افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
6
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو:

ایران اسلامی آزادترین کشور دنیاست

  • کد خبر : 27427
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
ایران اسلامی آزادترین کشور دنیاست
مدیر حوزه علمیه برادران ماکو گفت: ایران آزادترین کشور دنیا است و پیشرفت در حوزهٔ آزادی‌های اجتماعی فرهنگی قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ چهل و پنج سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد. این انقلاب پدیده‌ای الهی و زیبا بود که جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. امروز که دشمن در تلاش برای القای ناامیدی و ناکارآمد نشان‌دادن جمهوری اسلامی در بین مردم است باید دستاوردها و پیشرفت‌های نظام در بین مردم تبیین شود تا ضمن امید آفرینی برخی نینگارند که این انقلاب به‌سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند. این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همهٔ آثار و نتایج این پدیدهٔ الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

دراین‌خصوص حجت‌الاسلام رسول عَبدُل زاده مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) برادران ماکو گفتگوی ویژه‌ای با خبرنگار مرزداران انجام داده است:

مرزداران: چه زمانی باید دستاوردهای انقلاب تبیین شود و چه چیزی بیانگر تفکر انقلابی است؟

حجت‌الاسلام عَبدُل زاده: ضمن تبریک چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران محضر امام خامنه‌ای (حفظه‌الله)، ملت غیور ایران علی‌الخصوص مردم مؤمن و ولایی شهرستان ماکو، باید توجه داشت که هرچه از بهمن ۱۳۵۷ فاصله می‌گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت بیان پیشرفت‌ها در تمامی حوزه‌ها بیشتر می‌شود.

از به‌دست‌آوردن استقلال سیاسی و آزادی، افزایش آگاهی‌های مردم و مشارکت سیاسی آن‌ها و پایداری در هشت سال دفاع مقدس که بگذریم، در عرصه‌های مختلف نیز قله‌های زیادی فتح شده است که بیش از همه بیانگر تفکری انقلابی است.

مرزداران: از جمله مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی چه می‌باشد؟

مدیر حوزه علمیه برادران ماکو: از مهم‌ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، در حوزهٔ آزادی‌های اجتماعی فرهنگی می‌باشد که در این حوزه پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم که قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست؛ لذا ایران اسلامی آزادترین کشور دنیاست.

مرزداران: ازچه نظر ایران آزادترین کشور دنیاست و چه نوع آزادی مدنظر شما می‌باشد؟

حجت‌الاسلام عَبدُل زاده: انواع آزادی شامل آزادی مذهب، آزادی اقلیت‌ها، آزادی اقوام، آزادی بیان، آزادی انتقاد، آزادی عقیده، اندیشه و فکر و آزادی مخالفت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که شعار آزادی مردم در شعارهای انقلاب، ناظر به رفع خفقان سیاسی و فکری قبل از انقلاب است.

مرزداران: در خصوص اینکه بیان کردید «آزادی بیان، عقیده و اندیشه»، همان‌گونه که احزاب مختلفی در کشور وجود دارد که تفکرات همه با یکدیگر متفاوت است شاید فردی مخالف حکومت باشد؟

مدیر حوزه علمیه امام خمینی ماکو: در جمهوری اسلامی تفتیش عقاید مطلقاً وجود ندارد؛ یعنی هیچ‌کس به‌خاطر اینکه فکر و نظرش مخالف نظر حکومت است مورد تهدید و فشار و تعقیب قرار نمی‌گیرد همچنین جمهوری اسلامی یک نظام تک‌حزبی را به نظامی با ۲۵۱ حزب رسمی و ۵۱۵ انجمن صنفی تبدیل و نقد اجتماعی را نهادینه کرده است به‌گونه‌ای که همه مردم در محیط‌های عمومی در ارتباط با همه مبانی و ارکان و ساختار و شخصیت‌های نظام آزادانه اظهارنظر می‌کنند.

مقایسه رفتار رحیمانه جمهوری اسلامی در مواجهه با کودتاگران سال ۸۸، با رفتار خشن اردوغان در برابر کودتای ۲۰۱۶، نشانگر سعه‌صدر نظام اسلامی در برابر مخالفان است؛ لذا ضریب تحمل مخالف در جمهوری اسلامی به حدی است که حتی افرادی که برخی مبانی بنیادین نظام را قبول ندارند تا سطح رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، وزیر و وکیل بالاآمده‌اند.

مرزداران: در خصوص اینکه بعضی از اقلیت افراد بر این باورند که جمهوری اسلامی حوزه فرهنگ ملی را بر مبنای سانسور اداره می‌کند نظر شما چیست؟

حجت‌الاسلام عَبدُل زاده: افزایش تعداد عناوین کتاب منتشر شده در سال، از ۱۵۰۰ عنوان در سال ۵۷ به ۱۰۷ هزار عنوان در سال ۹۶ و فقط ۲۱ هزار و ۶۹۳ عنوان کتاب در بهار سال ۱۴۰۲ نشانه این است که جمهوری اسلامی بر مبنای سانسور، حوزه فرهنگ ملی را اداره نمی‌کند.

حتی مردم ایران از حیث دسترسی آزاد به اطلاعات و ارتباطات در رتبه‌های بالای جهانی هستند.

مرزداران: از چه لحاظ مردم ایران دسترسی آزاد به اطلاعات و ارتباطات دارند؟

مدیر حوزه علمیه برادران ماکو: طبق آمار بیش از ۹۵ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و میزان دسترسی مردم ایران به امواج ماهواره‌ای در جهان بی‌نظیر است.

مرزداران: در خصوص اقلیت‌های دینی که به آن اشاره کردید از چه میزان آزادی در ایران برخوردار هستند؟

حجت‌الاسلام عَبدُل زاده: سرانه فضای عبادی اقلیت‌های مذهبی در ایران دوبرابر سرانه مسلمانان ایران است لذا ۲۵۰ کلیسا،۱۶ کنیسه و ۷۸ عبادتگاه زرتشتیان در ایران موجود است که هزینه بازسازی و تعمیر آنها با دولت بوده، بیش از ۹۸۰ هزار پناهنده و ۲ میلیون اتباع خارجی در ایران زندگی می‌کنند، بیش از ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران وجود دارد و همچنین بیش از ۲۰ هزار نفر اتباع خارجی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند.

مرزداران: تفاوت آزادی اقوام قبل انقلاب و بعد انقلاب به چه میزان است؟

مدیر حوزه علمیه امام خمینی ماکو: قبل از انقلاب کمتر از ۳ درصد مراکز آموزش عالی کشور در استان‌های قومیتی قرار داشتند؛ اما اکنون این عدد به بیش از ۳۱ درصد رسیده است، بیش از ۳۵ درصد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و بیش از ۳۳ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها از اقوام بوده و همچنین بیش از ۹ هزار مطبوعه با پوشش همه سلیقه‌های فکری و سیاسی، نشانه غیرقابل‌انکار از آزادی در جمهوری اسلامی ایران است.

مرزداران: به نظر شما تا کنون نظام اسلامی تا چه میزان پایبند اصل آزادی بوده است؟

حجت‌الاسلام عَبدُل زاده: در فضای آزاد سیاسی، اجتماعی ایران ۲۸۴ روزنامه فعال، ۵ هزار و ۸۰۰ هفته‌نامه که به‌راحتی سیاست‌های حاکمیتی را نقد می‌کنند نشانه پایبندی نظام اسلامی به اصل آزادی است و همچنین ۸ هزار نشریه دانشجویی دارای مجوز فعالیت و بیش از ۴ هزار نشریه دانشجویی فعال، آزادانه همه مواضع دستگاه‌های نظام را به چالش می‌کشند.

مرزداران: در خصوص فضای آزاد سیاسی، اجتماعی در زمینه رسانه  تا چه میزان آزادی در ایران وجود دارد؟

مدیر حوزه علمیه امام خمینی ماکو: بیش از ۱۵۰ رسانه بین‌المللی در ایران اجازه تأسیس دفتر دارند و سالانه بیش از ۳۰۰ خبرنگار به‌صورت آزادانه از سراسر ایران گزارش تهیه می‌کنند و تیترهای متعارض روزنامه‌ها در ایران پس از انقلاب در موضوعات مختلف، در دنیا کم‌نظیر است که نشانه آشکاری از فضای آزاد سیاسی، اجتماعی در ایران است.

مرزداران: آرمان‌های انقلاب چه چیز می‌باشند؟

حجت‌الاسلام عَبدُل زاده: آرمان ها، همان اهداف سلبی و ایجابی انقلاب‌اند که مردم به‌منظور دستیابی به آن ها علیه پرهیزانه پهلوی شوریده و تا سرنگونی آن از پای ننشستند؛ لذا دستاوردهای انقلاب نیز آرمان هایی هستند که تحقق‌یافته‌اند.

مرزداران: ایران اسلامی بعد انقلاب چه پیشرفت‌هایی داشته است؟

مدیر حوزه علمیه برادران ماکو: این کشور در سایه نظام اسلامی و انقلاب به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده و می‌کند؛ اما دشمنان این انقلاب نمی‌توانند پیشرفت نظام اسلامی را ببینند؛ لذا از هیچ کوششی برای القای  یاس و ناامیدی در بین مردم دریغ نمی‌کنند.

ایران سومین کشور ژن‌درمانی جهان، رتبه اول منطقه در انتشارات علمی، جزو ۱۰ کشور برتر فضایی جهان، یکی از برترین کشورهای موشکی جهان، جزو ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه سلول‌های بنیادی، اولین کشور سازنده زیر دریایی در منطقه، دومین کشور برتر در ساخت پهپاد رادار گریز، اولین کشور در تکنولوژی لیزر در آسیا، اولین کشور مغز و اعصاب در منطقه، جزء دو کشور موفق در درمان تالاسمی، جزء دو  کشور موفق در تولید دریچه قلب و غیره می‌باشد که از جمله موفقیت‌های این کشور بعد انقلاب است.

ایران در حوزه انرژی و صنعت برق رتبه ۱۷ تولید و رتبه ۲۲ صادرات جهان، در صنعت نفت رتبه چهار ذخایر نفت خام، رتبه هفت تولید نفت خام و رتبه ۱۶ صادرات نفت خام جهان، در صنعت گاز رتبه دو ذخایر گاز طبیعی، رتبه سه تولید گاز طبیعی و رتبه ۱۳ صادرات گاز طبیعی جهان و در صنعت بنزین رتبه ۱۴ تولید بنزین جهان را به خود اختصاص داده است.

مرزداران: انقلاب اسلامی چه تغییری در جهان ایجاد کرده است؟

حجت‌الاسلام عَبدُل زاده: انقلاب اسلامی و عزتی که این انقلاب در جهان ایجاد کرده سبب شده نظام اسلامی به حد بسیار بالایی برسد؛ به‌گونه‌ای که امروزه دیگر هیچ قدرتی در جهان حتی جرئت تهدیدکردن ایران و مقابله رودررو را هم ندارد.

مرزداران: آیا شرکت در انتخابات آتی تاثیری در افزایش امنیت پایدار در جامعه دارد؟

مدیر حوزه علمیه امام خمینی ماکو: بله، قطعاً تأثیر دارد؛ امروز دشمن در تلاش است تا با القای ناامیدی و فشار اقتصادی حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی کم‌رنگ کند؛ اما استکبار جهانی خوب می‌داند که این نهال انقلاب با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و حضور همیشه در صحنه مردم آبیاری و تناور شده است لذا مردم ایران بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه و در پای صندوق‌های رأی، حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب خلق خواهند کرد.

در پایان مردم باید بدانند برای داشتن مجلسی قوی باید ضمن حضور قوی پای صندوق‌های رأی، در انتخاب اصلح به معیارهایی که مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری می‌باشد دقت و توجه کرد.

مسئولین نیز باید ضمن تبیین دستاوردها و خدمات انقلاب در بین مردم، آنها را برای حضور و مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی دعوت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27427
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 268 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ایران اسلامی آزادترین کشور دنیاست بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.