افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
11
امام جمعه ماکو:

آمریکا و اسرائیل مسئول توسعه میدان نبرد هستند

  • کد خبر : 25894
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
آمریکا و اسرائیل مسئول توسعه میدان نبرد هستند
امام‌جمعه ماکو گفت: اگر بمباران غزه فوراً متوقف نشود، ممکن است در هر کشوری بر علیه منافع اسرائیل یا آمریکا حادثه امنیتی رخ دهد.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به مقام و منزلت عبدالعظیم از زبان معصومین (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، از جملهٔ شخصیت‌های بزرگ علمی، عملی و جهادی است که تاکنون آن‌گونه که شایسته است، شناخته نشده است.

وی اضافه کرد: اما آنچه مسلّم و قطعی است، این است که ایشان محضر امام جواد و امام هادی (ع) را درک نموده و از آنها احادیث فراوانی نقل کرده است.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به اهمیت ورزش‌های همگانی و قهرمانی در آیات، روایات تصریح کرد: ورزش برای دو امر مهم انجام می‌پذیرد: اول، ورزش همگانی برای تقویت بدن و دوم، ورزش قهرمانی در مقابل دشمن

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: از دیدگاه قرآن انسان این قدرت و توانایی را باید در مقابل دشمن و برای دفاع از مظلوم استفاده کند؛ لذا ورزشکاران عزیز باید این قدرت و توانایی خودشان را در میادین بین‌المللی به رخ دشمنان اسلام بکشند.

امام‌جمعه ماکو تصویب لایحهٔ کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران خواند و گفت: در مهرماه ۱۳۴۳ قانونی در مجلس شورای ملی تصویب شد که بر اساس آن به نظامیان آمریکاییِ مأمورِ در ایران و وابستگانشان مصونیت سیاسی اعطا می‏شد و کلیه مستشاران آمریکایی در ارتش از حیطه قانون ایران برکنار می‏شدند. به‌طوری‏که اگر آنان مرتکب جرم و جنایتی در ایران می‏گردیدند در دادگاه‌های ایران جوابگو نبودند.

وی افزود: حضرت امام (رض) که از حضور مستشاران نظامی و امنیتی آمریکایی در ایران آگاهی داشت و از تصویب کاپیتولاسیون نیز اطلاع یافته بود تصمیم گرفت تا این توطئهٔ بزرگ و ننگین را افشا کند؛ لذا مقام معظم رهبری نیز به تبعیت از حضرت امام در مقابل بد‏عهدی‏های آمریکا و غرب در خصوص برجام می‌ایستند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده و گفت: بنا به بیان مقام معظم رهبری تنها راه برون‌رفت از تحریم‌ها اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی همان خنثی‌سازی تحریم‌ها؛ لذا عضویت رسمی ایران در اجلاس سازمان شانگهای توسط دولت سیزدهم، در راستای تحقق همین اهداف رهبری است.

وی اذعان کرد: امروز در غزه، با چراغ‌سبز استکبار جهانی آمریکا و غرب، توسط رژیم اشغالگر قدس، جنایت جنگی رخ می‌دهد. قوانین جنگی بین‌المللی نیز، به‌هیچ‌وجه توسط رژیم صهیونیستی رعایت نمی‌شود، حتی بیمارستان غزه نیز توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران‌ می‌شود. امروز رژیم جعلی صهیونیستی در غزه نسل‌کشی می‌کند.

امام‌جمعه ماکو آمریکا و اسرائیل را مسئول توسعه میدان نبرد و افزایش بازیگران آن میدان خوانده و گفت: اگر چنانچه بمباران غزه فوراً متوقف نشود، هر زمان ممکن است یک یا چند گروه دیگر نیز از خط مقاومت، وارد میدانِ نبرد شوند و در هر کشوری بر علیه منافع اسرائیل یا آمریکا حادثه امنیتی رخ دهد.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به عراق و لبنان، تصریح کرد: بدون تردید سفر امیر عبداللهیان به عراق و لبنان، حاوی پیام‌های مهمی برای رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن است که اگر به جنگ‌افروزی‌های خود ادامه دهند، محور مقاومت هم واکنش مقتضی را انجام خواهد داد و نسبت به کشتار بی‌رحمانهٔ مردم غزه بی‌تفاوت نخواهد بود.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور نیز در اجتماع مردم تهران به‌خوبی بیان فرمودند: بمب‌هایی که بر سر مردم غزه فرود می‌آید، متعلق به آمریکایی‌هاست. مردم دنیا، آمریکا را شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌دانند. شما فکر نکنید کشتن زنان و کودکان، شکست شما را می‌تواند ترمیم کند؛ بلکه این شکست به‌هیچ‌عنوان ترمیم نخواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: وظیفه امت اسلامی نیز از منظر نبی مکرم اسلام، حمایت از پیروزی‌های رزمندگان فلسطینی در عملیات طوفان الأقصی در مقابل رژیم صهیونیستی، اظهار انزجار نفرت از جنایات رژیم صهیونیستی و کمک مالی به مردم مظلوم فلسطین است؛ لذا از ملت ایران، مردم منطقهٔ آزاد ماکو و مخصوصاً از خیرین محترم می‌خواهم تا از کمک‌های خود به مردم مظلوم غزه توسط هلال‌احمر دریغ نکنند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25894
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 214 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آمریکا و اسرائیل مسئول توسعه میدان نبرد هستند بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.