افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
7
امام جمعه موقت ماکو:

انسان بی‌بصیرت همچون عالم بدون عقل است

  • کد خبر : 26713
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
انسان بی‌بصیرت همچون عالم بدون عقل است
امام‌جمعه موقت ماکو : علم زیاد، بدون بصیرت به درد نمی‌خورد؛ لذا اگر چشم درونی نبیند و گوش درونی نشنود دچار گرفتاری می شویم.

به گزارش مرزداران؛ حجت‌الاسلام غلامحسین صادقی امام‌جمعه موقت شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به سبک زندگی گفت: کسی که از فقر می‌ترسد با وجود استطاعت مالی، برای حج خرج نمی‌کند و به فقر کمک نمی‌کند.

وی با  اشاره به اینکه هر عملی عکس‌العملی دارد افزود: امروز آمار سقط‌جنین بیشتر از تصادفات است.

وی تصریح کرد: بعضی فکر می‌کنند اگر به خدا بدبین باشند یا بچه خود را با دست خود بکشند در آسایش زندگی خواهند کرد؛ لذا امروز بیشتر از تصادفات انسان برای آسایش خود فرزندکشی می‌کند؛ مگر این اعمال در دنیا مجازات ندارد مگر کودک کشی مجازات ندارد.

امام‌جمعه موقت ماکو اظهار کرد: با زاویه دین و بصیرت به مسائل نگاه کنیم و بدانیم روزیِ انسان در گرو بچه می‌باشد؛ لذا امروز چاره‌ای جز این نداریم به خداپناه برده  و به او اعتماد کنیم.

وی اذعان کرد: بعضی از انسان‌ها عالم‌ترین و دانشمندترین افراد هستند؛ اما می‌بینید احمقانه‌ترین صحبت‌ها را می‌کنند این گمراهی است؛ لذا باید بصیرت داشته باشیم؛ مثلاً دانشمند ناسا بهتر از ما جهان هستی و خدا را درک می‌کند؛ اما پشت این درک عقل وجود ندارد و فقط علم است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به ۹ دی و روز بصیرت گفت: در آستانه ۹ دی و روز بصیرت هستیم و کسانی که این نقشه‌ها را در فتنه ۹ دی کشیدند هم با سواد بودند و هم علم کافی را داشتند؛ اما بصیرت و عقل نداشتند انسان بی بصیرت پشت دیوار را میبیند اما اگر مقابل او چیزی گذاشته شود بعد آن و آینده را نمی‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: الان هر کس تحصیلات و مدرک و علم بالا دارد اگر بدون بصیرت و بی‌عقل باشد  به درد نمی‌خورد؛ لذا اگر چشم درونی نبیند و گوش درونی نشنود دچار گرفتاری و مشکلات می‌شویم.

امام‌جمعه موقت تأکید کرد: دشمن همواره در تلاش است تا ما را گول زند؛ لذا این بصیرت است که می‌گوید هر اظهار خیرخواهی کننده خیرخواه تو نیست، هر برادری که به تو برادر می‌گوید برادر نیست و هر دایه مهربان‌تر از مادر، مادر نیست.

وی اضافه کرد: چرا همه چیز تحریم شده است و گران می‌شود؛ اما ماهواره گران نمی‌شود، چرا اینترنت تحریم نمی‌شود، چون دشمن بیشتر از ما از آن بهره‌برداری می‌کند؛ لذا باید بصیرت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: امروز افرادی در فضای مجازی مطالب منتشر می‌کنند وقتی دقت می‌کنی می‌بینی این افراد فرق ناصرالدین‌شاه را با مقام معظم رهبری نمی‌دانند. درسته همه در رأس قدرت بودند؛ اما اینجا مردم خبرگان را انتخاب و خبرگان رهبری را انتخاب کردند و امروز رئیس‌جمهور توسط خود مردم انتخاب می‌شود پس این‌گونه نمی‌شود بگویم من انتخاب می‌کنم شما جلوی آن را بگیر.

امام‌جمعه موقت با اشاره به انتخابات پیشرو گفت: در آستانه انتخابات مجلس هستیم؛ آینده کشور و سرنوشت تمام امور شهر خودتان در دست نمایندگان است افراد بابصیرت را انتخاب کنید.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های پیشین بعضی از نمایندگان بی‌کفایت همه اقوام خود را در ایران‌خودرو و ادارات استخدام کردند؛ اما الان شما انتظار دارید این افراد قیمت ماشین را برای شما ارزان کنند، اینها همان افراد هستند که از کیفیت چراغ ماشین کم می‌کنند تا پول شکم خود را در بیاورند؛ لذا افرادی انتخاب کنید خداترس و بابصیرت باشند.

وی در پایان سخنان خود گفت: نمایندگان حق ندارند در عزل و نصب دخالت کنند؛ اما شاهد آن هستیم تعدادی از نمایندگان به آقای قالیباف می‌گویند ما از این حرف رهبری ناراحت هستیم لا ما این پیام را از اینجا به آنها می‌رسانیم که نمایندگان به‌شرط التزام به قانون و تبعیت از ولایت‌فقیه در مجلس می‌باشند که اگر این شروط نبود از اول صلاحیت حضور در آنجا را نداشتند؛ لذا این افراد همان‌هایی هستند که آدم‌های بی‌کفایت را استخدام کردند، همان‌هایی که باعث بیکاری جوانان کشور شدند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26713
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 159 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای انسان بی‌بصیرت همچون عالم بدون عقل است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.