افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
4
امام جمعه ماکو:

امروز اقتصاد تک‌محصولی کشور بازسازی شده است

  • کد خبر : 27399
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
امروز اقتصاد تک‌محصولی کشور بازسازی شده است
امام جمعه ماکو گفت: امروز اقتصاد تک‌محصولي کشور بازسازي شده و در سایهٔ نظام مقدس جمهوري اسلامي اکثر نيازهاي مردم در داخل کشور توليد مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه هدف از ازدواج رسیدن به آرامش و تکثیر نسل است گفت: از دیدگاه قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت هدف از ازدواج رسیدن به دو نیاز فطری انسان است که خداوند تبارک‌وتعالی در وجود آنها قرار داده، و بدون ازدواج نیز این نیاز فطری انسان تأمین نخواهد شد.

وی افزود: اولین نیاز فطری انسان رسیدن به آرامش جنسی و روحی است و این آرامش در خانواده حاکم نخواهد شد، مگر آنکه روحیهٔ محبت ثابت و رحمت و ایثار بین زن و شوهر نسبت به یکدیگر تقویت گردد.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه بیست و دوم بهمن‌ماه از ایام‌الله است اظهار کرد: از جملهٔ مهم‌ترین عواملی که موجب پیروزی انقلاب و تداوم آن گردید، حضور آگاهانهٔ مردم در زیر سایهٔ رهبری در صحنه‌های مختلف انقلاب بود. وقتی یک ملت اراده می‌کند تا خود را از زیر سلطهٔ ظلم و جور خارج کند و سرنوشت خویش را تغییر دهد، خداوند تبارک‌وتعالی نیز امداد غیبی خود را به سراغ آنها می‌فرستد، و پیروزی را نصیب آنان می‌گرداند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم، از ایامی که دست قدرت خدا در آنها نمایان است، به‌عنوان ایام‌الله از آنها یاد می‌کند لذا حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه نیز از ۲۲ بهمن‌ماه که روز پیروزی ملت ایران بر استبداد داخلی و استکبار جهانی است، به‌عنوان یوم‌الله یاد می‌کند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به جمله معروف امام راحل در خصوص پیروزی انقلاب گفت: حضرت امام در خصوص پیروزی انقلاب می‌فرماید دست یاری خدا انقلاب را پیروز کرد.

وی با بیان اینکه افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصهٔ بیانیهٔ گام دوم انقلاب است اذعان کرد: نظام اسلامی، در طول چهل و پنج سال با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن در مقابل توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کرده بود، دستاوردهای خوبی را داشته است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به این دستاوردها گفت: امروز فن آوری هسته‌ای در کشور بومی شده، در دانش استنساخ و شبیه‌سازی پیشرفت‌های بزرگی دست یافتیم، در زمینهٔ سلول‌های بنیادین به دستاوردهای بزرگی رسیدیم، امروز شهروندهای بیمار برای معالجه به خارج از کشور نمی‌روند، با تلاش دانشمندان، داروی بیماری‌های صعب‌العلاج به‌مانند ایدز و امروز واکسن کرونا نیز در داخل کشور تولید می‌شود، از نظر علمی در تولید تسلیحات نظامی و فن آوری هوا و فضا به خودکفایی رسیدیم که در آستانهٔ چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، به همت دانشمندان ایرانی و به کوری چشمان دشمنان ملت ایران، چند ماهواره به فضا فرستاده شده است.

وی افزود: از نظر اقتصادی، امروز اقتصاد تک‌محصولی کشور بازسازی شده و در سایهٔ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اکثر نیازهای مردم در داخل کشور تولید و حل می‌شود و توسط ادارات خدمات ارزنده‌ای در کشور و مخصوصاً در شهر و روستاهای شهرستان ماکو ارائه شده است.

امام‌جمعه ماکو خاطرنشان کرد: البته این به آن معنا نیست که ما هیچ مشکلی در کشور نداریم، امروز مردم عزیز از مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم بر کشور رنج می‌برند. مقام معظم رهبری راه علاج آن را در اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های داخلی و نیروی انسانی می‌داند. امروز مسئولین عزیز باید با کار جهادی موانع را از پیش روی جهادگران عرصه اقتصادی بردارند و بانک‌ها باید همکاری‌های لازم را با بنگاه‌های تولیدی بنمایند.

وی اظهار کرد: اگر امروز دشمن فشار اقتصادی بیشتری را به ملت ایران تحمیل می‌کند، به‌خاطر این است که حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی کم‌رنگ کند. اما استکبار جهانی باید بداند که ملت ایران آن درخت بیدی نیست که با این بادها بلرزد. به کوری چشم دشمنان، ان‌شاءالله ملت ایران با حضور خود در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه و در پای صندوق‌های رأی، حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب خلق خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به معیارهای انتخابات اصلح گفت: مردم عزیز باید بدانند که این حضور نیز باید حضوری آگاهانه و بابصیرت باشد. باید شاخصه‌ها و ویژگی‌های یک نمایندهٔ اصلح را در نظر بگیرند، و خصوصیات هر نامزدی که با آن ویژگی‌ها مطابقت کند، به او رأی دهند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به معیارهای امام راحل در خصوص انتخاب نماینده اصلح گفت: حضرت امام در معرفی ملاک‌های نماینده اصلح برای مجلس شورای اسلامی صریحاً می‌فرمایند  مثل مدرس انتخاب کنید  مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مدرس از منظر امام راحل (ره) صداقت و صراحت در صیانت از مصالح کشور، بصیرت و بینش سیاسی، استعمارستیزی و دغدغه‌مندی در استقلال و پیشرفت و اعتلای کشور، شجاعت در مبارزه سیاسی و بی‌تأثیری تهدیدها در شخصیت او، ساده‌زیستی، وارستگی از دنیا و بی‌تأثیری تطمیع در شخصیت او، مردمی‌بودن و روحیه خدمت به خلق، از جملهٔ ویژگی‌های‌ شهید مدرس بود.

لازم به ذکر است قبل از خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه نادر کاظمی فرماندار شهرستان ماکو به مناسبت دهه فجر به بیان خدمات دولت و عملکرد دولت سیزدهم پرداخت.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27399
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 217 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امروز اقتصاد تک‌محصولی کشور بازسازی شده است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.