افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
6
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو:

باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده شود

  • کد خبر : 26185
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده شود
رئیس اداره ارشاد ماکو گفت: باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده شود همان‌طور که از ظرفیت اربعین و عید نوروز استفاده می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ ملائکه اصغرزاده رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار مرزداران به مناسبت هفته کتاب گفت: باید از هر فرصت و مناسبتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده شود همان‌طور که از ظرفیت اربعین، عید نوروز و غیره استفاده می‌شود.

اصغرزاده افزود: خانواده‌ها حتی می‌توانند در ترویج مطالعه کمک کنند، با فرزندان خود همخوانی فرهنگی داشته باشند؛ کتاب بخوانند تا فرزندان آنها کتاب‌خواندن یاد بگیرند؛ لذا در این امر خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: به فرزندانمان از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند؛ وقتی ایام فراغتی هست، روز جمعه‌ای هست که تفریح می‌کنند، حتماً بخشی از آن روزها را به کتاب‌خواندن اختصاص دهند.

رئیس اداره ارشاد اسلامی ماکو در خصوص برنامه جشن کتاب در ماکو گفت: به مناسبت هفته کتاب هشت جلد کتاب از هشت نویسنده ماکویی با عناوین مختلف رونمایی می‌شود

وی افزود: بیشتر این کتاب‌ها در زمینه شعر و ادبیات، کودکان و همچنین در مورد شهرستان ماکو نوشته شده است.

اصغرزاده با اشاره به نویسندگان و اسامی این کتاب‌ها تصریح کرد: اسامی نویسندگان این کتاب‌ها مهدی همت‌زاده نویسنده کتاب‌های قره‌باغ از اشغال تا آزادی و حقایق تلخ و تاریک از جنایات ارامنه و قتل‌عام مسلمانان، مقبوله ییلاقی نویسنده کتاب عشق رومی، بهمن نصیرزاده نویسنده کتاب آیناز قیزیم، رقیه محمدزاده نویسنده کتاب‌های رؤیای صادقانه و قلم‌های افسونگر، احد همت‌زاده نویسنده کتاب از توریسم روستا تا توسعه شهری، یعقوب نوروزی نویسنده کتاب ادبیات و نویسنده نوجوان شهرستان با کتاب لهجه‌ای به نام فقر می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به بزرگداشت مهدی داداش‌زاده از شاعران ماکویی در جشن کتاب ماکو، گفت: کتاب‌های هفت باغ و یِدّی بولاغ به نویسندگی مهدی داداش‌زاده از جمله آن هشت کتاب می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26185
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 412 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده شود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.