افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
10
در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه در ماکو برگزار شد؛

اجتماع بزرگ دخترانِ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ماکو

  • کد خبر : 26013
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
اجتماع بزرگ دخترانِ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ماکو
دانش‌آموزان دختر مدارس ماکو با تجمع و سردادن شعارهای انقلابی، حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام کردند.

به گزارش گروه اجتماعی مرزداران؛ ظهر امروز جمعی از دانش‌آموزان دختر مدارس ماکو با تجمع در سالن ورزشی مدرسه سمیه این شهر و با سردادن شعارهای انقلابی، کشتار انسان‌های بی‌دفاع و زنان و کودکان غزه را محکوم کرده و حمایت قاطع خود را از مسلمانان غزه اعلام کردند.

در ابتدا برنامه حسین رضایی مدیر آموزش‌وپرورش ماکو ضمن خیرمقدم و تبریک فرارسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی، شهید حسین فهمیده را بهترین الگو برای دانش‌آموزان خوانده و گفت: از ویژگی‌های خاص شهید حسین فهمیده ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری او بود؛ لذا باید دانش‌آموزان امروز شهید حسین فهمیده را الگوی خود قرار دهند.

وی شجاعت، شهامت و آزادگی را از دیگر خصوصیات شهید فهمیده خوانده و افزود: شهید فهمیده از جمله اولین کسانی بود که هنگام شروع جنگ به فرمان امام راحل لبیک گفته و با سن ۱۳ساله خود به جبهه حق علیه باطل اعزام و جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام و دفاع از نوامیس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت‌الاسلام هاشمی امام‌جمعه ماکو در این تجمع دانش‌آموزی به  ادامه  نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز با چراغ‌سبز آمریکا و غرب بزرگ‌ترین نسل‌کشی قرن در فلسطین اشغالی  اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه اسرائیل غاصب می‌خواهد  با کشتن زنان و دختران و انسان‌های  بی‌دفاع شکست‌های پی‌درپی  خود را در مقابله با رزمندگان فلسطینی جبران کند افزود: حمایت قاطع غرب به سرکردگی آمریکا نشانه‌ای از جنایت  بزرگ و نسل‌کشی و کشتار انسان‌های بی‌دفاع در غزه نشانه‌ای از حقوق بی بشر در دنیای غرب  است.

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه این مراسم با دعوت از دانش‌آموزان برای بالابردن تقوی دینی و علم و دانش خود گفت: کسانی به مقام قرب خداوند  نائل خواهند شد که در راه دین و ولایت و اسلام تلاش نموده و شهادت جزای آنهاست.

وی با برشمردن جایگاه والای شهدا در دین اسلام افزود: ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از مهم‌ترین خصیصه‌های شهدای بزرگوار ما بود.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به اینکه امروز دشمنان با انواع جنگ‌های نرم به مقابله با نظام اسلامی پرداخته‌اند تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی می‌داند که جنگ سخت به سبب رشادت جوانان این مرزوبوم هیچ تأثیری نداشته و دشمن امروز در صدد تضعیف ایمان و تقوای جوانان ماست.

وی در ادامه شهید محمدحسین فهمیده را نمونه‌ای از انسان‌های فداکار در دین اسلام و انقلاب نام برد و اظهار کرد: این شهید بزرگوار  با ایثار به نفس، جان خود را در مقابل دشمن فدا کرد تا کشور سربلند بماند.

امام‌جمعه ماکو از دانش‌آموزان خواست با رعایت حجاب اسلامی به سفارش و وصیت شهیدان عمل نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26013
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 219 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اجتماع بزرگ دخترانِ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.