افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
7
امام جمعه ماکو:

مهم‌ترین مسئله سیاسی در اسلام اتحاد و وحدت در بین امت اسلامی است

  • کد خبر : 25702
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
مهم‌ترین مسئله سیاسی در اسلام اتحاد و وحدت در بین امت اسلامی است
امام جمعه ماکو گفت: امروز استکبار جهاني، رژيم صهيونيستي و غرب مي‌خواهد با پیش‌کشیدن افتراقات، پيروان شیعه و سنی را بر عليه هم تحريک کند.

به گزارش مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به ارتباط امام صادق (ع) با نسل جوان گفت:هدایت و تربیت نسل جوان به‌خاطر اهمیتی که دارد، باعث شده تا امروز بیش از گذشته موردتوجه اندیشمندان و دل سوزان جوامع مختلف قرار گیرد.

وی افزود: باتوجه‌بویژگی‌های جوانان، شیوه رفتاری که امام صادق (ع) با جوانان داشتند، و همچنین سخنان و دستورالعمل‌هایی که آن حضرت برای جوانان و برخوردهای آن حضرت با جوانان، می‌تواند در برخورد با جوانان عزیز برای ما بهترین الگو باشد. نگاه‏های مهربان، بزرگداشت شخصیت، توجه به استعداد و صلاحیت جوان، احترام به نیازهای فردی و اجتماعی، رفتار محبت‏آمیز و حکیمانه و سرشار از عاطفه و خلوص، باعث شده بود تا جوانان به آن حضرت جذب شوند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به اهمیت وحدت از دیدگاه قرآن اظهار کرد:از جملهٔ مسائل مهم سیاسی و اجتماعی دین مبین اسلام اتحاد و وحدت و همدلی در بین امت اسلامی است؛ لذا خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم آیات مختلفی را در خصوص وحدت مسلمانان و دوری از اختلاف و تفرقه بیان فرموده است.

وی با اشاره به مشترکات بین اهل‌تسنن و اهل‌تشیع تصریح کرد: برادران اهل‌تسنن و تشیع در اصول و فروع و در مذهب خود دارای مشترکات و مختصاتی هستند، و وحدت بین امت اسلامی بدین معنا نیست که ما از مختصات و دین خود دست برداریم، چون این امر نه شدنی است و نه صحیح؛ اما در اصول و در کلیات فروع و در بعضی موارد، در جزئیات فروع با هم مشترکات زیادی داریم و این مشترکات به حدی است که می‌تواند همه ما را در زیر چتر اسلام جمع کند و سرمنشأ اتحاد و وحدت و همدلی بین برادران اهل‌تشیع و تسنن باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و ازبین‌بردن وحدت گفت: امروز دشمن یعنی استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و غرب می‌خواهد با پیش‌کشیدن افتراقات، پیروان هر دو مذهب را بر علیه هم تحریک کند و بدین‌وسیله تخم نفاق را بین آنان بکارد. اما ملت ایران به این فهم سیاسی رسیده‌اند و در زیر سایه رهبری اجازه نخواهند داد که دشمن با اختلاف انداختن بین امت اسلامی بخواهد به اهداف خود در کشورهای اسلامی برسد.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به مشترکات بین شیعه و سنی افزود: یکی از آن مشترکات اعتقاد به توحید و یگانگی خداوند تبارک‌وتعالی است به‌طوری‌که رسول مکرم اسلام بعد از بعثت خود به پیامبری، در وهله اول مردم را از شرک و بت‌پرستی نهی می‌کند و به توحید و یگانگی پروردگار عالمیان دعوت می‌نمایند.

وی ادامه داد: از دیگر مشترکات، «قرآن کریم» آن معجزه بزرگ پیغمبر است و وجود نازنین خود پیغمبر رحمت یکی از مشترکات نیز می‌باشد که ایام تولد آن حضرت به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

وی در ادامه بیانات خود با اشاره بر ضربات سهمگین سربازان گمنام امام‌زمان بر پیکر دشمن تصریح کرد: کمیت و کیفیت ضربات سهمگین سربازان گمنام امام‌زمان بر پیکر دشمن، در یک سال اخیر، تحسین‌برانگیز است. هر چند دامنهٔ این عملیات وسیع و گسترده است؛ اما متأسفانه به‌خاطر مسائل امنیتی، این عزیزان نمی‌توانند این مجاهدت‌ها را به طور کامل برای مردم تبیین نمایند؛ لذا از تمامی مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور، اعم از نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی، نهایت تقدیر و تشکر را می‌نماییم.

حجت‌الاسلام هاشمی در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موضع شفاف ایران درباره حوادث آذربایجان و ارمنستان، اظهار کرد: مواضع ایران در بحران قفقاز جنوبی بر اساس چهاراصل بنا شده که مقام معظم رهبری این چهاراصل را در بیانات خود بیان فرمودند.

وی با اشاره به این چهاراصل گفت: اولین اصل عبارت از این است که تمامی سرزمین‌های آذربایجان که توسط ارمنستان [در دهه ۹۰ میلادی] تصرّف شده، باید آزاد بشود. در اصل دوم معظم له می‌فرماید: امنیت ارامنه‌ای که در سرزمین‌های آزاد شده ساکن هستند، بایستی محفوظ باشد.

امام‌جمعه ماکو ادامه داد: اصل سوم عبارت از این است که مرزهای بین‌المللی به‌هیچ‌وجه نباید تغییر کند، مقام معظم رهبری در اصل چهارم می‌فرماید: تروریست‌های تزریقی به جبهه جنگ به‌هیچ‌وجه نباید در نزدیکی مرزهای ایران مستقر شوند؛ لذا در صورت عدم تمکین، قطعاً برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر در خصوص مسدودکردن مرز ایران و ارمنستان گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید: «اگر سیاستی مبنی بر مسدودکردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد؛ چرا که این مرز یک راه ارتباطی چندهزارساله است.»

حجت الاسلام هاشمی در پایان سخنان خود گفت: هیچ یک از خطوط قرمز ایران تاکنون شکسته نشده است. سران رژیم باکو نیز سه سال است با وجود رجزخوانی‌های متعدد، جرأت نکردند به ترکیب مرزهای بین‌المللی دست‌درازی کنند؛ زیرا نیروهای مسلح ایران به‌مانند دههٔ ۹۰ میلادی آماده تأدیب کشورهایی هستند که بخواهند مرزهای بین‌المللی را در شمال غرب ایران، تغییر دهند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25702
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 203 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مهم‌ترین مسئله سیاسی در اسلام اتحاد و وحدت در بین امت اسلامی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.