افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
1
امام‌جمعه ماکو:

رمضان ماه فرصت انس با قران است

  • کد خبر : 28168
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
رمضان ماه فرصت انس با قران است
امام‌جمعه ماکو گفت: قرآن کریم در ماه رمضان بر پیامبر (ص) نازل شده است؛ لذا این ماه بهترين فرصت براي تلاوت قرآن کريم است.

 به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه رمضان ماه فرصت انس با قران است افزود: امیرمؤمنان علی (ع) دراین‌خصوص می‌فرمایند: فرصت‏ها چون ابرها می‏گذرند، پس فرصت‏های نیک را غنیمت شمارید.

 وی تصریح کرد: خداوند تبارک‌وتعالی در زمان‌ها و مکان‌ها، فرصت‌های مختلفی برای هدایت بشر قرار داده است به‌مانند ایام اعیاد و شهادت اهل‌بیت عصمت و طهارت که برگزاری مراسم‌ها در این ایام، خود فرصتی برای هدایت انسان ایجاد می‌کند؛ ماه مبارک رمضان نیز یک فرصتی برای هدایت انسان و انجام کارهای نیک در این ایام است.

 امام‌جمعه ماکو ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تلاوت قرآن کریم خوانده و گفت: قرآن کریم در این ماه بر پیامبر (ص) نازل شده است، به‌طوری‌که امام باقر می‌فرمایند هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

 وی با اشاره به عید نوروز گفت: در آستانه عید نوروز قرار گرفته‌ایم و عید سعید نوروزی که از جملهٔ فرهنگ‌های باستانی ملت ایران است و یادآور روزهای مهم تاریخی است، و در آموزه‌های دینی مورد تأیید اهل‌بیت عصمت و طهارت قرار گرفته است، و احادیث متعددی از ائمهٔ اطهار در مورد عید نوروز وارد شده و اهمیت آن را بیان نموده‌اند باوجوداینکه آداب خوبی هم در این ایام باقی‌مانده و در آیات قران و روایات اهل‌بیت به‌نوعی به این آداب و سنت‌ها تأکید شده است؛ بنابراین باید آنها را حفظ نمود و تقویت کرد.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به آداب و سنت‌های عید نوروز گفت: از جملهٔ آداب‌ورسوم خوب در عید نوروز دیدوبازدید و صلهٔ ارحام است که هم در قرآن کریم و هم در روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

 وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات خود به آسیب‌شناسی به هنگام مجلس پرداخت نموده و برای کارآمدی مجلس دوازدهم، با توصیه‌هایی راهبردی به منتخبان، اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را به حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن‌شادکن درگیر کند، متذکر شده و فرمودند: آن چیزی که می‌تواند مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است. شیرینی مجلس جدید را این‌جور چیزها از بین می‌برد. باید خیلی مراقبت کرد؛ لذا اگر نمایندگان، این مهم را مراقبت نکنند، هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور، فضای تلخی می‌شود؛ و در نهایت هم مجلس از کارایی می‌افتد.

 امام‌جمعه ماکو تأکید کرد: از جملهٔ مهم‌ترین مسئولیت‌های منتخبان ملت، آشنایی عمیق و همه‌جانبه با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب است. منظومه فکری امامین انقلاب بهترین منبع برای چاره‌جویی پیرامون مشکلات کشور و حرکت فردی و جمعی است.

 وی با اشاره به جریانات اخیر غزه گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در اول ماه مبارک رمضان فرمودند که قلهٔ استقامتی را که امروز در غزه شاهد آن هستیم، نتیجهٔ فهم قرآن و عمل به آیات وحیانی قرآن است؛ لذا امروز در غزه، ازیک‌طرف شاهد اوج جنایت و وحشیگری و ظلم هستیم؛ و از طرف دیگر اوج ایستادگی و استقامت نیز مشاهده می‌کنیم. علی‌رغم آنکه صهیونیست‌ها از انواع سلاح‌ها و کمک‌های آمریکا و غرب برخوردار هستند، اما با صبر بی‌نظیر مردم غزه و ایستادگی رزمندگان مقاومت، تاکنون دشمن هیچ غلطی نتوانسته بکند.

 حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امروز کمک به مردم غزه تکلیف دینی دنیای اسلام است و هرگونه کمک به دشمن صهیونیستی حرام قطعی و جنایت واقعی است که متأسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی، این کار را انجام می‌دهند؛ اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاءالله سزای این خیانت را خواهند دید.

 وی در پیگیری مطالبات مردمی گفت: در مورد رسیدگی برخی از مسئولان استانی به مشکلات مردم مخصوصاً مشکلاتی که در گمرک بازرگان وجود دارد، اینکه بعضی از این مسئولان اصلاً آماده نیستند حتی حرف دل مردم و مشکلات آنها را بشنوند، چه رسد به رفع مشکل آنها.

 امام‌جمعه ماکو افزود: بعضی از مسئولان وقتی به آنها گفته می‌شود نیرویی که شما در اینجا نصب کردی طبق قانون انجام‌وظیفه نمی‌دهد؛ بلکه با اعمال سلیقهٔ خود آن کار را انجام می‌دهد که در هیچ یک از گمرکات کشور این کار انجام نمی‌شود؛ در جواب می‌گویند: من به ایشان گفتم و اعتراض کردم، اما حرف بنده را گوش نمی‌دهد. آیا این جواب، یک جواب خنده‌داری نیست.

 وی با اشاره برخورد غلط بعضی از مسئولان گفت: وقتی به بعضی از مسئولان گفته می‌شود روند بررسی جواب آزمایش‌ها کالا در سایر گمرک‌های کشور در کمتر از یک هفته انجام می‌پذیرد، اما در استان آذربایجان غربی، مخصوصاً گمرک بازرگان، جواب بررسی آزمایش‌های کالا حتی تا بیش از دو یا سه هفته نیز می‌رسد، در جواب بنده را تهدید می‌کنند.

 حجت‌الاسلام هاشمی در پایان سخنان خود از تریبون نمازجمعه درخواست خود را از رئیس‌جمهور اعلام کرده و گفت: جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهور، مردم منطقهٔ آزاد ماکو از شما درخواست می‌کند تا خود شما به این منطقه سفر کنید و مشکلات مردم را از نزدیک بشنوی و خودتان آنها حل کنید، همان‌طور که مشکلات مردم جنوب کشور را حل کردید.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28168
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 87 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رمضان ماه فرصت انس با قران است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.