افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024
5
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو:

حاج‌قاسم سلیمانی یک مکتب کامل بود

  • کد خبر : 26898
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
حاج‌قاسم سلیمانی یک مکتب کامل بود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی یک مکتب کامل و محور وحدت در برخورد با اقشار، اقوام، جناح‌‎های داخل و خارج از کشور بود.

به گزارش مرزداران؛ دکتر صدرا علیپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص کارآمدی مکتب مقاومت با اشاره به زندگی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی روزشمار زندگی خود را نوشته بود و می‌توان از این روزشمار در دانشگاه‌ها برای دانشجویان به‌عنوان یک واحد درسی استفاده کرد و الگوسازی برای نسل جدید و جوان انجام داد.

وی افزود: شهید حاج‌قاسم سلیمانی یک مکتب کامل بود؛ مکتب ایثار، امنیت، وحدت، مقاومت، شجاعت که محور وحدت در برخورد با اقشار، اقوام، جناح‌‎های داخل و خارج از کشور می‌باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو تصریح کرد: فرهنگ مقاومت و مفهوم مقاومت امروزه پیوند عمیقی در منطقه ما با کلیدواژه و مفهوم امنیت چه در سطح ملی و منطقه و جهان پیدا کرده است چرا که سردار دل ها فقط به فکر دفاع از مسلمانان نبود و دغدغه انسانیت داشت و به مردم عشق می ورزید و غصه مردم را می‌خورد.

وی شهید سردار سلیمانی را به معنای واقع کلمه محور وحدت و یکپارچگی خوانده و اظهار کرد: در نظر بگیریم سوریه محیط متفاوتی دارد، عراق هم  مانند سوریه متشکل از طوایف مختلف و افکار مختلف است؛ اما هر جا که حاج‌قاسم حضور داشت همه بدون درنظرگرفتن اختلافات و تفاوت‌ها در کنار هم برای یک هدف جمع می‌شدند.

علیپور با اشاره به جملات مشهور سردار سلیمانی گفت: یکی از جملات مشهور سردار سلیمانی که در فضای مجازی هم زیاد منتشر شده است، سخنان ایشان در خصوص مسئله شیعه و سنی در فلسطین است که می‌گویند: «۹۹ درصد مردم فلسطین سنی هستند. ما امروز از فلسطین چه می‌خواهیم؟ دنبال منافع شیعی هستیم؟ خیر، اتفاقاً اگر کسی در فلسطین به دنبال راه‌اندازی بساط شیعه‌گری باشد ما با او کار نمی‌کنیم. خود من با او کار نمی‌کنم».

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ایمان بر این داشت که «خِیر» در یکپارچگی و وحدت مقاومت نهفته است گفت: شهید سلیمانی معتقد بود هرآن‌کس که از محور مقاومت دور شده باید به آن نزدیک شود؛ هرآن‌کس نیز که از آن جدا شده باید به آن بازگردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی اذعان کرد: وی ویژگی‌های خاصی داشت که هم فرمانده، هم قاطع بود و هم در تصمیم‌گیری‌هایش بدون ملاحظه دوست و رفیق اقدام می‌کرد، همچنین اهل حزب و جناح نبود و از بارزترین ویژگی‌های او انقلابی‌گری، مطیع ولایت بودن و دشمنی با جبهه استکبار و آمریکا بود.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی شخصیتی که نه‌تنها در گفتار بلکه در میدان عمل نیز یکایک  مردم ایران را با هر نوع سلیقه سیاسی و فرهنگی یا هر تیپ و ظاهری، مانند فرزندان خود می‌دانست و در عین توجه و التزام  به اسلام ناب محمدی و ارزش‌های والای اسلامی، تکثر را در جامعه ایرانی به‌خوبی می‌دید و به آن احترام می‌گذاشت و برای دستیابی به وحدت حداکثری در جمهوری اسلامی، تمام تلاش خود را می‌کرد تا شکاف‌های اجتماعی را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ترمیم کند.

علیپور با اشاره به اینکه دشمنان با ترور سردار سلیمانی می‌خواستند به محور مقاومت ضربه بزنند اظهار کرد: دشمنان با این اقدام می‌خواستند پروژه وحدت را باهدف حذف مسئله فلسطین از بین ببرند؛ اما باگذشت چهار سال از شهادت سردار سلیمانی به همه ثابت شد آنچه که این فرمانده بزرگ مقاومت ساخته بود هرگز از بین نمی‌رود و محور مقاومت قدرتمند‌تر، بااراده‌تر و مصمم‌تر از قبل برای ریشه‌کن‌کردن ظلم و ظالمان عمل می‌کند؛ لذا امروز آزادی فلسطین نزدیک‌تر از هر زمانی است.

وی در پایان سخنان خود گفت: شهید سلیمانی چه در زمان حیات و چه در لحظه شهادت و تشییع و ایام خاک‌سپاری همیشه محور وحدت ملی و انسجام اجتماعی بوده است. اکنون که ایران ما قربانی تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی شده و از برخی تدابیر غلط داخلی نیز صدمات جبران‌ناپذیری خورده است، باید باتکیه‌بر مکتب سلیمانی و پیروی رهبری حکیم آینده روشنی برای کشور بسازیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26898
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 134 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حاج‌قاسم سلیمانی یک مکتب کامل بود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.