افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
9
امام جمعه موقت و استاد حوزه علمیه ماکو؛

امام خمینی فقیه واجدالشرایط در عصر غیبت بود

  • کد خبر : 24329
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
امام خمینی فقیه واجدالشرایط در عصر غیبت بود
یادواره شهدای 8 شهید روستای رند به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با حضور اهالی این روستا و تعدادی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ این برنامه توسط حوزه شهید صفر زاده قره تپه در مسجد روستای رند از توابع ماکو برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام غلامحسین صادقی استاد حوزه، امام‌جمعه موقت شهرستان ماکو و از فعالین سیاسی اجتماعی شهرستان به‌عنوان سخنران جلسه گفت: خداوند به بشر عقل داده است؛ اما انسان در خیلی جاها به مشکل می‌خورد؛ لذا پیغمبران به‌عنوان عقل بیرونی انسان‌ها برای تشکیل حکومت از سوی خداوند آمده‌اند.

وی با بیان اینکه خدای متعال حکومت را با ولایت اهل‌بیت تکمیل کرده است گفت: پیغمبر وقتی در غدیر خم وظیفه خود را انجام داد آیه أکمل نازل شد؛ یعنی تو دین را تکمیل کردی و بعدازاین نیازی به وحی و ارسال پیغمبر نیست.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: برای تشکیل حاکمیت نیاز به امام و پیغمبر نیست که بگوییم هر وقت امام و پیغمبر بود حکومت وجود دارد و اگر نبود نیست؛ حکومت موردنیاز جامعه بشری است.

استاد حوزه علمیه ماکو گفت: حضرت امام در بالاترین درصد شرایط را داشت؛ هم فقیه بود، هم تقوایی عالی داشت، دین را حفظ کرده و ذره‌ای از هوای نفس تبعیت نکرده و از امر مولا تخطی نکرده است.

وی همراهی مردم را لازمه تشکیل حکومت دانسته و گفت: در عصر غیبت اگر تا زمان انقلاب حکومت وجود نداشت دلیل بر  این نیست که کسی نبود حاکمیت را شروع کند؛ باید مردم همراه باشند تا حاکمیت شکل گیرد.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: در تشکیل حکومت رأی، نظر و همراهی مردم لازم است؛ اگر در ولایت امام‌زمان مردم لازم است، در تشکیل حاکمیت نیز حضور مردم لازم است.

فعال سیاسی اجتماعی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند در نظام اسلامی تخلفات زیادی وجود دارد، اذعان کرد: بله درست است، اما علت این است که کشور ما مطلق اسلامی نیست، بلکه قید جمهوریت دارد، یعنی در دست مردم است.

وی ادامه داد: ۱۴ قرن یعنی ۱۴۰۰ سال بعد اینکه خون‌دل‌ها خوردیم تا جمهوری اسلامی تشکیل شد؛ این برای ظهور امام‌زمان (عج) لازم است؛ اما ما نتوانستیم امام‌زمان را از غیبت درآوریم؛ لذا به گفته امام راحل جمهوری اسلامی لازمه ظهور امام‌زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام صادقی تأکید کرد: امروز در مملکت برخی از افراد بر این ادعا می‌باشند که رهبر جلوی  گرانی‌ها و دزدی‌ها را بگیرد؛ اما امروز رهبر رهنمودهای خود را انجام داده و تذکرهای خود را داده است این مردم هستند که با تعیین و انتخاب غلط خود در انتخابات باعث این عوامل می‌شوند.

وی افزود: امروز قوه مقننه یعنی مجلس و قوه مجریه یعنی ریاست‌جمهوری توسط مردم تعیین می‌گردند و فقط قوه قضائیه توسط رهبر معظم انتخاب می‌شود؛ ولی عملاً توسط مجلس نظارت می‌گردد که دراین‌خصوص امام راحل فرمودند قدرت در دست دولت است.

استاد حوزه در پایان گفت: لذا برای اینکه مشکلات در جامعه نباشد مردم باید در کنار حاکمیت بوده و در انتخاب خود دقت و به رهنمودهای رهبر نیز توجه کنند؛ چون قید جمهوریت یعنی اینکه مردم تعیین‌کننده می‌باشند.

در پایان این برنامه علی خرمی مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت در مدح امام راحل و شهدا مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی کرد.

روستای رند از توابع شمالی شرقی شهرستان ماکو واقع در دهستان چایباسار جنوبی می‌باشد

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24329
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 197 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امام خمینی فقیه واجدالشرایط در عصر غیبت بود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.