افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
5
امام جمعه ماکو:

حضرت فاطمه (س) بقیهٔ نبوت است

  • کد خبر : 26769
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
حضرت فاطمه (س) بقیهٔ نبوت است
امام‌جمعه ماکو گفت: حضرت فاطمه (س) بقیهٔ نبوت است؛ لذا چیزی که باعث شده انبیا مقام نبوت یابند و صفوه آنان خاتم الانبیاء شود، حضرت فاطمه است.

به گزارش مرزداران؛ جشن شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور تمامی مداحان هیئت فاطمیون شهرستان ماکو که در ایام فاطمیه مداحی کرده بودند برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در این برنامه گفت: در لحظات سخت حضرت زهرا اطهر (س) که حضرت علی زانوی غم بغل کرده بود صحبت‌های بین خانم و حضرت علی شد که حضرت علی در دو جمله کوتاه مقام و منزلت زهرا اطهر را مطرح کرده است.

وی افزود: حضرت علی (ع) حضرت فاطمه را این‌گونه خطاب می‌کند: ای فرزند آن شخصی که خداوند آن را از بین انبیا انتخاب و خاتم انبیا کرده است.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: واژه و معنای کلمه «صفوه» یعنی پیامبر دارای مقامی است که معجزات و نشانه‌های تمام پیغمبران الهی در وجود پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) آمده است؛ یعنی تمامی ویژگی‌های ۱۲۴ هزار پیامبر در وجود پیامبر خاتم (ص) آمده است این مقام و منزلت پدری حضرت فاطمه زهرا از زبان حضرت علی است.

وی اظهار کرد: خداوند حضرت آدم، نوح و آل‌عمران را از داخل تمام مخلوقات الهی انتخاب و از داخل همه آنها پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) را انتخاب کرده است.

امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) بقیهٔ نبوت است افزود: چیزی که باعث شده انبیا دارای مقام نبوت شوند و صفوه آنان خاتم الانبیاء شود، حضرت فاطمه (س) است.

وی اضافه کرد: در خصوص پیامبران فقط همین اندازه می‌دانیم که چون دارای عصمت بودند، به این مقام رسیده‌اند؛ اما از ماهیت عصمت اطلاعی نداریم و  چون پیامبر صفوه انبیاست، رتبه خاتمیت دارد، اما از ماهیت خاتمیت نیز اطلاعی در دست احدی نیست.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اذعان کرد: آن معصوم می‌فرمایند: چون حضرت زهرا (س) در صُلب پیامبر اکرم (ص) قرار داشت، لذا خداوند متعال مقام خاتمیت را به آن حضرت داد و او را اشرف و افضل تمام انبیای گذشته قرارداد.

وی با اشاره به روایتی  در خصوص مقام و جایگاه و حضرت فاطمه (س) گفت: شخصی از امام صادق (ع) پرسید که چرا حضرت فاطمه زهرا (س) به این نام خوانده می‌شود؟ امام فرمودند: زیرا خداوند متعال او را از نور باعظمت خود آفرید و هنگامی که نورش درخشیدن گرفت آسمان‌ها و زمین به نور او روشن شدند و چشمان ملائکه خیره ماند پس سجده نموده و از خدای سبحان پرسیدند: خدایا این چه نوری است؟ خداوند فرمود این شعبه‌ای از نور من است که آن را آفریده‌ام و از صُلب یکی از پیامبرانم خارج می‌نمایم و او را بر سایر پیامبران برتری می‌دهم و از این نور رهبران و امامانی به وجود می‌آیند که پس از انقطاع وحی مردم را به‌سوی حق هدایت می‌نمایند.

لازم به ذکر می‌باشد رد این برنامه ضمن مولودی‌خوانی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) از تمامی مداحانی که در ایام فاطمه در هیئت شهرستانی فاطمیون مداحی کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26769
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 124 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حضرت فاطمه (س) بقیهٔ نبوت است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.