افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 28 April , 2024
5
تذکر جدی امام‌جمعه ماکو به مسئولان کم‌کار؛

اسامی مسئولان کم‌کار در نمازجمعه افشا می‌شود

  • کد خبر : 26901
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
اسامی مسئولان کم‌کار در نمازجمعه افشا می‌شود
امام‌جمعه ماکو گفت: متأسفانه امروز بعضی مسئولین شهرستانی و گاهی مسئولین استانی مأموریت پیدا کرده‌اند تا با کارشکنی خود مردم را اذیت کنند، اگر باز با این روند کاری پیش روند و ارباب‌رجوع را اذیت کنند، حتماً اسامی این اداره و سازمان را در خطبه‌های نمازجمعه افشا خواهم کرد.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به فضیلت ماه رجب گفت: خداوند ماه رجب را از جمله ماه‌های حرام شمرده و در قرآن کریم می‌فرماید: «از تو، درباره جنگ‌کردن در ماه حرام، سؤال می‏‌کنند؛ بگو: جنگ در آن، (گناهی) بزرگ است.»

وی افزود: رسول مکرم اسلام (ص) در فضیلت این ماه می‌فرمایند: «همانا رجب ماه اصم خداوند و ماهی سخت بزرگ است و ازاین‌جهت به آن اصم می‌‏گویند که هیچ ماهی را در پیشگاه خدای متعال چنان حرمت و بزرگی نیست، حتی مردم دوره جاهلیت هم آن را بزرگ می‌‏داشتند و اینک که اسلام آمده است بر تعظیم و برتری آن افزوده است.»

 هاشمی تصریح کرد: در روایات از این ماه تعبیر به شهرُالله الاکبر شده است. این ماه و ماه شعبان برای پاک‌سازی و آماده‌شدن برای ورود به ماه رمضان است. رجب ماه تخلیه، شعبان ماه تحلیه و ماه رمضان ماه تجلیه است؛ لذا انسان در این ماه از گناه خالی می‌شود، لذا رجب ماه استغفار است.

امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه داعش یار کمکی صهیونیسم است اظهار کرد: از زمانی که مردم مظلوم غزه زیر هجمهٔ شدید تل‌آویو قرار گرفتند، گروه تروریستی داعش، در راستای منافع صهیونیست‌ها گام برداشته، و در کشورهای حامی فلسطین، عملیات تروریستی و انتحاری انجام می‌دهد.

وی افزود: داعش با این کار خود می‌خواهد ازیک‌طرف افکار عمومی جهان را نسبت به نسل‌کشی که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند، منحرف کند، از طرف دیگر می‌خواهد به عملیات‌هایی که محور مقاومت بر علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، سنگ‌اندازی کرده و با راه‌اندازی عملیات تروریستی، بازیگران محور مقاومت را، با بحران‌های داخلی درگیر کند.

 هاشمی اذعان کرد: اقدامات و تحرکاتی که گروه تروریستی داعش انجام می‌دهد و اظهاراتی که مقام‌های رژیم صهیونیستی دارند، حاکی از این است؛ فعالیت و قدرت‌گیری که داعش در منطقه دارد، همه اقدامات در راستای منافع تل‌آویو است؛ چون در یک دههٔ اخیر، داعش فقط و فقط در راستای منافع رژیم صهیونیستی قدم برداشته است.

وی با اشاره به جنایات تروریستی اخیر کرمان گفت: جنایاتی که تروریست‌ها در کرمان انجام دادند، چند هدف را دنبال می‌کنند. اولاً؛ داعش می‌خواهد با این کار خود به مردم دنیا، این موضوع را القا کند که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند امنیت را در کشور تأمین کند. ثانیاً؛ آنها می‌خواهد ایران اسلامی را وادار کنند تا با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شود. ثالثاً؛ می‌خواهند اعتبار بازدارندگی ایران را زیر سؤال ببرند و نهایتاً می‌خواهد فضای جامعه را امنیتی کنند تا بدین‌طریق مشارکت مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کم‌رنگ کنند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به حضور پررنگ مردم در کنار مضجع شریف سردارِ شهید حاج‌قاسم سلیمانی بعد از عملیات تروریستی، تأکید کرد: حضور پررنگ این پیام را به دنیا مخابره کرد که ملت ایران به کوری چشم دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، با اراده‌ای مضاعف و پررنگ در انتخابات سال جاری شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند اولین اولویت در انتخابات حضور حداکثری است؛ اما این حضور هم باید یک حضور بابصیرت و انتخاب اصلح باشد. در صورتی خواهیم توانست که یک نمایندهٔ اصلح انتخاب کنیم که با ویژگی‌های اصلح آشنا باشیم.

 هاشمی با اشاره به ویژگی‌های اصلح نماینده مجلس اظهار کرد: تعبد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، ولایت‌مداری، امانت‌داری، پرهیز از تجمل‌گرایی، استقلال‌خواهی و بیگانه‌ستیزی، صداقت در گفتار و رفتار، لیاقت و شایستگی، شجاعت و شهامت، توجه به محرومان و درماندگان، روحیهٔ خدمت به مردم، انتخاب بهترین نظر هنگام مشورت ولو خلاف نظر خود باشد، پرهیز از استبداد رأی، مدیریت جهادی.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: انتخابات، علاوه بر اینکه یک رویداد ملی و یک حماسه سیاسی است، دارای مبانی عمیق شرعی و دینی هم هست؛ لذا تکلیف شرعی انتخابات، دو جنبه دارد؛ یکی جنبه کمّی که همان حضور و مشارکت حداکثری است؛ و جنبهٔ دیگر آن، کیفی است که انتخاب اصلح منظور است. در صورت عدم توانایی در انتخاب افراد شایسته، باید به آگاهان و متخصصان مورداعتماد مراجعه کرده و از نظر آنها تبعیت نمود

امام‌جمعه ماکو با اشاره به مطالبات مردمی گفت: متأسفانه امروز انگار بعضی مسئولین شهرستانی و گاهی مسئولین استانی مأموریت پیدا کرده‌اند تا با کارشکنی خود مردم را اذیت کنند. بنده شخصاً به این مسئولین زنگ‌زده تذکر داده‌ام، اگر باز با این روند کاری پیش روند و ارباب‌رجوع را اذیت کنند، حتماً اسامی این اداره و سازمان را در خطبه‌های نمازجمعه افشا خواهم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26901
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 154 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اسامی مسئولان کم‌کار در نمازجمعه افشا می‌شود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.