افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024
10
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ماکو:

سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 26709
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو گفت: سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی است و به برکت فرمان امام راحل (ره) این خیزش عظیم پایه‌گذاری شد.

به گزارش گروه اجتماعی مرزداران؛ حسین رضایی رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران به مناسبت هفته سوادآموزی گفت: سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی است و به برکت فرمان امام راحل (ره) این خیزش عظیم پایه‌گذاری شد.

وی افزود: تشکیل نهضت سوادآموزی مانند خیلی از نهادها و ارگان‌های کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.

رضایی تصریح کرد: در کشور ما نهضت سوادآموزی، شرایط فراگیری آغازین و یا ادامه مرحله آموزش را در اختیار کسانی که به فراخور شرایط خود می‌باید از آن بهره بگیرند، قرار می‌دهد که خود امری فرخنده و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه سوادآموزی دنیای ژرف و بی‌پایانی است که همواره مورد تقدس و ارزش واقع شده است اظهار کرد: کم‌وبیش تمام کشورهای جهان به‌خصوص جوامع درحال‌توسعه به اهمیت سوادآموزی پی برده‌اند.

رئیس آموزش‌وپرورش ماکو اذعان کرد: تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی، باهدف مقابله با معضل بی‌سوادی و ایجاد فرصت دوم یادگیری برای بی‌سوادان و کم‌سوادان بزرگسال به‌عنوان محور اصلی توسعه فرهنگ عمومی با جهت‌گیری اسلامی می‌باشد.

رضایی با  بیان اینکه سوادآموزی حق اساسی هر انسان است تصریح کرد: سوادآموزی، عملی سیاسی است؛ یعنی مشارکت انسان، در ساختن هدف‌ها و ایجاد محیط و شرایط مناسب زندگی.

رئیس آموزش‌وپرورش ماکو با بیان اینکه یادگیری علم، الهام گرفته از آموزه‌های دینی است اظهار کرد: نبی مکرم اسلام می‌فرماید:  یادگیری علم بر هر مسلمانی واجب است. آگاه باشید همانا خداوند طالبان دانش را دوست دارد.

وی تأکید کرد: ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی، گامی بلند در مسیر رشد علمی کشور و رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی می‌باشد. از آثار و برکات ریشه‌کنی بی‌سوادی می‌توان به کاهش تبعیض جنسیتی، منطقه‌ای و برقراری عدالت آموزشی در بین گروه هدف اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سرشماری سال ۱۳۳۵ نرخ سواد استان آذربایجان غربی ۳۸.۲۶ درصد بوده است که به یمن فرمان امام راحل نرخ باسوادی استان در سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۸۲ درصد رسید.

رئیس آموزش‌وپرورش ماکو افزود: با اینکه نرخ با سوادی استان در سال ۱۳۹۵ به ۸۲ درصد رسیده بود، هم اکنون با تلاش های صورت گرفته نرخ سواد استان آذربایجان غربی به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26709
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 211 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.