام رضا (ع) با حضور مداح کشوری و جمع زیادی از عاشقان اهل‌بیت در ماکو برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ ویژه‌برنامه ولادت امام رضا (ع) با حضور مداح کشوری مهدی شوقی و جمع زیادی از عاشقان اهل‌بیت در مسجد جامع ماکو برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو به‌عنوان سخنران جلسه با اشاره به ولایت امام رضا (ع) و اهمیت حدیث سلسلهالذهب گفت: باتوجه‌به حدیث ولایت امیرالمؤمنین برای نجات از عذاب الهی کفایت می‌کند.

وی افزود: در آیات و روایات ائمه اطهار، آن چیزی که انسان را از عذاب الهی در امان نگاه می‌دارد ولایت امیرالمؤمنین و ۱۱ ائمه تا زمان ظهور آقا امام‌زمان (عج) بیان می‌کنند.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: چون در زمان طرح این حدیث امام علی (ع) در ولایت ارجح بود؛ لذا در این حدیث ولایت امیرالمؤمنین مطرح شده است.

وی اضافه کرد: زمانی که امیرالمؤمنین ولایتش مطرح بود، پیامبر اکرم موضوع ائمه اطهار را نیز بیان کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به غدیر خم اظهار کرد: پیامبر در غدیر مسائل مختلف را مطرح و هفت مرتبه اسم از ائمه آورده و چهار دفعه حضرت علی (ع) را متذکر شده است.

بنابراین، هر چند در این حدیث ولایت حضرت علی را مطرح کرده است؛ اما امروز مصداق ولایت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است.

وی تأکید کرد: چون در زمان غیبت واقع شده ایم، گفته شده حوادث و اتفاقاتی که در دوران غیبت اتفاق می‌افتد؛ لذا باید در مسائل شرعی به مراجع تقلید و در مسائل حکومتی به مقام معظم رهبری اقتدا و رجوع کنیم.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به واقعیت لوح اسامی، ترتیب و توالی امامان که جبرئیل به فاطمه زهرا (س) داد گفت:

این لوح را خانم فاطمه زهرا از دور گرفت و سلمان فارسی یک نسخه از روی آن استنساخ کرد و بعد ایشان در زمان امام باقر جابر ابن عبدالله انصاری این لوح را استنساخ کرده و به امام باقر نشان داد که امام باقر (ع) فرمود جابر این استنساخ از روی همان لوحی است که مادرم زهرا نشان داده بود.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: در متن این لوح وقتی به نام علی (ع) می‌رسد، نوشته شده آن کسی که هشتمین امام یعنی علی بن موسی‌الرضا را نپذیرد؛ یعنی تمام امامان را قبول نکرده؛ لذا در اینجا، محوریت امام رضا است.

وی با بیان اینکه کسانی که تا امامت امام رضا را پذیرفته‌اند تا امام‌زمان (عج) را نیز قبول دارند چرا که تا قبل از امام رضا (ع)، سه امامی (کیسانیه)، چهار امامی (زیدیه)، پنج امامی، شش امامی، هفت‌امامی وجود دارد.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به جریان علی بن ابی حمزه بطائنی گفت: او کسی است که اموال حضرت موسی‌بن‌جعفر دست این فرد بود و از حضرت امام صادق نیز روایت گفته؛ اما وقتی امام موسی‌بن‌جعفر (ع) فوت کرد برای اینکه اموال را به دست اولاد او ندهد فرقه واقفیه را تأسیس کرد.

وی با اشاره به داستان علی بن ابی حمزه بطائنی افزود: روزی فردی نزد امام رضا در طوس نشسته بود، حضرت یک‌لحظه بلند تکبیر گفت؛ گفتند چرا تکبیر گفتید گفت ابوحمزه بطائنی از دنیا رفت و بعد از لحظاتی حضرت دوباره تکبیر گفتند علت را پرسیدند؛ گفت بطائنی را به سمت قبر بردند.

امام‌جمعه ماکو ادامه داد: بار سوم وقتی حضرت تکبیر گفتند؛ علت را که جویا شدند حضرت گفت بطائنی را گذاشتند داخل قبر و سنگ گذاشتند روی سرش نکیر و منکر آمد و سؤال پرسید همه امامان را گفت؛ اما بعد موسی‌بن‌جعفر را ندانست؛ لذا قبر وی را از درون آتش گرفت.

در این برنامه ضمن مداحی مداح کشوری مهدی شوقی به نام‌های رضا و عموم حاضران به‌قیدقرعه جایزه اهدا شد.

لازم به ذکر است با همین عنوان برنامه‌ای با حضور مداح کشوری مهدی شوقی و سخنرانی امام‌جمعه شهرستان ماکو بعدازظهر در روستای قره‌تپه ماکو برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24263
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 318 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کسی که امام هشتم را نپذیرد یعنی تمام امامان را قبول نکرده است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.