افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
6
رئیس دانشگاه پیام نور ماکو:

مردم‌سالاری بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 27564
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
مردم‌سالاری بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است
رئیس دانشگاه پیام نور ماکو گفت: مردم‌سالاری یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی در ایران است که این کشور را به الگویی برای تمام کشورهای اسلامی تبدیل کرده است.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، دکتر نقی دادرسی رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی گفت: در ارتباط با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته تا کنون صحبت‌های زیادی شده است. از قبیل پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه علمی، پزشکی و نظامی که در کل جهان مورد تأیید دوست و دشمن قرار گرفته است و عمده این دستاوردها از ایجاد حس اعتمادبه‌نفس در بین جوانان و علاقه مردم ایران به این انقلاب و نظام نشئت‌گرفته است.

وی دستاورد بزرگ این انقلاب را مردم‌سالاری دینی خوانده و افزود: امروزه حق تعیین سرنوشت یکی از اصولی‌ترین حقوق بشر در عرصه بین‌المللی است و اکثر کشورهای جهان به این اصل احترام می‌گذارند. از چند قرن پیش که پدیده دولت_ملت «nation_state» در اروپا شکل گرفت و موضوع حقوق دولت‌ها و ملت‌ها در برابر هم مطرح شد‌، جریانات بزرگ اجتماعی در کشورهای مختلف در جهت رسیدن به حق تعیین سرنوشت در میان ملل مختلف آغاز شد و افراد و اندیشمندان بزرگی در دنیا در خصوص کیفیت و چگونگی این حق اجتماعی، مطالب مختلفی را بیان کرده‌اند.

دادرسی تصریح کرد: با وقوع انقلاب‌های بزرگِ سیاسی و اجتماعی در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی این جریان رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت و حکومت‌های دیکتاتوری و استبدادی جای خود را به حکومت‌های دموکراتیک دادند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و مبارزات اجتماعی داخل کشور در راستای رسیدن به حق تعیین سرنوشت اظهار کرد: در کشور ما نیز از قرن پیش فعالیت‌ها و مبارزات اجتماعی زیادی در راستای رسیدن به حق تعیین سرنوشت انجام شد که نتیجه آنها وقوع دو انقلاب (مشروطه و انقلاب اسلامی) بود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ماکو افزود: انقلاب مشروطه با دخالت‌های بیگانگان و روی کار آمدن دولت وابسته پهلوی ناکام ماند؛ ولی انقلاب اسلامی به‌واسطه نقش بی‌بدیل امام خمینی (ره) که تأکید بسیاری به مردم‌سالاری داشتند و میزان را رأی مردم می‌دانستند و همچنین جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران و حضور فعال مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، تا کنون جلوه‌های بسیار زیبایی از ایفای حق تعیین سرنوشت را در ایران اسلامی به نمایش گذاشته‌اند.

وی تأکید کرد: به جسارت می‌توانم بگویم که مردم‌سالاری یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی در ایران است که این کشور را به الگویی برای تمام کشورهای اسلامی تبدیل کرده است.

دادرسی با اشاره به حضور فعال مردم در عرصه‌های مختلف اذعان کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف و علی‌الخصوص حضور آنها در پای صندوق رأی جلوی هرگونه خودرأیی و دیکتاتوری را می‌گیرد و مردم را به آینده این کشور و این نظام علاقه‌مند می‌کند. مردم‌سالاری حقی است که با جان‌فشانی‌های بسیار به‌دست‌آمده است؛ باشد که قدردان این حق باشیم و با ایفای نقش اجتماعی و سیاسی خود علی‌الخصوص در هنگام انتخابات در حفظ این حق اجتماعی خود بکوشیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27564
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 280 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مردم‌سالاری بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.