افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 2 May , 2024
9
امام جمعه موقت و فعال سیاسی و اجتماعی ماکو:

آیت الله صدوقی یکی از یاران احیاگر دین و اصلاح کننده زمان بود

  • کد خبر : 24747
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
آیت الله صدوقی یکی از یاران احیاگر دین و اصلاح کننده زمان بود
امام‌جمعه موقت ماکو گفت: امام خمینی (ره) و یاران او بودند که احیاگر دین بوده و غبار کریه نمائی ظالمانه را از چهره زیبای اسلام زدودند.

به گزارش گروه سیاسی مرزداران؛ شهید آیت‌الله شیخ محمد صدوقی، سومین شهید محراب، نماینده امام و امام‌جمعه یزد بود که در روز جمعه دهم رمضان ۱۴۰۲ (مطابق با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱) پس از اقامه نمازجمعه به دست منافقان به شهادت رسید و خون پاکش محراب را گلگون نمود.

حجت‌الاسلام غلامحسین صادقی امام‌جمعه موقت شهرستان و از فعالین سیاسی و اجتماعی شهرستان ماکو دراین‌خصوص در مصاحبه با خبرنگار مرزداران گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: ما اهل‌بیت در هر عصرى جانشینان عادلى داریم که جلو تحریف غلوکنندگان و دستبردِ باطل گرایان و تأویلِ (توجیهِ) نادانان را، از دین می‌زدایند و دور می‌کنند.

وی افزود: همان‌طور که این حدیث شریف می‌فرماید و تاریخ نیز گواهی می‌دهد دین مقدس اسلام که تکمیل شده ادیان و هدف نهائی پیامبران (ع) می‌باشد درذات‌خود آن‌چنان جذابیت مطابق با فطرت انسان‌ها دارد که همیشه افراد زیادی حاضر شده‌اند جان شیرین و تمام هستی خودشان را فدای آن بکنند.

امام‌جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: عده‌ای خواستند جذابیت اسلام عزیز را از آن سلب نمایند و در این راستا زحمات زیادی کشیده و انرژی‌ها صرف کرده‌اند تا جایی که توانسته‌اند مقداری از دین را به طور ناپسند توجیه کرده و در بین متدینان و غیر متدینان نامطلوب و یا ناکارآمد بنمایانند؛ اما لطف خدا شامل حال شده و در هر عصری کسانی پیدا شده‌اند که احیاگر دین بوده و غبار کریه نمائی ظالمانه را از چهره زیبا و دوست‌داشتنی اسلام بزدایند.

وی  اظهار کرد: این افراد جانشینان اهل‌بیت در آن زمانه‌ها هستند و همان‌ها هستند که وارث علوم اهل‌بیت‌اند و به روش اهل‌بیت (ع) دین را معرفی می‌کنند؛ این افراد در قرن معاصر ما حضرت امام خمینی (ره) و یاران او بودند که فقها بصیر و آگاه به زمانه و دارای رفتار اسلامی صحیح و جذاب بودند و یکی از این یاران احیاگر دین و اصلاح‌کننده زمان شهید محراب آیت‌الله صدوقی (ره) بود.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله صدوقی گفت: آیت‌الله صدوقی (ره) با رفتار شبیه به اهل‌بیت، جوانان را که متعلق به آینده بودند بصیرت می‌بخشید، بحران‌های پیچیده را با متانت مدیریت می‌کرد، خط ولایت را به طور واضح و شبهه ناپذیر معرفی می‌کرد، مرد میدان و عاشق شهادت، قهرمان جهاد کبیر و خلاصه اینکه نمود کاملی از روحانیت اصیل تشیع بود.

وی اذعان کرد: طبیعی است که چنین کسی بر اهل نفاق که یک چهرهٔ مأنوس با آیات و روایات داشته و چهره دیگرشان هم پیمان با دشمنان اسلام بوده، گران خواهد آمد فلذا یکی از برنامه‌های مهم نفاق حذف فیزیکی چنین کسان بود که در نهایت دشمنی خود را با ترور ناجوانمردانه و بانفوذ عامل چندچهرهٔ خود نشان داده و آیت‌الله صدوقی را در محراب و سنگر تبیین جهاد کبیر به شهادت رساندند. سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

امام‌جمعه موقت ماکو با بیان اینکه به‌شهادت‌رساندن آیت‌الله صدوقی نصف برنامه منافقان و اربابان ضداسلامی‌شان بوده است، گفت: حذف چنین عالمان، نصف برنامه منافقان و اربابان ضداسلامی‌شان بوده و نصف دیگرش طبعاً باید جایگزینی افراد نفوذی خود به‌عنوان عالم دین و غیره باشد و اگر چنین فرضی درست باشد امروز اولین نسل نفوذی‌ها به آخر عمر طبیعی خود رسیده و باید حربه خود را آشکار کرده و ضربه خود را بزنند. پس نباید هر عمامه‌به‌سر مدعی را عالم دین حساب کرد؛ بلکه برای شناخت اصیل از بدل باید شاخص داشته باشیم و بهترین شاخص خط ولایت و رهبری امامین انقلاب است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24747
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 239 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آیت الله صدوقی یکی از یاران احیاگر دین و اصلاح کننده زمان بود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.