افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
11
امام جمعه ماکو:

عدم نشر پیام نهضت حسینی هدف دشمن از بایکوت رسانه‌ای اربعین است

  • کد خبر : 25336
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
عدم نشر پیام نهضت حسینی هدف دشمن از بایکوت رسانه‌ای اربعین است
امام‌جمعه ماکو گفت: دشمنان با بایکوت رسانه‌ای اربعین می‌خواهند از شکل‌گیری جریانات جهانی وحدت امت اسلامی جلوگیری کنند.

به گزارش مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به تکالیف والدین در خصوص انتخاب نام نیکو برای کودک گفت: از جملهٔ حقوقی که فرزند بر پدر دارد و در واقع اولین احسان و نیکی که پدر نسبت به کودک خود بعد از تولّد آن دارد، انتخاب نام نیک و مناسب برای او است.

وی افزود: امام رضا (ص) می‌فرمایند: نخستین امری که پدر به‌وسیله آن به فرزندش احسان و نیکی می‌نماید، آن است که نام نیکو و زیبایی برای او انتخاب کند. پس البته باید هر یک از شما نام فرزندش را نیکو قرار دهد.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به دلایل بایکوت رسانه‌ای اربعین توسط غرب اظهار کرد: اربعین حسینی دینی‌ترین و سیاسی‌ترین راهپیمایی جهان است که امسال با حضور ۲۲ میلیون نفر برگزار شد؛ اما باز هم مثل سال‌های گذشته توسط رسانه‌های غربی با بایکوت خبری مواجه شد، درحالی‌که همین رسانه‌ها تجمعات ضد نظام ۵۰۰ الی هزار نفری را باآب‌وتاب پوشش می‌دهند، اما دلیل این بایکوت خبری چیست؟ اولاً اگر آنها بخواهند راهپیمایی اربعین را پوشش خبری دهند، یقیناً از این طریق به در جنگ فرهنگی و دینی، به شکست خود اعتراف می‌کنند.

وی ادامه داد: ثانیاً آنها با این کار خود می‌خواهند جلوی نشر پیام نهضت حسینی را بگیرند، ثالثاً آنها با این بایکوت خبری می‌خواهند باقدرت نرم فرهنگی شیعه مقابله کنند، رابعاً آنها با این کار خود می‌خواهند به قدرت نرم فرهنگی ـ دینی جمهوری اسلامی اعتراف نکنند. خامساً از این می‌ترسند که دین مبین اسلام در غرب نفوذ کرده و گسترش یابد.

امام‌جمعه شهرستان ماکو با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با این بایکوت خبری از شکل‌گیری جریانات جهانی وحدت امت اسلامی جلوگیری کنند اذعان کرد: آنها با این کار خود می‌خواهند در مقابل جریان وحدت ادیان بایستند؛ نهایتاً آنها نمی‌خواهند فرهنگ ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار در جهان‌گسترش یابد.

امام‌جمعه ماکو مقاومت را راه نجات مردم فلسطین خوانده و گفت: بیست و پنجم شهریورماه مصادف با سالروز قتل‌عام فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا وشتیلا توسط رژیم صهیونیستی است. دراین‌خصوص در بیانیهٔ گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری می‌فرمایند: قدرت‌های انحصارگر جهان برای اینکه بتوانند به حیات نحس خود ادامه دهند، به استقلال سایر کشورها دست‌اندازی می‌کنند و برای اینکه بتوانند به مقاصد شوم خود دست یابند، منافع حیاتی آنها را پایمال می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جای دیگر می‌فرماید: امروز راه نجات فلسطینیان فقط و فقط ایستادگی و مقاومت است؛ اما برخی ‌آمریکایی‌ها می‌گویند می‌خواهند در ایران وضعیتی مانند سوریه و یمن ایجاد کنند، آنها بدون تردید نمی‌توانند چنین کاری کنند؛ مشروط به اینکه اولاً ما حواسمان جمع باشد، ثانیاً راه را خطا و اشتباه نرویم، ثالثاً حق را با باطل اشتباه نگیریم، رابعاً روش‌های دشمن را بشناسیم، خامساً در هیچ حرف و اقدام و حرکت به دشمن کمک نکنیم و سادساً دچار خواب و غفلت نشویم.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به دو هدف اساسی دشمن تصریح کرد: دشمن دونقطه اساسی را هدف گرفته است. آن دو عبارت‌اند از: وحدت ملی و امنیت ملی ایرانیان.

وی اضافه کرد: وحدت به معنی این است که اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم باشند و اختلاف‌های سیاسی، مذهبی، قومی و گروهی را به‌خاطر منافع ملی کنار بگذارند. نگذارید دشمن وحدت ملی را به هم بزند. امنیت ملی نیز نقطه آماج بدخواهان ایران است. کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند، دشمن ملت هستند و دانسته یا نادانسته برای دشمن کار می‌کنند.

امام‌جمعه ماکو ضمن اظهار همدردی با حادثه‌دیدگان لیبی و مراکش گفت: بنده از طرف ملت ایران و مخصوصاً مردم شهرستان ماکو به بازماندگان جان‌باختگان تسلیت عرض نموده و از خداوند تبارک‌وتعالی به مجروحین این دو حادثه آرزوی صحت و سلامتی می‌نمایم.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25336
  • نویسنده : دانا نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : دانا نیوز
  • 284 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عدم نشر پیام نهضت حسینی هدف دشمن از بایکوت رسانه‌ای اربعین است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.