افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
4
امام جمعه ماکو:

رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی است

  • کد خبر : 26571
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی است
امام جمعه ماکو گفت: در بین رسوم ملی، شب یلدا وجود دارد و صله‌رحم از جملهٔ فرصت‌های خوبی در این شب است که در قرآن و احداث به آن تاکید شده است.

گزارش مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عباد سیاسی نمازجمعه در خصوص گفتمان حضور در انتخابات به‌عنوان عرصه تکلیف گفت: از جملهٔ مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، حضور بابصیرت و حداکثری مردم در انتخابات سال جاری است. ملت ایران این گفتمان را از حضرت صدیقهٔ طاهره فاطمهٔ زهرا آموختند. البته این گفتمان حضور، گفتمان انقلاب اسلامی در عرصهٔ تکلیف است و حضرت صدیقه طاهره این‌چنین بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا افزود: ویژگی اول ایشان حضور با بصیرت، دومین ویژگی حجاب و شفاف، سومین ویژگی حضور روشنگرانه، حضور منطقی، حضور استدلالی و چهارمین ویژگی حضور شجاعانه بود.

امام‌جمعه ماکو تفکر را اولین عنصر پژوهش در قرآن خواند و گفت: پژوهش در دین اسلام بمانند تمامی موضوعاتی که دین بدان توجه نموده است، از یک اسلوب و شیوه خاص برخوردار است؛ لذا تفکر در آفرینش موجب رستگاری نمی‌گردد؛ چون نتیجه‌گیری در تفکر در مورد آفرینش، نیازمند خردمندی است. تا خردمندی در انسان نهادینه نگردد، این تدبر و تفکر نیز منجر به نتیجه‌ای شگرف نمی‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از آرمان‌های حضرت امام عنوان کرده و اظهار کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه، یکی از آرمان‌های مقدس حضرت امام (ره) بود که در روز شهادت شهید مفتح تجلی پیدا کرد. در سایهٔ وحدت بین حوزه و دانشگاه بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تداوم آن نیز با تقویت این اتحاد و انسجام و همدلی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی و پویایی افراد در سایه حمل‌ونقل تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند، در عرصهٔ حمل‌ونقل ایفای نقش کند، توسعهٔ راه‌های کشور است. البته توسعهٔ راه‌ها می‌تواند، اساسی‌ترین نقش را در توسعهٔ اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی هر کشور ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به مطالبات مردمی گفت: از جملهٔ طرح‌هایی که شوراهای عزیز و شهردار محترم در خصوص توسعهٔ شهری دارند، احداث یک پل جدید در کنار قره کورپی است. باتوجه‌به اینکه اگر این پل احداث نشود و برای پل فعلی حادثه‌ای پیش بیاید، به طور کل ارتباط بین شهرک ولیعصر با بلوار و داخل شهر و ادارات خدمت‌رسان به‌مانند بیمارستان، قطع خواهد شد؛ لذا امروز مطالبه مردم از شوراها و شهردار محترم این است که احداث پل دوم قره کرپی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام‌جمعه ماکو با تأکید بر اینکه رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی می‌باشد گفت: در بین رسوم و آئین‌های ایرانی، رسم بزرگداشت طولانی‌ترین شب سال، یعنی شب یلدا است. از جمله سنت‌های شب یلدا، شب‌نشینی، دیدوبازدید و صله‌رحم است.

وی  افزود: صله‌رحم از جملهٔ فرصت‌های خوبی است که در آیات وحیانی قرآن کریم و احداث اهل‌بیت عصمت و طهارت مورد تأکید قرار گرفته که باید تقویت شود و کمک به نیازمندان نیز از جملهٔ سنت‌های حسنه‌ای که امروز توسط خیرین، در شب یلدا نمود خوبی پیدا کرده است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به عوامل بروز فساد اقتصادی اذعان کرد: از جملهٔ مسائل مهم اقتصادی که در کشور رخ داد، فسادی است که در چای دبش ایجاد شد. عوامل مختلفی به‌مانند عوامل سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی، در شکل‌گیری فساد در چای دبش نقش ایفا کردند. البته مهم‌ترین این عوامل عبارت از چهار عاملِ «نظام و ساختار اداری معیوب و ناقص»؛ «قوانین ناکارآمد و ناکافی»؛ «عوامل زیاده‌خواهی و فاسد» و نهایتاً «ضعف سامانه‌های نظارتی» می‌باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد، الزاماتی را مطرح کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای موضوع، از منظر ایشان شناخت بسترهای فساد و پیشگیری از آن، عدم تبعیض، مبارزه در درون قوه مجریه، پاک‌دستی و اقدام عملی و پرهیز از برخورد شعاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26571
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 175 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.