افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
11
امام جمعه ماکو:

آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر، اَبَر ناقض حقوق بشر است

  • کد خبر : 24714
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر، اَبَر ناقض حقوق بشر است
امام‌جمعه ماکو گفت: آمریکا اَبَر ناقض حقوق بشر، همهٔ جنایات را به نام حمایت از حقوق بشر در ایران انجام داده است این معنی حقوق بشر آمریکایی است.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه  با تأکید بر مبارزه با خرافات گفت:

خداوند متعال، انبیای الهی و بعد از آنان، امامان را به‌عنوان حجت و راهنما به‌سوی مردم  فرستاده تا آنان را به‌سوی حق‌تعالی، دعوت کنند؛ اما همواره گرو‌هی بر اثر غفلت، جهل و عناد، از مسیر توحید منحرف شده، و در دام انسان‌های شیاد و منحرف افتاده‌اند.

وی افزود: در دوران ائمه (ص)، بحث بدعت‌ها و خرافات، دامنگیر مسلمانان بود و اهل‌بیت (ص) هم همواره بر اساس قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص)، با این بدعت‌ها مبارزه و روشنگری می‌کردند.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: در عصر امام هادی (ص)، مکاتیب عقیدتی متعددی به‌مانند «معتزله» و «اشاعره» رواج یافته و آرا و نظریات کلامی فراوانی در جامعه اسلامی پدیدآمده بود و بازار مباحثی به‌مانند جبر و تفویض، امکان یا عدم امکان رؤیت خدا، جسمیت خدا، و امثال اینها بسیار داغ بود، ازاین‌رو گاه امام هادی (ص) در برابر سؤال‌هایی قرار می‏گرفت که ازاین‌گونه آرا و نظریات سرچشمه گرفته است.

امام‌جمعه ماکو در خصوص مبارزه با گروه خطرناک غُلات گفت:

از جمله گروه‌های باطل و منحرفی که در دوران امامت امام هادی (ص) فعال بودند، گروه غلات را باید نام برد که افکار و عقاید پوچ و منحط و بی‌اساسی داشتند و خود را شیعه وانمود می‏کردند. آنان درباره امام غُلّو نموده برای او مقام الوهیّت قائل می‏شدند؛ و گاهی نیز خود را به‌عنوان پیغمبر منصوب از طرف امام قلمداد می‏کردند، و معتقد بودند که هیچ‌کدام از فرائض اسلامی از قبیل زکات، حجّ، روزه و غیره واجب نیست! و بدین‌وسیله موجبات بدنامی شیعیان را در میان فرقه‏های دیگر فراهم می‏کردند. امام هادی از این گروه اظهار تبری نموده با آنان مبارزه می‏کرد و تلاش می‏نمود که با طرد آنان، اجازه ندهد لکه ننگی بر دامن تشیع بنشیند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب دراین‌خصوص گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «در کنار ترویج و تبلیغ معارف اصیل دینی و اسلام ناب، باید با خرافات مبارزه کرد. کسانی دارند روزبه‌روز خرافات جدیدی را وارد جامعه ما می‌کنند. مبارزه با خرافات را باید جدی بگیرید، این روش علمای ما بوده.»

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی گفت: روزهای «ششم تا دوازدهم تیرماه» به‌عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است. شما خودتان بین این دو حقوق بشر اسلام و حقوق بشر آمریکایی قضاوت کنید و فرق بین آن دو بسنجید.

وی افزود: امیرمؤمنان علی (ع) می‌فرماید: به خدا قسم اگر هفت‌اقلیم را با آنچه زیر آسمان‌های آنهاست به من بدهند تا خداوند را با ربودن پوست جوی از دهان مورچه‏ای معصیت کنم به چنین کاری دست نمی‏زنم!

امام‌جمعه ماکو گفت: در جای دیگر امیرالمؤمنین می‌فرماید: شنیده‌ام که یکی از مأموران معاویه بر زن مسلمانی داخل شده و دیگری، بر زنی از اهل ذمّه، و خلخال و دستبند و گردن‌بند و گوشواره‌اش را ربوده است و آن زن جز آنکه  از او ترحم جوید، چاره‌ای نداشته است. آنها پیروزمندانه، با غنایم، بی‌آنکه زخمی بردارند، یا قطره‌ای از خونشان ریخته شود، بازگشته‌اند. اگر مرد مسلمانی پس از این رسوایی از اندوه بمیرد، نه‌تنها نباید ملامتش ‍ کرد بلکه مرگ را سزاوارتر است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به نامه امیرالمؤمنین به مالک‌اشتر گفت: امیرمؤمنان در نامه خود به مالک‌اشتر هنگامی که او را به فرمانداری مصر بر می‌گزیند، می‌فرماید: مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده؛ و با همه دوست و مهربان باش؛ مبادا هرگز، چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی، زیرا مردم دو دسته‏اند؛ دسته‏ای برادر دینی تو، و دسته دیگر همانند تو در آفرینش می‏باشند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی گفت: در ششم تیرماه مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر تهران ترور کردند و در هفتم تیرماه حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند و در اثر آن انفجار شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران انقلاب و حضرت امام به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب دراین‌خصوص گفت: مقام معظم رهبری دراین‌خصوص فرمودند: منافقین قاتل، صراحتاً به جنایت هفتم تیر اعتراف کرده‌اند؛ اما امروز با حمایت فرانسه و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر، آزادانه فعالیت می‌کنند که انسان از وقاحت غربی‌ها در حیرت است. ازیک‌طرف ادعای حقوق بشر می‌کنند، از طرف دیگر تریبون را اختیار تروریست‌ها قرار داده و از آنها حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: در هشتم تیرماه، مناطق مسکونی شهر سردشت را، توسط بمب‌افکن‌های عراقی بمباران شیمایی کردند و در دهم تیرماه به‌خاطر عملیاتی‌کردن کودتای ۲۸ مرداد، عملیات آژاکس توسط آمریکا تصویب گردید و در دوازدهم تیرماه ناوگان آمریکایی، به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس حمله کرد.

وی اذعان کرد: در این مدت ۱۷ هزار نفر انسان بی‏گناه در اثر اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه ماکو در ادامه تبیین حقوق بشر آمریکایی گفت: در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۷۰۰ هزار نفر مجروح شدند و در اثر کاربرد سلاح‌های شیمیایی بیش از ۱۳ هزار نفر شهید شدند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجروح گردیدند.

وی افزود: در راه مبارزه با مواد مخدر نیز بیش از ۴ هزار نفر از مأموران نیروی انتظامی و مرزبانی به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام هاشمی آمریکا را ناقض حقوق بشر خوانده و اظهار کرد: آمریکا همهٔ این جنایات را به نام حمایت از حقوق بشر در ایران انجام داده است. این معنای حقوق بشر آمریکایی است. به‌طوری‌که حضرت امام می‌فرماید: «آنهایی که بشر را پایمال می‏کنند، دم از حقوق بشر می‏زنند! آنهایی که از آن‏ور دنیا آمده‏اند و این‏ور دنیا را به آتش کشیده‏اند، از حقوق بشر صحبت می‏کنند.»

امام‌جمعه ماکو از اعتیاد به‌عنوان جاهلیت مدرن یاد کرده و گفت: پنجم تیرماه مصادف با روز مبارزه با مواد مخدر بود. در واقع انسان می‌تواند از پدیده اعتیاد، به‌عنوان جاهلیت مدرن یاد کند.

وی در حقوق آداب بد جاهلیت کهن گفت: آداب بد جاهلیت کهن عبارت از قتل، غارت، تجاوز، جنگ، جنایت، هرزگی، می‌گساری و تبعیض‌های ناروا است؛ اما از میان انبوه آداب رذیلهٔ غیرانسانی جزیرهالعرب، شاخص‌ترین و شایع‌ترین مورد، مسئله زنده‌به‌گور کردن دختران است که سایر رذایل نیز، تحت‌الشعاع آن قرار گرفته است. ازاین‌رو، هر گاه جاهلیت مطرح می‌شود، اولین چیزی که در ذهن نقش می‌بندد، همین مسئله است.

حجت‌الاسلام هاشمی در خصوص جاهلیت مدرن نیز گفت: اما بدترین بدعت جاهلیت مدرن که قابل‌قیاس با بدترین بدعت جاهلیت قدیم است و بلکه به‌مراتب خطرناک‌تر از آن می‌باشد، بلای خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر است که از آن به‌عنوان «مرگ بی‌صدا»، و در عرصه سیاسی – اجتماعی، به «جنگ بی‌مرز» یاد می‌شود.

وی افزود: چون در جاهلیت کهن، پدر دخترش را زنده‌به‌گور می‌کرد، اما در جاهلیت مدرن، فرد خود را زنده به دود می‌کند؛ با این تفاوت که در جاهلیت قدیم، فقط شخص زنده‌به‌گور می‌شد، اما در جاهلیت مدرن، هم شخص و هم شخصیت، هر دو با هم به قربانگاه می‌روند.

امام‌جمعه ماکو در پایان گفت: والدین باید مواظب فرزندان خود باشند تا خدای‌نکرده آنها در دامی که دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی برای جوانان ما پهن کردند، گرفتار نشوند.

لازم به ذکر میباشد خادمین حرم جمکران به همراه پرچم های متبرک مسجد مقدس جمکران و عتبات عالیات در نماز جمعه شهرستان شرکت کرده و برنامه اجرا کردند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24714
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 228 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر، اَبَر ناقض حقوق بشر است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.