افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
10
امام جمعه ماکو:

شهید چمران فتح‌الفتوح امام خمینی بود

  • کد خبر : 24599
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
شهید چمران فتح‌الفتوح امام خمینی بود
امام جمعه ماکو گفت: امروز اگر ملت ایران و نظام اسلامی در سایهٔ دانشمندان دفاعی، در اختراع و تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی می‌رسند، همهٔ اینها را مدیون شهید چمران هستند.

به گزارش گروه اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران به مناسبت  سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران فتح‌الفتوح امام خمینی بود.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی آن شهید گفت: شهید چمران شخصیتی بود که وقتی پس از پیروزی در غائله کردستان به تهران برمی‌گردد، به‌خاطر لیاقت و شایستگی، حضرت امام بلافاصله ایشان را به‌عنوان وزیر دفاع منصوب می‌نمایند.

امام‌جمعه ماکو ادامه داد: پس از انتصاب به‌عنوان وزیر دفاع، این شهید والامقام برنامه‌هایی را برای دگرگونی و اصلاح در ارتش پی‌ریزی می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به صنایع و تحقیقات دفاعی بود.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: امروز اگر ملت ایران و نظام اسلامی در سایهٔ دانشمندان دفاعی، در اختراع و تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی می‌رسند، همهٔ اینها را مدیون شهید چمران هستند.

وی شهید چمران را به‌مانند شهید بهشتی و شهید مطهری تربیت‌یافته مکتب و فتح‌الفتوح حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه عنوان کرد

امام‌جمعه ماکو با اشاره به روابط صمیمانه‌ای که شهید چمران با مردم کردستان داشت اظهار کرد: این روابط صمیمانه باعث شد تا پس از پیروزی ارتش در کردستان، ایشان به‌عنوان یکی از اعضای هیئت سه‌نفره باشند که پس از برقراری آرامش نسبی در کردستان، برای اصلاحات و سازندگی و مذاکرات سیاسی با گروه‌ها و مردم به منطقه اعزام شدند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به ایام ازدواج امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) و رابطهٔ صمیمانه که بین شهید چمران و همسرش بود گفت: شهید چمران نسبت به همسرش بسیار ازخودگذشته بودند؛ لذا زندگی مردان و زنان تاریخ‌ساز باید برای محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌خصوص جوانان الگو باشد.

وی با اشاره به رابطه صمیمانه بین شهید چمران و همسرش گفت: همسر شهید چمران به‌خاطر شناخت خوبی که از ایمان، تقوا، اخلاق و روحیهٔ مقاومت او داشت، ایشان را به‌عنوان همسر انتخاب کرده و در مقابل مخالفت خانواده خود ایستاد و در کنار شهید چمران با آن شرایط سخت ایستاده و زندگی کرد.

امام‌جمعه ماکو افزود: شهید چمران  یارویاور همسرش بود؛ لذا وقتی همسر شهید چمران به خانهٔ آن شهید بزرگوار می‌آید، نه با غذا پختن میانه‌ای داشت و نه با ظرف شستن؛ چون پیش از آن هرگز از آن کارها انجام نداده بود؛ لذا این شهید بزرگوار بود که پیش‌بند می‌بست و ظرف‌ها را می‌شست و یا غذا می‌پخت.

حجت‌الاسلام هاشمی در پایان اظهار کرد: شهید چمران این محبت، عشق و علاقه به همسر و کمک‌کردن به خانواده را در کارهای منزل، از مولای خود امیرمؤمنان علی (ع) آموخته بود؛ لذا ویژگی‌های خاص شهید چمران بود که او را برای شهادت در راه خداوند آماده کرد و نهایتاً در راه حق به شهادت ‌رسید.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24599
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 229 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شهید چمران فتح‌الفتوح امام خمینی بود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.