افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
10
روحانی مبارز و امام جمات مسجد علی ابن ابیطالب ماکو؛

۱۵ خرداد یک روز نیست بلکه یک تاریخ است

  • کد خبر : 24422
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
۱۵ خرداد یک روز نیست بلکه یک تاریخ است
ویژه‌برنامه بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای خونین ۱۵ خرداد با حضور مسئولین شهرستانی در ماکو برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛

ویژه‌برنامه بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای خونین ۱۵ خرداد با حضور مسئولین شهرستانی در مسجد علی ابن ابیطالب ماکو برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید احمد موسوی امام‌جماعت مسجد علی ابن ابیطالب ماکو و از روحانیون مبارز شهرستان ماکو در خصوص ۱۵ خرداد گفت:

امام راحل می‌فرماید: من روز پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‏ کنم.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد یک روز نیست؛ بلکه یک تاریخ است اظهار کرد: این تاریخ است که انسان‌ها را به کار می‌کند و حوادث را به وجود می‌آورد؛ لذا انسان‌ها ابزار تاریخ هستند.

امام‌جماعت مسجد علی ابن ابیطالب تصریح کرد: این انسان است که با حادثه‌آفرینی و دفاعیات خود تاریخ را ایجاد می‌کند؛ بعد از اینکه غبار زمان روی حوادث نشست تاریخ شکل می گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام انسان تاریخ‌ساز است اظهار کرد: درگیری مداوم حق و باطل از زمان شروع زندگی بشر، تاریخ را شکل داده است؛ مثلاً واقعه کربلا یا گذشتگان، انبیا و اولیا و غیره که قرآن اشاره کرده است.

وی یکی از اتفاقاتی که تاریخ‌ساز شد را ۱۵ خرداد عنوان کرده و گفت: به مکتب امام صادق یک حمله از طرف دشمنان شد و اراذل‌واوباش در سال ۱۳۴۲ به فیضیه یورش آورده و تعداد کثیری از علما را به خاک و خون کشیده شدند و این تاریخ‌ساز شد.

روحانی مبارز عنوان کرد: بعضی‌ها می‌خواهند با عناد، حادثه‌آفرینی، پایمال‌کردن خون شهدا و بی‌محتوا کردن جهاد، تاریخ‌ساز شوند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در روایات و احادیث به یک اتفاق اشاره شده است به این معنی نیست که انسان مطیع آن شود؛ لذا وقتی در قرآن نوشته شده در آخرالزمان این اتفاقات می‌افتد؛ یعنی مواظب این اتفاقات باشید.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن گفت: دست‌وپازدن دشمن نشان از این است که ما داریم پیش می‌رویم و در حال رسیدن به اوج قله هستیم؛ لذا دشمن تمام تلاش خود را می‌کند؛ گاه فواحش را می‌آورند، گاه شورش ایجاد می‌کنند، در خیابان فواحش، جوان انقلابی را شکنجه کرده و به قتل می‌رسانند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به بیانات رهبر گفت: رهبر معظم فرمودند: اگر آن دختر کف خیابان هم نبود دشمن جنگ ترکیبی راه می‌انداخت؛ چون از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود؛ لذا ما در حال گذر با شتاب از مشکلات هستیم باید مردم نیز همراهی کنند به فرموده رهبر این حوادث هم رد خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید با این فتنه‌های دشمن و تصویرسازی‌های دشمن در فضای مجازی مقابله شود؛ لذا قرآن به ما از ناحیه تاریخ هشدار داده است تا حواسمان جمع باشد.

امام‌جماعت مسجد علی ابن ابیطالب با اشاره به جوسازی‌ها در کشور گفت: برخی شعار سیاسی گرسنگی مردم را در کشور می خواهند به‌زور در مغز مردم فروکنند؛ اگر ملت گرسنه بود، گیلاس با قیمت کیلویی ۲۰۰ هزار تومان در یک مغازه، عرض یک ساعت به اتمام نمی‌رسید؛ لذا اینها همه شعار سیاسی است.

وی تأکید کرد: شعار گرسنگی مردم، بی‌حجابی، گرانی، درگیری خیابانی و غیره همه کار دشمن است و اگر اینها صحنه‌سازی و کار دشمن نبود خیلی‌وقت‌پیش فاتحه این انقلاب را خوانده بودند.

لازم به ذکر است علی‌اکبر رستم پور مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت و مداح نونهال ابوالفضل جباری در وصف شهدا مدیحه‌سرایی کردند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24422
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 277 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۱۵ خرداد یک روز نیست بلکه یک تاریخ است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.