افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 1 May , 2024
8
هم‌زمان با پنجمین روز دهه فجر برگزار شد؛

افتتاح نمایندگی سایپادیزل در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 27187
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
افتتاح نمایندگی سایپادیزل در منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم افتتاح نمایندگی سایپا دیزل از تفاهم نامه ایجاد نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی مرزداران، حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم افتتاح نمایندگی سایپادیزل در پنجمین روز از دهه فجر با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گفت: استقلال یعنی آمایش؛ یعنی چه سرمایه‌ای در منطقه آزاد می‌تواند مفید بوده و کشوری شود.

وی افزود: طرح جامع منطقه ماه گذشته در سازمان محیط‌زیست به تصویب رسید و در آمایشی که به‌منظور تصویب این طرح انجام شد نقشه راه و راهبردهایی که می‌تواند برای توسعه کشور، ‌رونق تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات تأثیرگذار باشد تدوین شده است.

گروسی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو، حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه باهدف گسترش اقتصاد دانش‌بنیان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای که با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داشتیم نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود.

وی در خصوص احداث دهکده لجستیک منطقه آزاد ماکو گفت: این دهکده که مجهز به فرودگاه، سردخانه، راه‌آهن، انبار و سایر الزامات خواهد بود در زمینی به مساحت ۱۸۲۰ هکتار احداث می‌شود و می‌تواند کریدور شرق به غرب که از زمان قدیم به‌عنوان بزرگراه ابریشم مطرح بوده را به هم متصل کند.

مدیر عمل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: دهکده لجستیک منطقه آزاد ماکو به‌عنوان بزرگ‌ترین دهکده لجستیک کشور می‌باشد که موضوع احداث آن مطرح و طراحی شده است.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌ها و موقعیت منحصربه‌فرد منطقه آزاد ماکو برای تولید قطعات خودرویی و خودروهای سنگین اذعان کرد: ظرفیت ایجاد هاب خودرویی در این منطقه نیز فراهم است و با انتقال تکنولوژی از یک سو و به لحاظ مزیت‌های منطقه آزاد، موقعیت منحصربه‌فرد برای تولیدات این قطعات فراهم است.

گروسی با اشاره به پروژه‌های بسیار بزرگ منطقه همچون بزرگ‌ترین باغ مدرن مکانیزه غرب آسیا به وسعت ۱۰۹۰ هکتار که زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم می‌آورد، اضافه کرد: مردم ستون‌های جامعه هستند؛ لذا باید غبار محرومیت از چهره این منطقه زدوده شود.

وی با بیان اینکه امروز حق مسلم هر انسانی است که از نعمت آب شرب برخوردار شود خاطرنشان ساخت: نهضت آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب شرب و برچیدن مدارس کانکسی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با جِدیَّت تمام پیگیری شده و موفقیت کامل این نهضت، همراهی وزارتخانه‌ها را نیز می‌طلبد.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو بیا بیان اینکه ساده‌زیستی محرومیت نیست گفت: ساده‌زیستی که مورد تأکید ائمه (ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده دلیل بر نداری نیست؛ امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب در تمام زمینه‌ها پیشرفت چشمگیر در همه ابعاد داشته است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ماهان در حوزه گردشگری بسته شده است گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ماهان به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در حوزه سد ارس انجام شده که چهره‌ای زیبا از منطقه به‌عنوان مقصد گردشگری ترسیم خواهد کرد؛ لذا سه سال آینده منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق موفق در حوزه لجستیک، تجارت، کشاورزی و معدن خواهد بود.

در این مراسم نمایندگی سایپادیزل با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتخای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27187
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 140 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح نمایندگی سایپادیزل در منطقه آزاد ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.