افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
10
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس:

زنگ ایثار و مقاومت در ماکو نواخته شد

  • کد خبر : 25555
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۰۰
زنگ ایثار و مقاومت در ماکو نواخته شد
هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت با حضور مسئولان شهرستانی در مدرسه دخترانه مریم ماکو نواخته شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه دخترانه مریم ماکو نواخته شد.
در این مراسم حسین رضایی رئیس آموزش‌وپرورش ماکو ضمن خیرمقدم گفت: ما امنیت خود را مدیون خون پاک شهدایی هستیم که سینه سپر کردن تا امروز ما بتونیم راحت زندگی کنیم.

در ادامه این برنامه سرهنگ پاسدار غلامعباس مراد زاده فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به‌عنوان سخنران این برنامه گفت: در زمان انقلاب استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا وارد کشورمان شد و در کارها به ما دستور می‌داد و رژیم طاغوت وقت را نماینده در این منطقه قرار داده بود؛ اما ملت ایران به رهبری امام راحل سربلند کرد و در مقابل آنها ایستاد و قدرت آمریکا فروکش کرد.

وی افزود: ملت ایران قیام کرده و ارشدیت آمریکا را در منطقه زیر سؤال برد؛ لذا آمریکا دید که ایرانِ به پا خواسته کم‌کم باعث می‌گردد تا بقیه هم از آزادی ایران مطلع شوند و ارشدیت آمریکا از بین می‌رود؛ فلذا آمریکا تلاش کرد با ترور، تحریم و جنگ تحمیلی علیه ایران این انقلاب و کشور را تضعیف کند و از صدام حمایت کرد تا به ایران حمله کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو گفت: صدام ادعا کرد یک هفته دیگر در تهران حکمرانی خواهم کرد؛ اما آنها در محاسبات خود اشتباه کرده بودند، آنها ۴۰ سال است اشتباه می‌کنند چرا که جوانان و دختران و مادران این کشور را نشناختند.

سرهنگ مراد زاده گفت: در جنگ تحمیلی بیش از ۱۹۶ هزار شهید تقدیم کرده است که میانگین سنی آنها ۲۲ سال بود؛ اما اجازه ندادیم یک وجب از خاک این کشور کم شود.

وی تصریح کرد: دشمن وقتی دید نمی‌تواند کاری انجام دهد معادله جنگ را تغییر داد؛ لذا آمد حجاب جوانان را مورد هدف قرار دادند.

فرمانده سپاه ماکو تأکید کرد: وصیت‌نامه شهدا را حتماً بخوانید که صریحاً در وصیت‌نامه خود همه جوانان را توصیه و سفارش به عفاف و حجاب کردند.

وی با بیان اینکه حجاب در تمام ادیان الهی وجود دارد گفت: قبل از اسلام در تاریخ ایران اسلام حجاب وجود داشته است و حجاب در تمام ادیان الهی وجود دارد دشمن به این دلیل حجاب را مورد هدف قرار داده است، چون می‌خواهد هویت ما را از بین ببرد؛ لذا دشمن جنگ، ترور، تهاجم فرهنگی، دروغ، توطئه ایجاد کرد تا این هویت را از ما بگیرد.

سرهنگ مراد زاده گفت: دشمن بزرگ‌ترین مبارز در مقابل جوامع بین‌المللی که شهید سلیمانی بود را از ما گرفت اما ندانست به‌جای شهید سلیمانی هزاران شهید سلیمانی به میدان آمد.

وی اذعان کرد: دشمن جوان را طوری می‌خواهد تربیت کند که خود می‌خواهد؛ طوری که بعد بزرگ‌شدن و مسئول شدن در برابر استکبار چیزی نگوید.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25555
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 122 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای زنگ ایثار و مقاومت در ماکو نواخته شد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.