افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 1 May , 2024
6
به مناسبت آغاز دهه فجر در ماکو برگزار شد؛

دیدار با خانواده دو شهید دفاع مقدس

  • کد خبر : 27141
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۵۱
دیدار با خانواده دو شهید دفاع مقدس
به مناسبت آغاز دهه پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان شهرستانی با حضور در منزل دو شهید دفاع مقدس با خانواده آنها دیدار کردند.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، به مناسبت آغاز دهه پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان شهرستانی با خانواده شهیدان جعفر صادق پام و حسن اسماعیلیان دیدار کردند.

دیدار با خانواده شهید جعفر صادق پام

شهید جعفر صادق پام متولد سال ۱۳۴۴ و به‌عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شده و در مورخه۱۳۶۴/۱۲/۱۲در عملیات نظامی والفجر ۸ مفقودالاثر شده است.

در این دیدار حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو گفت: ۱۲ بهمن‌ماه مصادف با سال ورود امام راحل به کشور ایران اسلامی است که سال‌های متمادی ملت ایران چشم‌انتظار این اتفاق مبارک بودند.

وی افزود: بلافاصله بعد از ورود امام راحل در ۲۲ بهمن‌ماه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام‌جمعه ماکو اظهار کرد: از جمله برنامه‌های دهه فجر تجلیل و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا می‌باشد تا از این طریق بتوانیم دین و وظیفه خود را چه از نظر  قرآنی و چه از نظر آموزه‌های دینی و چه از نظر سفارش‌های پیامبر اکرم (ص) نسبت به خانواده شهدا ادا کنیم.

وی تصریح کرد: امروز اگر ملت ایران و نظام اسلامی باعزت در مقابل استکبار جهانی، ایادی استکبار و هم‌پیمانان آن ایستاده و دیپلماسی عزتمندانه پیش گرفته و همه توطئه‌ها و اقدام‌های دشمن توسط نیروهای سپاهی، سربازان گمنام و سایر نیروهای نظامی خنثی و جواب درخور داده می‌شود، همه در سایه شهدا و امام شهدا است.

دیدار با خانواده شهید حسن اسماعیلیان

شهید حسن اسماعیلیان متولد ۱۳۴۶ و به‌عنوان سرباز از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شده و در مورخه ۱۳۶۶/۰۴/۱۰ بر اثر بمب‌های شیمیایی در منطقه عملیاتی سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

در این دیدار سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو گفت: امنیت امروز جامعه و آسایش و آرامشی در مملکت ایران اسلامی‌سازی و جاری می‌باشد مرهون خون پاک شهداست.

وی افزود: شهدا به‌عنوان چراغ راه امت، باید رفتار و هدفشان در جامعه به‌عنوان الگو قرار گرفته و در بین مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار  و شهادت در جامعه تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه به‌ویژه در بین جوانان ترویج و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدا و مردم هستند که در راه کیان اسلامی سینه سپر کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور دست دشمن بیفتد؛ لذا حضور مردم باعث شده اهدافی که دشمن در سر می‌پروراند به نتیجه نرسد.

امام‌جمعه ماکو اظهار کرد: اگر امروز جشن ۴۵ سالگی انقلاب گرفته می‌شود بعد از نقش رهبری، مرهون حضور مردم به‌ویژه جوانان در صحنه انقلاب است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27141
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 149 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دیدار با خانواده دو شهید دفاع مقدس بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.