افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024
13
مدیر حوزه علمیه فاطمةالزهرا خواهران ماکو:

حملات شیمیایی به سردشت جلوه ای از حقوق بشر امریکایی است

  • کد خبر : 24740
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۷
حملات شیمیایی به سردشت جلوه ای از حقوق بشر امریکایی است
مدیر حوزه علمیه فاطمةالزهرا خواهران ماکو: بمباران شیمیایی سردشت ضد انسانی بودن حقوق بشر آمریکا را به تصویر کشید

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ در طول جنگ تحمیلی تعداد حملات شیمیایی عراق به ایران از دی‌ماه ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۶۶ در مجموع به ۲۴۲ مورد رسید که قربانیان آن به ۴۴ هزار نفر می‌رسید.

هفتم تیرماه ۱۳۶۶ خورشیدی (۲۸ ژوئن ۱۹۸۷)، در هفتمین سال جنگ ایران و عراق، هفت بمب شیمیایی که هر کدام حاوی ۲۵۰ کیلوگرم گاز خردل گوگردی بودند توسط هواپیماهای رژیم بعث به شهرستان سردشت شلیک شد.

این حمله شیمیایی به سردشت و حمایت آمریکا و دست‌نشانده‌های آن از عراق و سایر اقدامات نقض‌کننده حقوق بشر توسط این کشورها نشان از نقض علنی حقوق بشر داشته و حقوق بشر آمریکایی را به نمایش می‌گذارد.

دراین‌خصوص خبرنگار مرزداران گفتگوی ویژه‌ای با سیده صبورا محمدی مدیر حوزه علمیه فاطمهالزهرا خواهران ماکو انجام داده است.

 

 مرزداران: حقوق بشر واقعی کجاست و شامل چه کسانی می‌شود؟

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران ماکو: حقوق بشر بزرگ‌ترین دروغی هست که در کل دنیا روی آن کار می‌شود و اگر مردم جهان می‌خواهند حقوق بشر واقعی را نظاره کنند با حضور در مملکت ما می‌توانند ببینند؛ به این معنا که اسلام یک بیان خاصی در این مورد دارد و جوامع غیراسلامی اعم از دموکراتیک و غیره بیان دیگر.

اسلام روی انسان سرمایه‌گذاری می‌کند؛ شخصیت و شخص انسان مهم هست فارغ از ملیت، نژاد، رنگ پوست، زبان و غیره لذا در اسلام اگر بنا باشد به کسی بها داده شود می‌گوید: «اکرمکم عندالله اتقاکم» هیچ توجهی به زن، مرد، سیاه‌پوست، عرب، عجم، غیره بودن ندارد؛ در واقع در اسلام هر انسانی با هر رنگ و نژادی نزد خدا بیشترین ارزش را دارد که از خلق‌وخوی الهی بهره برده باشد، انسانی نزد خدا عزیز است که انسانیت داشته باشد حال چه در ایران باشد یا در آمریکا فرقی نمی‌کند.

تعریف غیراسلامی و ضد آن همه چیزهایی که گفته شد، تعریف الان در جوامع مختلف و جاهلیت‌های قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) می‌باشد.

 

مرزداران: تفاوت حقوق بشرغربی‌ها با حقوق بشر اسلامی چیست؟

سیده صبورا محمدی: تفاوت حقوق بشر غربی‌ها با حقوق بشر اسلامی به این صورت می‌باشد که هر کسی پول، قدرت بیشتری دارد، از جایگاه بالایی برخوردار می‌باشد، و آن‌هایی که ثروت و قدرتی ندارند جایگاهشان بسیار پایین هست و مطرود حساب می‌شوند، این یک وجه قضیه می‌باشد و وجه دیگر هم اینکه برای آن‌ها ملیت، نژاد و رنگ خیلی مهم است.

بعضی از این جوامع به‌راحتی رنگین‌پوستان را می‌کشند و اگر خانواده شخص در دادگاهی شکایت کند به‌راحتی محکوم می‌شود؛ لذا کسی جرئت مراجعه به محکمه را ندارد.

کسانی که پناهنده شدند یا به هر علتی مهاجرت کرده‌اند از حقوق و مزایای بسیاری محروم و خیلی از این حقوق را با هزینه مضاعفی دریافت می‌کنند حال‌آنکه این حقوق و مزایا بهداشتی، علمی، دانشگاه و مدرسه و غیره باشد.

خب این تعریف حقوق بشر غربی‌ها است؛ به تعبیر مصطلحش آمریکا و هر کشور دیگری که هم پیمان و هم فکر و هم مشرب آمریکاست را شامل می‌شود؛ مثلاً در مباحث علمی دانشمندان خودشان را بیشتر مورد حمایت قرار می‌دهند.

 

مرزداران: آیا در قرآن اشاره‌ای به حقوق بشر شده است؟

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران ماکو: بله، تعریف قرآن از حقوق بشر این است که یک عده مستکبر و عده‌ای دیگر مستضعف هستند.

نگاه قران و اسلام بر این است که با انسان و انسانیت کار دارد و مردم جهانیان را به مستکبر و مستضعف، همان چیزی که الان از آن به جهان اول و دوم و سوم تعبیر می‌شود، تقسیم می‌کند.

در مباحث علمی نیز این‌چنین است که بعضی از دانشمندان ما اگر بخواهند ابتدائی‌ترین چیزها را فرابگیرند توانایی دسترسی به سایت‌های خارجی را نخواهند داشت؛ چون با IP ایرانی وارد سایت می‌شوند این یعنی ما محروم هستیم، تحریم هستیم، نه فقط به لحاظ سیاسی بلکه به لحاظ علمی، نظامی، فرهنگی.

اگر در مباحث علمی بحث حقوق بشر را بررسی کنیم میابیم که آنچه مایه پیشرفت هست برای خودشان بوده و دیگران تحریم هستند و نباید اصلاً استفاده کنند همچون انرژی هسته‌ای و وقتی این انرژی وارد یک کشوری شود به لحاظ سوخت، انرژی، درمان بکار می‌آید، خیلی از هزینه‌ها کاهش‌یافته و خیلی از دردها درمان می‌شود و از جهت دیگر آنچه که مایه پسرفت مردم، درد و مریضی جامعه هست بیشتر برای دیگران استفاده می‌کنند. از لحاظ علمی مثالش همان بمب‌های شیمیایی، اتمی می‌باشد.

یعنی آنچه خوب هست برای خودشان و آنچه موجب آزار و ابتلای مردم هست برای کشورهای ضعیف است.

 

مرزداران: لطفاً نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا یا دست‌نشانده‌های آنها را نام ببرید؟

سیده صبورا محمدی: نمونه‌های نقض حقوق بشر رو می‌توان در بمباران‌های ناکازاکی، هیروشیما، سردشت، حلبچه و غیره دید.

درایران نیز بمباران شلمچه، طلائیه و فاو در زمان دفاع مقدس و حتی الان هم در سوریه، لبنان، غزه نیز حقوق بشر نقض می‌شود اینها همان بمب‌ها و موشک‌هایی هستند که  بدتر آن در وسعت بیشتر در حلبچه و سردشت و هیروشیما و غیره از آنها استفاده شد.

حتی در دفاع مقدس نیز از بمباران شیمیایی ضعیف‌تر استفاده می‌شد که هنوز آثار آن را بر روی جانبازان و بازماندگان دفاع مقدس می‌بینیم.

ناقضان حقوق بشر همچون آمریکا و دست‌نشانده‌های آنان ذره ای از آنچه بر سر سردشت، هیروشیما، ناکازاکی و غیره آوردند نادم و پشیمان نیستند.

در بمباران سردشت در کشورمان هفتم تیرماه ۱۳۶۶ خورشیدی، در هفتمین سال جنگ ایران و عراق، هفت بمب شیمیایی که هر کدام حاوی ۲۵۰ کیلوگرم گاز خردل گوگردی بودند توسط هواپیماهای رژیم بعث به شهرستان سردشت شلیک شد.

سردشت سومین شهر قربانی جهان بر اثر استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی پس از شهرهای هیروشیما و ناکازاکی است. جامعه بین‌الملل در مقابل این اقدام صدام سکوت کرد. این اقدام زمانی رخ داد که دانش پزشکی کافی برای مداوای بیماران ناشی از سلاح‌های شیمیایی وجود نداشت و آمریکا نیز از این اقدام صدام که یکی از دست‌نشانده‌های خود بود حمایت کرد.

 

مرزداران: آیا در بمباران شیمیایی سردشت فقط آمریکا از صدام حمایت کرد؟

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا خواهران ماکو: خیر، بررسی‌ها نشان داد که شرکت‌های آلمانی بیش از هزار تن مواد شیمیایی را به عراق فروخته بودند؛ اما تجهیز و تسلیح عراق به سلاح‌های شیمیایی توسط خود آلمان محقق نشد و در مجموع ۲۰۷ شرکت اروپایی در تجهیز، راه‌اندازی و توسعه سلاح شیمیایی عراق نقش داشتند که بعد از آلمان بیشتر این شرکت‌ها از بریتانیا، فرانسه و هلند بودند.

در واقع به جز سردشت ارتش عراق شهرها و مناطق بانه، مریوان، زرده، ایلام، پیرانشهر، شلمچه، سومار، جزایر مجنون را نیز هدف حملات شیمیایی قرارداد.

شمار قربانیان، جانبازان و آسیب‌دیدگان این حملات در مجموع به ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

 

مرزداران: آیا کشورهای غربی همچون آمریکا که خود اَبَر نقض‌کننده حقوق بشر می‌باشد هنوز از ناقضان حقوق بشر و نفراتی که باعث کشتارجمعی شدند حمایت می‌کند؟

سیده صبورا محمدی: بله، ناقضان حقوق بشر که خودشان قبول دارند همه این جنایات کار خودشان بوده و داعش را به وجود آوردند و خیلی راحت به امثال بنی‌صدر، سلمان رشدی و منافقین پناه می‌دهند. با اینکه اطلاع دارند آن‌ها چه‌کارهای ناجوانمردانه و چه ترورهایی انجام داده‌اند.

از طرف دیگر مردمی که جنگ‌زده بوده و یا برای زندگی به این کشورها مهاجرت می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند؛ چه تعداد از افرادی که در کمپ‌ها به‌خاطر مسائل بهداشتی و تغذیه و غیره از دنیا نرفته‌اند و این تعریف کامل از حقوق بشر آمریکایی است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24740
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 312 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حملات شیمیایی به سردشت جلوه ای از حقوق بشر امریکایی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.