افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 4 May , 2024
14
با حضور اقشار مختلف مردم صورت گرفت؛

استقبال بی نظیر شهروندان منطقه آزاد ماکو از همایش بزرگ پیاده روی

  • کد خبر : 24520
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
استقبال بی نظیر شهروندان منطقه آزاد ماکو از همایش بزرگ پیاده روی
همایش پیاده‌روی خانوادگی 100 هزارنفری منطقه آزاد ماکو با حضور پرشور مردم منطقه آزاد ماکو،رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی مرزداران؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی ۱۰۰ هزارنفری منطقه آزاد ماکو با حضور پرشور مردم شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت برگزار شد.

طبق آمار و اخبار رسیده در این همایش بزرگ مهمانانی از شهرستان‌های چایپاره، چالدران، خوی، ارومیه، تهران و حتی مشهد نیز حضور داشتند.

این همایش هم‌زمان با گرامیداشت هفته محیط‌زیست، نمونه‌ای از نشاط اجتماعی در جامعه محلی، ایجاد انگیزه و ترویج ورزش‌های همگانی و صیانت از محیط‌زیست را در این منطقه به نمایش گذاشت.

این برنامه از ساعت ۶ بامداد آغاز و شرکت‌کنندگان مسیر ۵ کیلومتری از مقابل پارک شادی تا مقابل دانشگاه پیام‌نور ماکو را پیاده‌روی کردند.

در مسیر این تجمع بزرگ ایستگاه‌های هنرمندان، ایستگاه نقاشی، سرود، ایستگاه سلامت، ایستگاه افراد گمشده، ایستگاه سالمندان و ایستگاه آب تعبیه شده و بیلبوردهایی با مضمون فرزندآوری، بهداشت محیط، جوانی جمعیت از ابتدا تا انتهای این مسیر درج شده بود.

در این همایش ۴۵ هزار بطری آب به‌صورت ایستگاهی و سیار بین مردم توزیع شده است.

هیئت‌های ورزشی اسکیت، پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری، رزمی، ورزش‌های همگانی و غیره در این برنامه حضور داشتند.

این برنامه با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

در برنامه پایانی این همایش از قهرمانان منطقه، منتخبین ماکویی تیم‌هایی ملی ورزش کشتی و بوکس تجلیل و مرتضی آیرملو خواننده ماکویی به اجرایی زنده پرداخت؛ لازم به ذکر می‌باشد تیم‌های ورزشی رزمی باشگاه‌های ماکو به اجرای برنامه پرداختند.

هم‌زمان با پخش مستقیم همایش پیاده‌روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو، قرعه‌کشی توسط رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی انجام شد و خانم دلوین مکاری سه‌ساله از بازرگان و آقای حسن حمیدی نژاد ۴۱ساله از بورالان به‌عنوان برندگان خوش‌شانس همایش پیاده‌روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو انتخاب شدند.

همچنین قرعه‌کشی ۵۵ دستگاه دوچرخه و ۲۰ کمک‌هزینه سفر زیارتی و ده‌ها پیراهن ورزشی نیز با پخش آنلاین در حضور رسانه‌ها قرعه‌کشی و به اطلاع مردم شریف منطقه خواهد رسید.

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین همایش‌های پیاده‌روی در شمال غرب کشور ثبت شد.

استقبال از این همایش به حدی بود که به دلیل ازدیاد جمعیت شهروندان ماکویی روی سقف طاق درب ورودی دانشگاه پیام نور نشسته بودند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24520
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 441 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای استقبال بی نظیر شهروندان منطقه آزاد ماکو از همایش بزرگ پیاده روی بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.