افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
5
امام جمعه ماکو:

منطق جبهه مقاومت، منطق مقاوم‌سازی حداکثری امت اسلامی است

  • کد خبر : 26550
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
منطق جبهه مقاومت، منطق مقاوم‌سازی حداکثری امت اسلامی است
امام جمعه ماکو گفت: منطق جبهه مقاومت، منطق مقاوم‌سازی حداکثری امت اسلامی و فراتر از آن مقاوم‌سازی مستضعفین عالم در مقابل تهدیدات دشمن است.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه حقیقت انقلاب اسلامی، انقلاب انفسی انسان‌هاست گفت: حضرت امام (ره)،مقام معظم رهبری نیز در بیان مقام شخصیت شهید دستغیب می‌فرماید: این نفَس گرمی که این‌همه جوان را، در راه دفاع از اسلام، دفاع از استقلال ملی، دفاع از کشور و دفاع از بزرگ‌ترین حادثهٔ تاریخ کشور «یعنی انقلاب اسلامی» این‌چنین به میدان کشانده بود، نفَس گرم مردان بزرگی به‌مانند مرحوم آیت‌الله شهید دستغیب بود.

وی افزود: شهید دستغیب در خصوص انقلاب اسلامی می‌فرماید: «انقلاب اسلامی، زمانی حقیقتاً درست پیاده می‌شود که فردفرد ما منقلب گردیم» یعنی حقیقت انقلاب اجتماعی را، باید در انقلاب انفسی افراد جستجو کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: هر فردی باید حقیقتاً انقلاب اسلامی را در وجود خود محقق کند، تا انقلاب اسلامی در کل جامعه فراگیر شود.

امام جمعه ماکو بسیج را مقاوم‌سازی حداکثری در مقابل تهدیدها خوانده و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر بسیجیان عزیز فرمودند: منطق بسیج، منطق مقاوم‌سازی حدّاکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است که این منطق، عامل اصلی تشکیل بسیج توسط حضرت امام بود.

وی ادامه داد: حضرت امام با دوراندیشی تشخیص دادند که اگر بخواهیم کشور و ملّت و انقلاب، آسیب‌پذیر نباشد، باید یک نیروی گستردهٔ عظیم مردمی به وجود آید؛ چون انقلاب مال مردم است، کشور مال مردم است؛ بهتر از هر عامل دیگری و هر عنصر دیگری، این مردم هستند که می‌توانند از کشورشان و از انقلابشان دفاع کنند.

وی با تشریح ادبیات مقاومت اظهار کرد: ادبیات مقاومت، در انقلاب اسلامی از مفهوم تاب‌آوری، وسیع‌تر است و معنای آن کاملاً زنده، فعال و روبه‌جلو است. در واقع مقاومت از جنس انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: امروز جبههٔ مقاومت، عبارت از همان بسیج لبنان، بسیج سوریه، بسیج عراق، بسیج یمن و بسیج فلسطین است، و زیاد نمی‌گذرد که بسیجیان عزیز، در کشورهایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی فکرش را نمی‌کنند، بر سرِ آنها می‌ریزند.

وی منطق جبهه مقاومت را منطق مقاوم‌سازی حداکثری امت اسلامی و فراتر از آن منطق مقاوم‌سازی مستضعفین عالم در مقابل تهدیدات و خطرات دشمن خوانده و افزود: امروز در سایه فرهنگ مقاومت است که رزمندگان حماس و مردم مظلوم غزه در مقابل بمباران‌های هوایی و نسل‌کشیِ رژیم اشغالگر قدس مقاومت می‌کنند و بعد از عملیات طوفان الاقصی که هیمنهٔ رژیم صهیونیستی را شکست، پیروز میدان، محور مقاومت است.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به حقیقت انکارناپذیر پیشرفت ایران گفت: امروز ایرانی‌اسلامی در موقعیتی قرار دارد که دوست و دشمن دستاوردهایش را در حوزه‌های مختلف، شگفت‌آور و انکارناپذیر می‌دانند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت:  رهبر معظم انقلاب فهرستِ شاخص و درخشانی از این حقیقت انکارناپذیر را، در بیانیه گام دوم بیان کرده‌اند که به‌طورکلی عبارت است از: ثبات امنیت و تمامیت ارضی، پیشرانی علمی و فناوری، اوج مشارکت‌های مردمی، ارتقای بینش سیاسی، سنگینی کفه عدالت، افزایش عیار معنویت و اخلاق، ایستادگی در برابر مستکبران.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: این هفت دستاورد کلان، حاصل هفت ظرفیت است که خداوند به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به این کشور موهبت فرموده است: اول شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه زنده، دوم قابلیت طی‌شدن فاصلهٔ میان بایدها و واقعیت‌ها، سوم نگاه و روحیه انقلابی، چهارم عمل و مدیریّت جهادی، پنجم تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته، ششم نیروی انسانی مستعد و کارآمد و هفتم فهرست طولانی فرصت‌های مادی کشور.

امام‌جمعه ماکو تأکید کرد: گاهی عدهٔ قلیلی پیدا می‌شوند که از نظام اسلامی ارتزاق می‌کند، اما متأسفانه با عملکرد خود، تیشه به ریشهٔ نظام اسلامی می‌زنند؛ در یکی از ادارات شهرستان متأسفانه فردی در آن اداره به‌خاطر موقعیتی که دارد برای خود باندی درست کرده است و مهم‌ترین هدفش پاپوش درست‌کردن و تخریب و به حاشیه کشاندن نیروهای انقلابی، حزب‌اللهی و ولایتی است. تا از این طریق نیروهای انقلابی در حاشیه بمانند، و در موقع جذب، نیروهای خود را به‌کارگیری کنند.

وی اذعان کرد: از وقتی که متوجه این امر شدم، به مدت حدود دو سال است که موضوع را از طریق مجاری قانونی خودش از استان پیگیری کردم، متأسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفتم. امروز از طریق تریبون نمازجمعه به این مسئولین می‌گویم که اگر به‌زودی این فرد را از منطقه بیرون نیندازند، در هفته‌های آتی صراحتاً افشاگری خواهم کرد. البته این فرد به این دولت مربوط نیست، بلکه از بقایای دولت تدبیر و امید است.

حجت‌الاسلام هاشمی در پایان سخنان خود به مردم توصیه کرد: در آینده انتخابات نمایندگان مجلس را داریم؛ هم به طور گسترده شرکت کنید و هم درست انتخاب کنید که افرادی روی کار بیایند تا زمینهٔ جولان چنین افرادی را در ادارات فراهم نکند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26550
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 182 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای منطق جبهه مقاومت، منطق مقاوم‌سازی حداکثری امت اسلامی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.