افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
11
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی:

ماکو باید مقصد نخبگان و استعدادها باشد

  • کد خبر : 24551
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
ماکو باید مقصد نخبگان و استعدادها باشد
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی گفت: ماکو به عنوان شهر دانش بنیان باید مقصد نخبگان و استعدادها و علاقمندان به فناوری ومباحث نوآورانه و خلاقانه باشد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ جلسه شورای مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور مهدی حسین‌زاده معاونت فرهنگی، ‌اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

در این برنامه حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو تا کنون به‌خاطر وسعت زیاد آن مورد انتقاد قرار گرفته در سطح ملی مطرح نبوده است؛ اما نیروی انسانی ماهر و متخصص منطقه آزاد ماکو، ظرفیتی بزرگ برای توسعه این منطقه می‌باشد.

وی با اشاره به همسایگی منطقه آزاد ماکو با سه کشور ارمنستان، آذربایجان و ترکیه گفت: این منطقه به دلیل پتانسیل بالای گردشگری و همسایگی با این کشورها می‌تواند به‌عنوان هاب گردشگری مطرح باشد.

حسین گروسی با بیان اینکه با اجرای کامل قانون مناطق آزاد، دوگانگی مدیریت رفع می‌شود تصریح کرد: دوگانگی مدیریتی معضلی است که با وجود آن نمی‌توان نتایج خوبی به دست آورد؛ لذا برای کار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، احترام به قانون ضروری است و اجرای کامل این قانون «قانون مناطق آزاد» همیشه مورد تأکید رئیس‌جمهور بوده است.

وی در پایان سخنان خود به مردمی‌سازی اقتصاد اشاره کرده و گفت: با سهیم کردن مردم منطقه، در اقتصاد ماندگاری در این مرز بالا می‌رود.

در ادامه مهدی حسین‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شناساندن منطقه آزاد ماکو در سطح کشور باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: طبق آمار مردم کشور هنوز از قابلیت‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو خبر ندارند؛ لذا ناشناخته بودن این منطقه در سطح ملی و معرفی‌نشدن آن یک معضل می‌باشد.

وی تأکید کرد: ماکو به‌عنوان شهر دانش‌بنیان باید مقصد نخبگان و استعدادها باشد؛ لذا وجود بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری در این منطقه می‌تواند همچون جزیره کیش که نگین گردشگری جنوب کشور است منطقه آزاد ماکو را نیز به نگین گردشگری شمال کشور تبدیل شود.

حسین‌زاده یزدی اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به گردشگران خود کارت سفر اراده می‌کند؛ لذا برای تشویق خرید از این منطقه و کاهش سفر به کشورهای همسایه منطقه آزاد ماکو نیز می‌تواند، کارت سفر و تسهیلات خرید برای گردشگران ارائه کند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24551
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 232 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ماکو باید مقصد نخبگان و استعدادها باشد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.