افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
10
امام جمعه ماکو خبر داد؛

اجرای چهل برنامه به مناسبت هفته نماز جمعه در ماکو

  • کد خبر : 24964
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
اجرای چهل برنامه به مناسبت هفته نماز جمعه در ماکو
امام‌جمعه ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در هفته نمازجمعه این کانون عبودیت الهی 40 برنامه متنوع برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ امام‌جمعه ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نمازجمعه گفت: نمازجمعه کانون عبودیت الهی است.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نمازجمعه گفت: باتوجه‌به نقش و اهمیت این هدیه الهی که یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است، این فریضه الهی از همان ابتدای امر، مورد حقد و کینهٔ منافقان کوردل بود.

وی افزود: دشمنان به هر شکل ممکن سعی کردند تا بنای رفیع نمازجمعه را، تخریب کرده و از بین ببرند. از جمله، چهار امام‌جمعه را شهید کردند، و در یک عملیات تروریستی در نمازجمعه تهران، تعدادی از نمازگزاران را شهید و مجروح کردند.

امام‌جمعه ماکو از اجرای ۴۰ برنامه در هفته نمازجمعه خبر داده و تصریح کرد: در هفته نمازجمعه هر روز نام‌گذاری خاصی دارد و بر اساس این نام‌گذاری برنامه‌هایی تدوین شده است.
وی در تبیین این برنامه‌ها گفت: جمعه سپری شده سی تیرماه به نام نمازجمعه و مردم که استقرار اکیپ پزشکی، ویزیت رایگان توسط دکتر رحیم‌زاده از جمله متخصصین معروف سرطان خون در آذربایجان غربی قبل از خطبه‌ها در نمازجمعه بود، سرود دانش‌آموزی و استقرار میز خدمت از جمله برنامه‌های این هفته می‌باشد

وی ادامه داد: یکشنبه اول مرداد به نام نمازجمعه – فرهنگ و رسانه نام‌گذاری شده یکی از برنامه‌ها همین نشست خبری با رسانه‌های رسمی می‌باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی در تبیین ادامه برنامه‌های هفته نمازجمعه گفت: اجرای مسابقات عکاسی نفراتی که در طول سال بهترین عکس را در نمازجمعه گرفتند می‌توانند عکس‌ها را ارسال کنند، تجلیل از روحانیونی که به طور مستمر در نمازجمعه شرکت داشتند، تئاتر صحنه‌ای زیر قیمت بازار توسط ارشاد در دهه اول محرم و در مکان سالن منطقه آزاد اجرا خواهد شد.

امام‌جمعه ماکو روز دوشنبه را با نام نمازجمعه – فرهنگ و جوانان عنوان کرده و گفت: در این روز مسابقات مجازی آدینه، جلسه جوانان هنری با امام‌جمعه، دیدار و بازدید با مسئولینی که دائماً در نمازجمعه حضور دارند برگزار خواهد شد.

وی افزود: سه‌شنبه سوم مرداد به نام نمازجمعه و محفل انس با قرآن نام‌گذاری شده است که در این روز از مکبران و مجریان و قاریان نمازجمعه تجلیل شده و مسابقه تفسیر سوره جمعه، مسابقات قرآن و اذان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام هاشمی در تبیین برنامه‌های روز چهارشنبه هفته نمازجمعه اذعان کرد: چهارشنبه به نام نمازجمعه و اصناف نام‌گذاری شده که جلسه با رئیس اتاق اصناف برگزار و کسبه‌ای که حضور مستمر در نماز داشتند تجلیل خواهند شد، حضور در سرای سالمندان و عیادت با سالمندان، حضور در منزل امام‌جمعه فقید شهرستان و تقدیر از خانواده وی از برنامه‌های این روز می‌باشد.

وی پنج‌شنبه را روز نمازجمعه و میثاق شهدا عنوان کرده و گفت:  غبارروبی گلزار مزار شهدای رند و مزار امام‌جمعه فقید شهرستان، زیارت عاشورا در مسجد جامع از برنامه‌های روز پنج‌شنبه می‌باشد.

امام‌جمعه ماکو روز جمعه آخرین روز از هفته نمازجمعه را روز نمازجمعه و عاشورا خوانده و اظهار کرد: در ششم مرداد استقرار اکیپ پزشکی در مصلی، حضور بهداشت و درمان، مسابقه نقاشی، میز خدمت، برپایی ایستگاه صلواتی، تب سنجی و تجلیل از امام‌جمعه‌های موقت در این روز می‌باشد و باتوجه‌به اینکه نماز ظهر عاشورا با نمازجمعه همراه می‌باشد به‌جای نماز ظهر عاشورا نمازجمعه عاشورا برگزار خواهد شد؛ لذا تجمع بزرگ عاشورائیان در روز جمعه در محل مصلی جدید برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24964
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 189 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اجرای چهل برنامه به مناسبت هفته نماز جمعه در ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.