افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
13
امام جمعه ماکو:

مهارت‌آموزی زمینه‌ای برای اشتغال آفرینی و تولید کالای باکیفیت است

  • کد خبر : 25125
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
مهارت‌آموزی زمینه‌ای برای اشتغال آفرینی و تولید کالای باکیفیت است
امام جمعه ماکو گفت:مهارت کارگر علاوه بر اشتغال‌زایی، باعث می‌شود تا در بنگاه‌های تولیدی، کالای باکیفیت و استاندارد ملی کشور تولید گردد.

به گزارش گروه سیاسی و اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلای بزرگ جدید الاحداث امام خمینی ماکو با اشاره به حجاب و عفاف بانوان اهل‌بیت (ع) در حادثه کربلا گفت: نهضت عاشورا برای احیای ارزش‌های دینی بود. در سایه آن، حجاب و عفاف زن مسلمان نیز جایگاه خود را یافت. در کربلا حضرت اباعبدالله حسین (ص) و زینب کبری و دودمان رسالت، چه با سخنانشان، چه با نحوه عمل خویش، یادآور حجاب و عفاف بودند.

وی با اشاره به شکست دشمن در جنگ روانی برای اختلال در مراسم عزاداری گفت: کمپینی که دشمنان ملت ایران، به نام «تحریم محرم» در قالب «سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید»، فتنهٔ جدید دشمن بود که از مدت‌ها قبل از ماه محرم شروع کرده بود.

وی افزود: اعضای شبکه گستردهٔ تروریستی که قصد داشتند در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران، اقدامات مختلف خرابکارانه انجام دهند، بازداشت شدند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به نقشه تکمیلی صهیونیست‌ها گفت: مرحلهٔ تکمیلی این نقشه نیز با طراحی صهیونیست‌ها، در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم خود را نشان داد؛ اما نه‌تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین (ص) ایجاد نکرد؛ بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری، در اقصی‌نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبلِ رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت، باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته، شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی زمینه‌ای برای اشتغال آفرینی و تولید کالای باکیفیت است تصریح کرد: امروز در هفتهٔ مهارت، به نام «هر مسجد یک پایگاه مهارت‌آموزی» نام‌گذاری شده است. در سال مهار تورم و رشد تولید، با تفاهم بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، فرصت یادگیری یک مهارت برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد می‌شود، و زمینه برای اشتغال جوانان عزیز و رشد تولید فراهم می‌آید. البته مهارت کارگر در یک حرفه، علاوه بر اشتغال‌زایی، باعث می‌شود تا در بنگاه‌های تولیدی، کالای باکیفیت و استاندارد ملی کشور تولید گردد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت:چهاردهم مردادماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام‌گذاری شده است. امیرمؤمنان علی (ع) در خصوص حقوق بشر اسلامی در نهج‌البلاغه می‌فرماید: به خدا قسم اگر هفت‌اقلیم را با آنچه زیر آسمان‌های آنهاست به من بدهند تا خداوند را با ربودن پوست جوی از دهان مورچه‏ای معصیت کنم به چنین کاری دست نمی‏زنم!

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرماید: استقلال و آزادی اجتماعی هر دو از جمله ارزش‌های اسلامی‌اند. البته هر دوی اینها عطیه الهی به انسان‌هایند و هیچ‌کدام تفضّل حکومت‌ها به مردم نیستند.

وی اضافه کرد: حکومت‌ها موظف هستند تا هر دو را تأمین کنند؛ لذا همه مخصوصاً دولت جمهوری اسلامی موظف است تا از استقلال و آزادی اجتماعی با تمام وجود حراست نمایند. از یک نکته نباید غفلت کنیم و آن نیز عبارت از این است که؛ «آزادی» نباید در تقابل بااخلاق و قانون و ارزش‌های الهی و حقوق عمومی تعریف شود.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به راهپیمایی ‌پرچم و تلاش صهیونیست‌ها برای فرار از بحران داخلی گفت: راهپیماییِ پرچمِ شهرک‌نشینان صهیونیستی در این برهه زمانی، با تحولاتِ داخلیِ رژیمِ صهیونیستی ارتباط دارد.هر چند بن گویر و نتانیاهو تلاش می‌کنند تا با راهپیمایی پرچم و شهرک‌سازی، طرحِ یهودی‌سازی را در کرانه باختری محقق کنند؛ اما گروه‌های مقاومت اجازه چنین پروژهای را نخواهند داد و هشدار داده‌اند که اگر دشمن بخواهد دست از پا خطا کند، تمام سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران خواهند کرد و به گفته دبیرکل جهاد اسلامی این بار مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان در کنار هم خواهند ایستاد، و این می‌تواند برای تل‌آویوی که بحران‌زده است و هیچ‌گونه توانایی برای جنگیدن در چند جبهه را ندارد، گران تمام خواهد شد.

وی با اشاره به مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس اظهار کرد: پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از روز ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود. انتخابات مجلس اسفندماه سال جاری، از اهمیت خاصی برخوردار است و چهار راهبرد «امنیت»، «مشارکت»، «سلامت» و «رقابت» ان‌شاءالله باید جلوهٔ باشکوه‌تری داشته باشند.

لازم به ذکر میباشد بین الصلاتین مداح نامی کشور اکبر نقیلو زنجانی در مدح امام حسین (ع) روضه خوانی کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25125
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 241 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مهارت‌آموزی زمینه‌ای برای اشتغال آفرینی و تولید کالای باکیفیت است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.