افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
9
امام جمعه ماکو:

دفاع مقدس بهترین الگوی مقاومت و قوی‌شدن در گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشد

  • کد خبر : 25484
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
دفاع مقدس بهترین الگوی مقاومت و قوی‌شدن در گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشد
امام جمعه ماکو گفت: ایده مقاومت در مقابل کفار، اجانب و مستکبران یک ایده کاملاً قرآنی است و مبنای اعتقادی و دینی دارد.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه از دفاع مقدس به‌عنوان الگوی مقاومت و قوی‌شدن در گام دوم انقلاب اسلامی نام‌برده‌شده است گفت: چه در زمان جنگ تحمیلی و چه الان یک عده‌ای از زبان دشمن سخن می‌گویند که هزینه‌سازش کمتر از هزینه مقاومت است. درحالی‌که ایده مقاومت در مقابل کفار، اجانب و مستکبران یک ایده کاملاً قرآنی است و مبنای اعتقادی و دینی دارد؛ چون مبنای این مقاومت پیامی است که همه انبیای الهی برای آن مبعوث شدند.

وی افزود: همه پیامبران الهی یک پیام واحد برای انسان‌ها داشتند؛ اینکه فرمودند ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که: خدای یکتا را بپرستید؛ و از طاغوت اجتناب کنید!

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: طاغوت آن نیروی شیطانی است که می‌خواهد خود را جای خدا بگذارد و مصداق آن در عصر حاضر آمریکا است. جبهه استکبار با محوریت آمریکا و قبل از آمریکا با محوریت انگلیس سال‌های طولانی بر کشورهای اسلامی سلطه داشتند، اما با تحقق انقلاب اسلامی بر مبنای آموز‌ه‌های دینی، مقاومت در منطقه شکل گرفت و مقاومتی که امروز از آن صحبت می‌شود مقاومت در مقابل استکبار است، و آمریکا به‌عنوان طاغوت زمان است و به‌طورقطع حفظِ عزّت، استقلال و هویت دینی مسلمانان در گرو همین مقاومت و ایستادگی است.

وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل گفت: رئیس‌جمهور گفت: عهدشکنی آمریکایی‌ها و عمل‌نکردن به تعهدات از سوی اروپایی‌ها برای خیلی‌ها روشن، آشکار و مبرهن است. ازیک‌طرف مذاکره می‌کنند و از طرفی دیگر تهدید؛ کدام انسان عاقل، در میان مذاکرات، با کسانی که انسان را با شورای حکام و سایر مجامع، تهدید می‌کند، مذاکره می‌نماید.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: جبهه استکبار در طول تاریخ و با محوریت قدرت‌های مختلف به چیزی کمتر از سلطه بسنده نکرده و نمی‌کند و این سلطه هم جز با پایمال‌کردن عزت و هویت دینی مسلمانان برای او حاصل نمی‌شود، و این همان نکته‌ای است که خداوند در قرآن کریم تصریح کرده است؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل، تسلیم خواسته‏های آنها شوی، و از آیین تحریف یافته آنان، پیروی کنی.

وی با اشاره به راهبرد مقام معظم رهبری در مقابل تحریم‌ها گفت: مقام معظم رهبری، راهبردی که در مقابل تحریم‌ها اتخاذ نمودند، اقتصاد مقاومتی است. یعنی تحدید دشمن را در مورد اقتصاد باید به فرصت تبدیل کنیم؛ لذا حدود ده سال است که شعارهای سال را با عنوان شعار اقتصادی تعریف می‌کنند. یعنی امروز دشمن در جبهه اقتصاد با ما می‌جنگد.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: حضرت آقا امسال را نیز به نام سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند. یعنی امسال بر همه، اعم از مسئولین و مردم لازم است تا هرگونه مانعی را که در پیشروی تولید قرار گرفته، بردارند.

وی با بیان اینکه در حالی در سازمان ملل حضور پیدا کرد که ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در دست خود داشت. اولاً غرب اعتراف کرد که در پروژه منزوی ساختن ایران در دیپلماسی بین‌الملل با شکست مواجه شده است؛ ثانیاً ایران در سازمان همکاری شانگهای عضو شده بود؛ ثالثاً از ایران برای عضویت در گروه بریکس دعوت شده بود؛ رابعاً دیپلماسی التماسی ایران خاتمه‌یافته بود؛ تحریم صنعت پتروشیمی ایران بی‌اثر شده بود؛ انتصاب ۸ بازرس آژانس در ایران لغو شده بود؛ ایران در حوزه هسته‌ای، دستاوردهای بی‌سابقه‌ای به دست آورده بود؛ و نهایتاً پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران، با شکست مواجه شده بود.

حجت‌الاسلام هاشمی در پایان اذعان کرد: باید به این نکته اعتراف کنیم که حضور نماینده محترم مردم ایران در سازمان ملل، یک حضور پیروزمندانه و مقتدرانه بود.

لازم به ذکر می‌باشد سرهنگ پاسدار غلامعباس مراد زاده فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو قبل از خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه در خصوص هفته دفاع مقدس مطالبی ایراد کرد.

وی تصریح کرد: این هفته در واقع نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین است. روزهایی که ذره‌ذره خاک میهن اسلامی‌مان، سربلندی ملتی را شهادت می‌دهد که سرفرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم‌تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندای قله افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25484
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 210 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دفاع مقدس بهترین الگوی مقاومت و قوی‌شدن در گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.