افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
10
امام جمعه ماکو؛

امام راحل روحیه استکبارستیزی را برای مظلومین جهان به ارمغان آورد

  • کد خبر : 24378
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
امام راحل روحیه استکبارستیزی را برای مظلومین جهان به ارمغان آورد
ویژه‌برنامه ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با حضور مسئولین شهرستانی در ماکو برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ ویژه‌برنامه ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با حضور مسئولین شهرستانی در ماکو برگزار و حاضرین در غم از دست دادن امام راحل عزاداری کردند.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو با اشاره به ابعاد شخصیتی امام گفت: یکی از ابعاد شخصیتی ایشان استعمارستیزی حضرت امام است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل گفت: امام راحل فرمودند: من باز می‌گویم  همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان به خیال خام خودشان بیرون نبرند آرام نخواهند نشست.

امام‌جمعه ماکو ادامه داد: امام راحل تأکید داشتند: نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور. همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمن خیره شوید.

وی تصریح کرد: اما راحل بیانات خود را با الهام از آیات وحیانی قران بیان می‌کردند؛ خداوند می‌فرماید هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی) و از آیین آنها پیروی کنی.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به سخنرانی تاریخی امام گفت: یکی از مقامات گفته بود امروز علیه آمریکا حرف‌زدن خیلی خطرناک‌تر از سخن‌گفتن علیه شاه است که همین باعث شد تا امام در سخنرانی خود علیه آمریکا صحبت کند.

وی ادامه داد: امام در سخنان خود فرمودند: رئیس‌جمهور آمریکا بداند که امروز در پیش ملت ما از منفورترین افراد بشر است. امروز تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا است.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عامل کمک‌کننده به مردم را ایمان و امید خوانده و گفت: امام از سرآمدان تاریخ ماست لذا سرآمدان را نه می‌شود حذف نمود و نه تحریف کرد.

وی اظهار کرد: امام سه تحول بزرگ به وجود آورد: یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان که این سه تحول سابقه ندارد.

امام‌جمعه ماکو از اقدامات امام راحل تأسیس نظام جمهوری اسلامی را تحول در سطح کشور ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به تحول در امت اسلامی به‌عنوان دومین اقدام امام راحل گفت: منظور از این تحول اتحاد است؛ حمایت نظام اسلامی و ملت ایران از مردم فلسطین، غزه و کرانه باختری تمامی فتنه‌های دشمن در ایجاد تفرقه را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی سومین تحول را تحول در جهان عنوان کرده و گفت: امام راحل روحیه استکبارستیزی را برای مظلومین جهان به ارمغان آورد.

لازم به ذکر می‌باشد در این برنامه داوود ابراهیم‌زاده مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی در مدح امام خمینی (ره) پرداخت.

انجمن خوشنویسی شهرستان با حضور در این مراسم اقدام به خطاطی اشعار امام کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24378
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 226 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امام راحل روحیه استکبارستیزی را برای مظلومین جهان به ارمغان آورد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.