افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
5
رئیس دانشگاه پیام نور ماکو:

دانشجو موتور پیشران جامعه می‌باشد

  • کد خبر : 26546
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
دانشجو موتور پیشران جامعه می‌باشد
رئیس دانشگاه پیام‌نور ماکو گفت: دانشجویان با حضور در عرصه‌های مختلف، جامعه را از حالت رخوت و سکون درآورده و به تلاش و تکاپوی وادار می‌کنند.

به گزارش مرزداران؛ دکتر نقی دادرسی رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص روز دانشجو، دانشجو را موتور پیشران جامعه خواند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم نهادهای آموزشی، گزینش و تخصیص است به این معنا که نهادهای آموزشی با ارائه مهارت‌های مختلف آموزشی و تخصص‌های لازم، افراد ماهری را برای جامعه تربیت می‌کنند و با گزینش استعدادهای مختلف و هدایت آنان به سمت یادگیری تخصص‌های مختلف، زمینه لازم برای بهره‌مندی جامعه از افراد متخصص را فراهم می‌آورند.

وی با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها در خصوص گزینش و تخصیص از بقیه نهادهای آموزشی پررنگ‌تر است افزود: در واقع دانشگاه‌ها باتربیت نیروهای متخصص، زمینه لازم برای پیشرفت کشور و تأمین نیروی انسانی لازم برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف را فراهم آورده و باعث پویایی جوامع مدرن می‌شوند.

دادرسی با اشاره به مسئله‌ای که در جوامع درحال‌توسعه باعث تضعیف عملکرد سازمان‌های آموزشی در خصوص تخصیص و گزینش می‌شود تصریح کرد: عدم خودباوری و اعتمادبه‌نفس در دانشجویان و نداشتن روحیه تلاشگری، می‌تواند ضربه بزرگی به پویایی جامعه وارد کرده و آن را دچار رخوت و سستی نماید.

وی افزود: در واقع در جوامع انسانی، همیشه نهادها و سازمان‌ها تمایل به حفظ وضع موجود دارند و در خصوص تغییرات مقاومت نشان می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ماکو اظهار کرد: حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و حضور آنان در نهادهای تصمیم‌گیر در وهله اول روحیه اعتمادبه‌نفس و خودباوری را در بین دانشجویان بالا برده و با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند رسانه‌های اجتماعی توان مطالبه‌گری آنان را افزایش می‌دهد و در وهله دوم جامعه را از حالت رخوت و سکون درآورده و به تلاش و تکاپوی بیشتر وادار می‌کند.

وی ادامه داد: تنها در این صورت است که نهادهای آموزشی نیز می‌توانند کارکرد مورد اشاره را به‌درستی انجام دهند.

دادرسی تأکید کرد: در واقع پویایی دانشجویان و داشتن روحیه جهادی و تلاشگر به همراه اعتمادبه‌نفس می‌تواند هم به نهادهای آموزشی از قبیل دانشگاه در راستای کارکردشان کمک کند و هم جامعه را به تکاپو واداشته و آن را به سمت توسعه بیشتر و رفتن به سمت مرزهای علم و دانش ترغیب نماید.

وی خاطرنشان کرد: امروز که در سایه نظام جمهوری اسلامی و باهدف گسترش عدالت آموزشی، دانشگاه‌ها در اقصی‌نقاط کشور گسترش‌یافته‌اند، زمینه بسیار مساعدی برای مطالبه‌گری دانشجویی و حضور فعال دانشجویان در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی فراهم شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ماکو اذعان کرد: امروزه دانشجویان می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی و با آگاه‌سازی مردم و بصیرت‌افزایی به انتخاب درست مردم در عرصه انتخابات و تصمیم درست آنان کمک نمایند و همچنین مسئولین را به چالش کشانده و موجب رشد و تعالی شهرها و کشورمان شوند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و زمینه‌سازی برای توسعه کشور، علاوه بر حضور فعال در عرصه‌های مختلف و دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، فاکتورهای دیگری نیز لازم دارد افزود: از جمله مهم‌ترین آنها داشتن مهارت، مطالعه و تخصص لازم در موضوعی که دانشجو قصد ورود به آن را دارد و همچنین داشتن نیت خیرخواهانه و بدون غرض است.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به روحیه انقلابی و آرمان‌خواهانه‌ای که اکثر دانشجویان از آن بهره‌مند هستند، به‌دست‌آوردن این فاکتورها و رسیدن به سطحی که بتواند مطالبه‌گر و منتقد متخصص باشد و با حضور خود در عرصه‌های مختلف تأثیر مثبت برجای بگذارد، دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26546
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 176 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دانشجو موتور پیشران جامعه می‌باشد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.