افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
8
امام جمعه ماکو:

ایستادگی غزه مقابل صهیونیست‌ها در سایهٔ فرهنگ بسیج است

  • کد خبر : 26450
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
ایستادگی غزه مقابل صهیونیست‌ها در سایهٔ فرهنگ بسیج است
امام جمعه ماکو گفت: در سایهٔ فرهنگ بسیج است که محور مقاومت در منطقه شکل‌گرفته و مردم غزه، در مقابل رژيم اشغالگر قدس ايستاده است.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه گفت: اگر تاریخ را بررسی کنیم غرب و شرق با وجود این همه اختلافات در طول تاریخ، دو بار با هم متحد شدند.

وی افزود: یکبار در زمان بعثت پیامبر خاتم محمد مصطفی، هنگامی که نبی مکرم اسلام به امپراطوری شرق و غرب، مخصوصاً پادشاهی روم و ایران نامه نوشت. هر دوی آنها، نامه پیامبر را پاره کردند. بار دومی که شرق و غرب باهم متحد شدند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، زمانی که صدام هشت سال جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد، و شرق و غرب برای سرنگونی انقلاب اسلامی از صدام حمایت کردند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، صریحاً این نکته را بیان می‌کنند که پیروزی انقلاب اسلامی، آغازگر عصر جدید عالم است. معظم له می‌فرمایند «آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان نمی‌کرد که یک نهضت بزرگ دینی به وجود آید، انقلاب اسلامی ایران، باقدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز یک عصر جدیدی را اعلام نمود.»

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید: ما در دل یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم. تغییرات بزرگ و اساسی در دنیا در حال وقوع است. دشمن نیز به نکته اعتراف می‌کند و می‌گوید: جهان در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است که تابلوهای آن را قبلاً حضرت امام و مقام معظم رهبری، یعنی امامین انقلاب نصب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این تابلوها عبارت از محبت و دلدادگی به خداوند تبارک‌وتعالی؛ ولایت‌مداری؛ دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان ذات اقدس الهی؛ جهاد در راه خداوند تبارک‌وتعالی، روحیه ایثار و شهادت، و مقاومت در مقابل دشمن است. همهٔ این ویژگی‌ها، ویژگی یک بسیجی در آیات وحیانی قرآن کریم است.

امام‌جمعه ماکو در خصوص جایگاه بسیجی گفت: با صراحت پیش‌بینی می‏کند «در آینده تاریخ، گروهی به یاری این آیین خواهند شتافت که خداوند متعال، آنان را دوست دارد و آنان نیز به خدا علاقه دارند. آنان با اهل ایمان، فروتن و مهربان‌اند و در برابر دشمنانِ ارزش‌های دینی، سرفراز و قاطع، در راه اقامه ارزش‌های الهی با دشمنان پیکار می‏کنند و از سرزنش ملامتگران پروایی ندارند.»

وی با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی فرهنگ بسیجی به کل دنیا صادر شده است، گفت: در سایهٔ این فرهنگ است که محور مقاومت در منطقه شکل‌گرفته و مردم غزه، در مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستاده است.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: این:  روزها غزه فقط یک باریکه ۳۶۵ کیلومترمربعی نیست، بلکه یک مدرسه و دانشگاه بزرگ و گسترده، به پهنای همه جهان است.

وی افزود: غزه  مدرسه‌ای است که ساکنان آن از کوچک تا بزرگ، درس انسانیت و صبر و شُکر و مقاومت در برابر ظلم را می‌دهند، و در حالِ رقم‌زدن یک اتفاقِ بزرگِ تمدنی هستند. غزه امروز فقط آوردگاه مبارزه و جهادِ نظامی نیست، بلکه پرورشگاه انسان‌های بزرگ و تاریخ‌ساز؛ و خاستگاه تحولات بی‌نظیر؛ در تاریخ زندگی انسان است.

امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه درس‌های غزه قبل از آن که امنیتی و نظامی و سیاسی باشد، فرهنگی و معرفتی است، اظهار کرد: طوفان الاقصی حامل آموزه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی است.

وی در پیگیری مطالبات مردمی گفت:  عزیزان من، بحث انتقاد برخلاف تخریب است. در تخریب حرفی از خدمات گفته نمی‌شود و فقط ضعف‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود، اما در انتقاد، از نقاط قوت تقدیر می‌شود، اما ضعف‌ها نیز بیان می‌شود. در جامعه‌ای که انتقاد نباشد، پیشرفت نیز نخواهد بود.

وی اذعان کرد: اما مردم، از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گله‌مند هستند. چند سال است که منطقه آزاد، جادهٔ بین ماکو و گیت را تعریض کرده، اما هنوز نیوجرسی‌های این جاده به طور کامل نصب نشده است. این امر باعث شده تا تصادفات این جاده افزایش یابد و مردم منطقه جان خود را در این جاده از دست بدهند. من نمی‌دانم این مسئولین در روز قیامت در پیشگاه خداوند تبارک‌وتعالی چگونه جوابگو خواهند بود. از جملهٔ مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این است که هرچه سریع‌تر این نیوجرسی‌ها نصب نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26450
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 204 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ایستادگی غزه مقابل صهیونیست‌ها در سایهٔ فرهنگ بسیج است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.